ماجرای حاضر نشدن تیم ایرانی در یک قاب با طرف آمریکایی و خ
ماجرای حاضر نشدن تیم ایرانی در یک قاب با طرف آمریکایی و خروج از نشست مذاکرات پس از تهدیدات ترامپ
رئیس هیأت مذاکرهکننده ایران در پرواز بازگشت از مذاکرات چهارجانبه سوئیس:
🔹ما اصولی داریم و هرگز، تا این لحظه، نخواستهایم در یک قاب با آمریکاییها باشیم. دوستان میانجی در این بحث اصرار داشتند که این آغاز گفتوگوهاست، اما ما صریح اعلام کردیم که در این قاب حاضر نمیشویم و صرفاً برای مذاکره میآییم، بدون اینکه در یک قاب باشیم.
🔹در اواسط گفتوگوها متوجه شدم ترامپ بهصورت تهدیدآمیز درباره رئیسجمهور، تیم مذاکرهکننده و حمله به سرزمین ما صحبت کرده است. به ونس گفتم ما اینجا در حال گفتوگو هستیم و بر اساس تفاهم امضاشده، در بند اول آمده است که تهدید و زور نباشد؛ اما امروز رئیسجمهور شما تهدید کرده است. بدانید ما هیچوقت در زمان تهدید و زور مذاکره نمیکنیم. مذاکره را تمام کردیم، از جلسه بیرون آمدیم و دیگر به جلسه بازنگشتیم.
🔹طرف آمریکایی پیگیر برگزاری جلسه دیگری با حضور میانجیها بود که نپذیرفتیم. میانجیهای قطری و پاکستانی پیش ما آمدند و به آنها گفتیم با شما صحبت میکنیم، اما با طرف آمریکایی صحبت نمیکنیم. جمعبندی این گفتوگوها و مذاکرات ۸۰ دقیقهای، بیانیهای بود که طرف پاکستانی و قطری منتشر کرد.
📮 پایگاه اطلاعرسانی محمدباقر قالیباف
▫️ @Ghalibaf
🔗 Ghalibaf.ir
رئیس هیأت مذاکرهکننده ایران در پرواز بازگشت از مذاکرات چهارجانبه سوئیس:
🔹ما اصولی داریم و هرگز، تا این لحظه، نخواستهایم در یک قاب با آمریکاییها باشیم. دوستان میانجی در این بحث اصرار داشتند که این آغاز گفتوگوهاست، اما ما صریح اعلام کردیم که در این قاب حاضر نمیشویم و صرفاً برای مذاکره میآییم، بدون اینکه در یک قاب باشیم.
🔹در اواسط گفتوگوها متوجه شدم ترامپ بهصورت تهدیدآمیز درباره رئیسجمهور، تیم مذاکرهکننده و حمله به سرزمین ما صحبت کرده است. به ونس گفتم ما اینجا در حال گفتوگو هستیم و بر اساس تفاهم امضاشده، در بند اول آمده است که تهدید و زور نباشد؛ اما امروز رئیسجمهور شما تهدید کرده است. بدانید ما هیچوقت در زمان تهدید و زور مذاکره نمیکنیم. مذاکره را تمام کردیم، از جلسه بیرون آمدیم و دیگر به جلسه بازنگشتیم.
🔹طرف آمریکایی پیگیر برگزاری جلسه دیگری با حضور میانجیها بود که نپذیرفتیم. میانجیهای قطری و پاکستانی پیش ما آمدند و به آنها گفتیم با شما صحبت میکنیم، اما با طرف آمریکایی صحبت نمیکنیم. جمعبندی این گفتوگوها و مذاکرات ۸۰ دقیقهای، بیانیهای بود که طرف پاکستانی و قطری منتشر کرد.
📮 پایگاه اطلاعرسانی محمدباقر قالیباف
▫️ @Ghalibaf
🔗 Ghalibaf.ir
- ۳۵۲
- ۰۱ تیر ۱۴۰۵
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط