فضیلت صدقه یا خیرات
#فضیلت_صدقه_یا_خیرات
#کپشن_رو_بخون!
انفاق امروز،
وسیله برداشت و پس گرفتن
چند برابر در روز قیامت، و همچنین وسیله محبت خداوند و محرومان است که در روز قیامت همین انفاق واسطه عفو خواهد بود. اگر امروز انفاق و بخششی صورت نگیرد، در آن روز هم محبت و دوستی و وساطتی در میان نخواهد بود.
ـ بخل، کفر و ستم در یک مدار هستند. در آیه 6 سوره فصلت آمده است: «وَوَیلٌ لِلْمُشْرِکینَ الَّذِینَ لَا یؤْتُونَ الزَّکاةَ وَهُمْ بِالْآخِرَةِ هُمْ کافِرُونَ؛ وای به مشرکانی که زکات نمی دهند و نسبت به آخرت کافر هستند».
ـ تقوا از انفاق جدا نیست: «أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِینَ الَّذِینَ ینْفِقُونَ». (آل عمران: 133 ـ 134)
ـ انفاق و بخشش، سخاوت می خواهد نه ثروت: «فِی السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ». (آل عمران: 134)
ـ نه در حال رفاه از محرومان غافل باشید و نه در تنگدستی بگویید ما خود گرفتاریم: «فِی السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ».
ـ کسی که می خواهد محبوب خدا شود، باید از مال بگذرد و ببخشد و خشم و غضب را فرو برد.
ـ بخشش و انفاق، ویژگی نجیبان است.
ـ بخشش، شادی آفرین است.
ـ فضل و بخشش، میزان فرّ و شکوه آدمی را نشان می دهد.
ـ برای رسیدن به جایگاهی والاتر، بخشش و انفاق را بیاموزیم.
ـ بخشش، خیر و برکتی است دوجانبه، که هم دهنده و هم دریافت کننده را بهره مند می سازد.
ـ زیستن در پرتو فضل و بخشش و بهره گیری از آن در هر روز از زندگی، راهی است برای مهار امیال نفسانی و پرورش عشق و مهربانی.
ـ بخشش، راز اندوختن خرد است.
ـ با انفاق و بخشش چیزی را از دست نمی دهیم، بلکه به دست می آوریم.
ـ کسانی که می بخشند، از بخشش خویش شادمان اند. پاداش اینان، همان شادمانی شان خواهد بود.
ـ بخشندگی باید بدون خواهش کسی صورت گیرد؛ یعنی انسان بخشنده، همانند چشمه ای است که آب از آن می جوشد واز این جوشش خود، دیگران را بی منت، سیراب می کند.
ـ اسیر مال شدن در دنیا، موجب اسارت در آخرت است.
ـ میراث همه چیز از آنِ خداست. ما با دست خالی آمده ایم و با دست خالی می رویم، پس بخل چرا؟
ـ مالی که در راه خدا صرف نشود، شرّ است: «بَلْ هُوَ شَرٌّ لَّهُمْ».
ـ خداوند، هم صاحب ماندنی های دنیاست و هم نیازمند انفاق ما نیست، ولی انفاق، کلید سعادت خود ماست.
#کپشن_رو_بخون!
انفاق امروز،
وسیله برداشت و پس گرفتن
چند برابر در روز قیامت، و همچنین وسیله محبت خداوند و محرومان است که در روز قیامت همین انفاق واسطه عفو خواهد بود. اگر امروز انفاق و بخششی صورت نگیرد، در آن روز هم محبت و دوستی و وساطتی در میان نخواهد بود.
ـ بخل، کفر و ستم در یک مدار هستند. در آیه 6 سوره فصلت آمده است: «وَوَیلٌ لِلْمُشْرِکینَ الَّذِینَ لَا یؤْتُونَ الزَّکاةَ وَهُمْ بِالْآخِرَةِ هُمْ کافِرُونَ؛ وای به مشرکانی که زکات نمی دهند و نسبت به آخرت کافر هستند».
ـ تقوا از انفاق جدا نیست: «أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِینَ الَّذِینَ ینْفِقُونَ». (آل عمران: 133 ـ 134)
ـ انفاق و بخشش، سخاوت می خواهد نه ثروت: «فِی السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ». (آل عمران: 134)
ـ نه در حال رفاه از محرومان غافل باشید و نه در تنگدستی بگویید ما خود گرفتاریم: «فِی السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ».
ـ کسی که می خواهد محبوب خدا شود، باید از مال بگذرد و ببخشد و خشم و غضب را فرو برد.
ـ بخشش و انفاق، ویژگی نجیبان است.
ـ بخشش، شادی آفرین است.
ـ فضل و بخشش، میزان فرّ و شکوه آدمی را نشان می دهد.
ـ برای رسیدن به جایگاهی والاتر، بخشش و انفاق را بیاموزیم.
ـ بخشش، خیر و برکتی است دوجانبه، که هم دهنده و هم دریافت کننده را بهره مند می سازد.
ـ زیستن در پرتو فضل و بخشش و بهره گیری از آن در هر روز از زندگی، راهی است برای مهار امیال نفسانی و پرورش عشق و مهربانی.
ـ بخشش، راز اندوختن خرد است.
ـ با انفاق و بخشش چیزی را از دست نمی دهیم، بلکه به دست می آوریم.
ـ کسانی که می بخشند، از بخشش خویش شادمان اند. پاداش اینان، همان شادمانی شان خواهد بود.
ـ بخشندگی باید بدون خواهش کسی صورت گیرد؛ یعنی انسان بخشنده، همانند چشمه ای است که آب از آن می جوشد واز این جوشش خود، دیگران را بی منت، سیراب می کند.
ـ اسیر مال شدن در دنیا، موجب اسارت در آخرت است.
ـ میراث همه چیز از آنِ خداست. ما با دست خالی آمده ایم و با دست خالی می رویم، پس بخل چرا؟
ـ مالی که در راه خدا صرف نشود، شرّ است: «بَلْ هُوَ شَرٌّ لَّهُمْ».
ـ خداوند، هم صاحب ماندنی های دنیاست و هم نیازمند انفاق ما نیست، ولی انفاق، کلید سعادت خود ماست.
۳۸.۶k
۲۱ فروردین ۱۴۰۲
دیدگاه ها (۳۰)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.