💠کلیپ خروج سفیانی اولین علامت قطعی ظهور...ادامه💠
💠کلیپ خروج سفیانی اولین علامت قطعی ظهور💠
سفیانی از نژاد ابوسفیان است و از دمشق خروج می کند
💠قیامهای همزمان با سفیانی💠
ماه رجب، ماهی است که سفیانی خروج خواهد نمود. همزمان با او در همان سال و همان ماه و همان روز دو قیام دیگر رخ خواهد داد؛ قیام خراسانی و قیام یمانی. که از میان آنها، قیام یمانی حق است زیرا به هدایت و حقیقت دعوت مینماید. امام باقر علیه السلام میفرمایند: « خروج الثلاثه السفیانی و الخراسانی و الیمانی فی سنه واحده فی شهر واحد فی یوم واحد و لیس فیها رایه أهدی من رایه الیمانی لأنه یدعوا الی الحق »؛ سه قیام سفیانی و خراسانی و یمانی در یک سال و یک ماه و یک روز خواهد بود که هدایت یافتهترین پرچم، پرچم یمانی است زیرا که به حق دعوت میکند. [۱۰] پس از آن در ماه رمضان صیحه آسمانی واقع شده و به گوش همگان خواهد رسید. در ماه ذیالحجه قتل نفس زکیه واقع خواهد شد و در ماه محرم و روز عاشورا قیام قائم آل محمد صلوات الله علیه رخ خواهد داد. امام باقر علیه السلام در حدیث دیگری فرمودهاند: « اولین جایی که ویران خواهد شد منطقه شام (سوریه کنونی) است. در این هنگام سه پرچم با هم درگیر هستند؛ ابقع و اصهب و سفیانی.[۱۱]
ابقع یکی از سه مدعی حکومت و قدرت در شام( سوریه کنونی) در عصر ظهور است. خروج وی همزمان با خروج اصهب و سفیانی خواهد بود. آن هم زمانی که حاکم شام در میگذرد و فرزندانش نیز کشته میشوند. در این زمان مردم شام تحت لوای پرچم این سه نفر گرد خواهند آمد. بر اساس برخی از روایات خروج ابقع در مصر به دنبال دیده شدن ستاره دنبالهدار و کسوف و خسوف غیر طبیعی خورشید و ماه خواهد بود که با فاصله اندکی از ظهور رخ خواهند داد. [۱۲]
قیام اصهب نیز از خارج پایتخت( احتمالاً دمشق) شکل خواهد گرفت و با ابقع بر سر زمامداری و حکومت منطقه نزاع خواهند کرد. اما هیچ کدام از این دو نمیتوانند پیروزی قاطع به دست آورند. سفیانی از این فرصت( درگیری دو گروه) استفاده کرده و دست به قیام میزند و پس از شکست دادن دو گروه، آنها را نابود می کند. سفیانی ابتدا به جنگ ابقع رفته پس از شکست او، به مصاف اصهب میرود قیام او را سرکوب کرده و بر شام غلبه میکند. بر اثر این نزاعها و کشمکشهای خونین، سرزمین شام ویران خواهد شد.
آنچه از روایات برمیآید این است که هر سه اینها از کافران و ستمکاران هستند که در نبرد با یکدیگر هلاک خواهند شد. البته سفیانی پس از پیروزی بر آن دو، در نبرد با حضرت مهدی علیه السلام به هلاکت خواهد رسید. امام باقر علیه السلام میفرمایند: « هنگامی که کافر در شام به هلاکت برسد، اصهب کافر قیام میکند و تسخیر شام بر او سخت میشود طولی نمیکشد که او هم کشته خواهد شد و حکومت به اتراک ( ترک ها) میرسد. در شام قحطی و گرانی پدید میآید و رویدادها پشت سر هم روی میدهند و در هر قدمی جنگ برپا خواهد شد
💠سرانجام سفیانی💠
سفیانی، برای تخریب و نابودی بلاد مسلمین از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود به ویژه برای تخریب و نابودی کوفه به عنوان مرکز حکومت جهانی حضرت مهدی موعود علیه السلام و مکه و مدینه به قصد پیکار با حق و تخریب کعبه و کشتار اهالی مکه و زائرین بیت الله الحرام، بسیار تلاش خواهد نمود. اما وقتی به قصد یورش به شهر مکه و تخریب خانه خدا به سمت سرزمین عربستان حمله میکند به اذن خداوند در منطقهای به اسم بیداء که میان شهرهای مکه و مدینه قرار دارد، در زمین فرو میروند و علامت دیگر ظهور یعنی خسف بیداء محقق میشود و لشکر سفیانی همگی به جز یکی دو نفر که برای خبررسانی زنده میمانند در زمین فرو میروند. بعد از آن حضرت مهدی عجل الله فرجه با سپاه خود به سوی سرزمین شام لشکرکشی میکند و در منطقه ای به نام« مرج عذراء»، که منطقه ای در دمشق است، اردو میزنند. سفیانی نیز نیروهای خود را از منطقه دمشق خارج کرده و به سمت فلسطین عقب نشینی میکند.
در این جا نبردی بین او و سپاه حضرت ولی عصر عجل الله در میگیرد، اما سپاه حضرت مهدی علیه السلام با خیل کثیری از مردمی که به لشکر ایشان پیوستهاند بر آنان پیروز شده وارد قدس خواهند شد و بیت المقدس و فلسطین برای همیشه آزاد خواهند شد.
پی نوشت ها
بازشناسی علائم حتمی ظهور، سید بن طاووس، التشریف بالمنن، ص۲۹۶،ب۷۹
الشیخ طوسی، الغیبه، ص۴۶۳
بحارالانوار، ج۵۳، ص۱۸۲
سید محمد صدر (۱۳۷۱)، تاریخ غیبت کبری، ترجمه سید حسن افتخارزاده، ص۶۴۸
سوره سبأ، آیه ۵۱
محمد باقر محقق، نمونه بینات در شأن نزول آیات از نظر شیخ طوسی و سایر مفسرین خاصه و عامه
یوم الخلاص، ص۶۷۱
سفیانی از نژاد ابوسفیان است و از دمشق خروج می کند
💠قیامهای همزمان با سفیانی💠
ماه رجب، ماهی است که سفیانی خروج خواهد نمود. همزمان با او در همان سال و همان ماه و همان روز دو قیام دیگر رخ خواهد داد؛ قیام خراسانی و قیام یمانی. که از میان آنها، قیام یمانی حق است زیرا به هدایت و حقیقت دعوت مینماید. امام باقر علیه السلام میفرمایند: « خروج الثلاثه السفیانی و الخراسانی و الیمانی فی سنه واحده فی شهر واحد فی یوم واحد و لیس فیها رایه أهدی من رایه الیمانی لأنه یدعوا الی الحق »؛ سه قیام سفیانی و خراسانی و یمانی در یک سال و یک ماه و یک روز خواهد بود که هدایت یافتهترین پرچم، پرچم یمانی است زیرا که به حق دعوت میکند. [۱۰] پس از آن در ماه رمضان صیحه آسمانی واقع شده و به گوش همگان خواهد رسید. در ماه ذیالحجه قتل نفس زکیه واقع خواهد شد و در ماه محرم و روز عاشورا قیام قائم آل محمد صلوات الله علیه رخ خواهد داد. امام باقر علیه السلام در حدیث دیگری فرمودهاند: « اولین جایی که ویران خواهد شد منطقه شام (سوریه کنونی) است. در این هنگام سه پرچم با هم درگیر هستند؛ ابقع و اصهب و سفیانی.[۱۱]
ابقع یکی از سه مدعی حکومت و قدرت در شام( سوریه کنونی) در عصر ظهور است. خروج وی همزمان با خروج اصهب و سفیانی خواهد بود. آن هم زمانی که حاکم شام در میگذرد و فرزندانش نیز کشته میشوند. در این زمان مردم شام تحت لوای پرچم این سه نفر گرد خواهند آمد. بر اساس برخی از روایات خروج ابقع در مصر به دنبال دیده شدن ستاره دنبالهدار و کسوف و خسوف غیر طبیعی خورشید و ماه خواهد بود که با فاصله اندکی از ظهور رخ خواهند داد. [۱۲]
قیام اصهب نیز از خارج پایتخت( احتمالاً دمشق) شکل خواهد گرفت و با ابقع بر سر زمامداری و حکومت منطقه نزاع خواهند کرد. اما هیچ کدام از این دو نمیتوانند پیروزی قاطع به دست آورند. سفیانی از این فرصت( درگیری دو گروه) استفاده کرده و دست به قیام میزند و پس از شکست دادن دو گروه، آنها را نابود می کند. سفیانی ابتدا به جنگ ابقع رفته پس از شکست او، به مصاف اصهب میرود قیام او را سرکوب کرده و بر شام غلبه میکند. بر اثر این نزاعها و کشمکشهای خونین، سرزمین شام ویران خواهد شد.
آنچه از روایات برمیآید این است که هر سه اینها از کافران و ستمکاران هستند که در نبرد با یکدیگر هلاک خواهند شد. البته سفیانی پس از پیروزی بر آن دو، در نبرد با حضرت مهدی علیه السلام به هلاکت خواهد رسید. امام باقر علیه السلام میفرمایند: « هنگامی که کافر در شام به هلاکت برسد، اصهب کافر قیام میکند و تسخیر شام بر او سخت میشود طولی نمیکشد که او هم کشته خواهد شد و حکومت به اتراک ( ترک ها) میرسد. در شام قحطی و گرانی پدید میآید و رویدادها پشت سر هم روی میدهند و در هر قدمی جنگ برپا خواهد شد
💠سرانجام سفیانی💠
سفیانی، برای تخریب و نابودی بلاد مسلمین از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود به ویژه برای تخریب و نابودی کوفه به عنوان مرکز حکومت جهانی حضرت مهدی موعود علیه السلام و مکه و مدینه به قصد پیکار با حق و تخریب کعبه و کشتار اهالی مکه و زائرین بیت الله الحرام، بسیار تلاش خواهد نمود. اما وقتی به قصد یورش به شهر مکه و تخریب خانه خدا به سمت سرزمین عربستان حمله میکند به اذن خداوند در منطقهای به اسم بیداء که میان شهرهای مکه و مدینه قرار دارد، در زمین فرو میروند و علامت دیگر ظهور یعنی خسف بیداء محقق میشود و لشکر سفیانی همگی به جز یکی دو نفر که برای خبررسانی زنده میمانند در زمین فرو میروند. بعد از آن حضرت مهدی عجل الله فرجه با سپاه خود به سوی سرزمین شام لشکرکشی میکند و در منطقه ای به نام« مرج عذراء»، که منطقه ای در دمشق است، اردو میزنند. سفیانی نیز نیروهای خود را از منطقه دمشق خارج کرده و به سمت فلسطین عقب نشینی میکند.
در این جا نبردی بین او و سپاه حضرت ولی عصر عجل الله در میگیرد، اما سپاه حضرت مهدی علیه السلام با خیل کثیری از مردمی که به لشکر ایشان پیوستهاند بر آنان پیروز شده وارد قدس خواهند شد و بیت المقدس و فلسطین برای همیشه آزاد خواهند شد.
پی نوشت ها
بازشناسی علائم حتمی ظهور، سید بن طاووس، التشریف بالمنن، ص۲۹۶،ب۷۹
الشیخ طوسی، الغیبه، ص۴۶۳
بحارالانوار، ج۵۳، ص۱۸۲
سید محمد صدر (۱۳۷۱)، تاریخ غیبت کبری، ترجمه سید حسن افتخارزاده، ص۶۴۸
سوره سبأ، آیه ۵۱
محمد باقر محقق، نمونه بینات در شأن نزول آیات از نظر شیخ طوسی و سایر مفسرین خاصه و عامه
یوم الخلاص، ص۶۷۱
۱.۶k
۱۰ دی ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.