قال علی(ع): دل های خود را گورستان حیوانات نکنید
*امام صادق(ع): علی (ع) اعتیاد به خوردن گوشت را بد می شمرد و آن را اعتیادی همچون اعتیاد به شراب می دانست».(بحار الانوار،ج66،ص69،ح57)
زردشت: کشتن حیوانات و خوردن گوشت آنان را نیاموزید که این کرداری اهریمنی است(زندگاهان، اوستا)
«اهورامزدا نفرین می کند به کسی که چارپایان را بکشد.» (گات ها، ۳۲)
فکر میکنید چرا در قرآن انقدر به تفکر و اندیشیدن تاکید شده؟
قُلْ هَلْ یسْتَوِی الْأَعْمی وَ الْبَصِیرُ أَ فَلا تَتَفَکرُونَ
«به آنان بگو آیا نابینا و بینا یکی است؟ آیا فکر نمی کنید؟»
(و ما من دابّة فی الأرض ولا طائر یطیر بجناحیه إلاّ أُمم أمثالکم ما فرّطنا فی الکتاب من شیء ثمّ إلی ربّهم یحشرون) «هیچ جنبندهای در زمین و هیچ پرندهای که با دو بال پرواز میکند نیست مگر این که آنها امتهایی مانند شما انسانها هستند و ما در کتاب هیچ چیز را فروگذار نکردیم، سپس تمام حیوانات [ همانند شما انسانها ] در قیامت به سوی پررودگارشان محشور میشوند». «امت»، به هر گروهی که در امر واحدی مثل دین، زبان، آداب و رسوم زمان و مکان مشترکند گفته میشود. حشر، در لغت جمع و گردآوری توأم با درهم شکستن و راندن است، و محشر، محل جمع کردن است.
و همینطور نگاهی بندازیم به داستان ضحاک در کتاب مقدس #اوستا
زماني كه #ضحاك به پادشاهي رسيد، اهریمن به شكلي ديگر ظاهر مي شود . او بصورت جواني هنرمند نزد ضحاك مي رود و بعد از ستايش ضحاك خودش را آشپزي (خواليگر) لايق براي ساختن غذاهاي شاهانه معرفي مي كند .
ضحاك كه از سخنان جوان شيفته شده بود ، خورشتخانه (آشپزخانه) را در اختيار او قرار مي دهد تا برايش خورش آماده كند .
در آن زمان بيشتر غذاي مردم از #گياهان بود ولي اهريمن جانوران را سر بريد و با #گوشت انواع پرندگان و چهارپايان خورشت درست كرد و هر روز يك نوع خورشت براي او آماده مي كرد .
او از گوشت جانوران خوراك تهيه مي كرد تا مريدش را با لذت كشتن و خوردن آشنا كند و مقدمات كارهاي بعدش را فراهم آورد
روز اول با زرده تخم مرغ غذايي درست كرد و روز دوم با گوشت كبك غذايي آماده كرد و روز سوم با مرغ و بره سفره را بياراست . روز چهارم از گوشت گوساله خورشتي فراهم كرد و به آن زعفران و گلاب زد.
.
.
.
.
.
زردشت: کشتن حیوانات و خوردن گوشت آنان را نیاموزید که این کرداری اهریمنی است(زندگاهان، اوستا)
«اهورامزدا نفرین می کند به کسی که چارپایان را بکشد.» (گات ها، ۳۲)
فکر میکنید چرا در قرآن انقدر به تفکر و اندیشیدن تاکید شده؟
قُلْ هَلْ یسْتَوِی الْأَعْمی وَ الْبَصِیرُ أَ فَلا تَتَفَکرُونَ
«به آنان بگو آیا نابینا و بینا یکی است؟ آیا فکر نمی کنید؟»
(و ما من دابّة فی الأرض ولا طائر یطیر بجناحیه إلاّ أُمم أمثالکم ما فرّطنا فی الکتاب من شیء ثمّ إلی ربّهم یحشرون) «هیچ جنبندهای در زمین و هیچ پرندهای که با دو بال پرواز میکند نیست مگر این که آنها امتهایی مانند شما انسانها هستند و ما در کتاب هیچ چیز را فروگذار نکردیم، سپس تمام حیوانات [ همانند شما انسانها ] در قیامت به سوی پررودگارشان محشور میشوند». «امت»، به هر گروهی که در امر واحدی مثل دین، زبان، آداب و رسوم زمان و مکان مشترکند گفته میشود. حشر، در لغت جمع و گردآوری توأم با درهم شکستن و راندن است، و محشر، محل جمع کردن است.
و همینطور نگاهی بندازیم به داستان ضحاک در کتاب مقدس #اوستا
زماني كه #ضحاك به پادشاهي رسيد، اهریمن به شكلي ديگر ظاهر مي شود . او بصورت جواني هنرمند نزد ضحاك مي رود و بعد از ستايش ضحاك خودش را آشپزي (خواليگر) لايق براي ساختن غذاهاي شاهانه معرفي مي كند .
ضحاك كه از سخنان جوان شيفته شده بود ، خورشتخانه (آشپزخانه) را در اختيار او قرار مي دهد تا برايش خورش آماده كند .
در آن زمان بيشتر غذاي مردم از #گياهان بود ولي اهريمن جانوران را سر بريد و با #گوشت انواع پرندگان و چهارپايان خورشت درست كرد و هر روز يك نوع خورشت براي او آماده مي كرد .
او از گوشت جانوران خوراك تهيه مي كرد تا مريدش را با لذت كشتن و خوردن آشنا كند و مقدمات كارهاي بعدش را فراهم آورد
روز اول با زرده تخم مرغ غذايي درست كرد و روز دوم با گوشت كبك غذايي آماده كرد و روز سوم با مرغ و بره سفره را بياراست . روز چهارم از گوشت گوساله خورشتي فراهم كرد و به آن زعفران و گلاب زد.
.
.
.
.
.
۵۱.۶k
۲۵ فروردین ۱۴۰۰