بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت اول :
مگر خداوند سبحان فرموده: به حج بیایید تا مراببینید، که اینها میگویند: خدا همه جاهست، نیازی نیست به حج رویم؟! در ضمن کسی به کعبه نمیرود، بلکه به حج میروند و کعبه را به عنوان یک علامت و قبله طواف میدهند. مانند تجمع مادی و معنوی هر گروهی، حول محور علامت خود.
عده بسیارکمی از این افراد واقعاً نمیدانند و باید آنها را متذکر شد، اما بسیاری میدانند، ولی چون از یک سو اصلاً اهل ایمان، اسلام و نیستند و هیچ آگاهی نسبت به آن چه میگویند نیز ندارند و از سویی دیگر ضدتبلیغ و شبهه پراکنی جنگ نرم را وظیفه خود میدانند چنین سخنانی میگویند!
الف) - واقعاً کسی که گمان دارد مردم به حج میروند تا خدا را ببینند و می گوید: خدا همه جا هست! از توحید و اسلام چه فهمیده که حالا از نماز و حج بفهمد؟!
ب) - همینها چون یا تنبل هستند و یا اصلاً اهل اسلام نیستند، میگویند: خدا حرف ما را میشنود، چه نیازی هست که نماز بخوانیم؟ - بعد میگویند: هدف از روزه به یاد گرسنگان بودن است، ما به یاد هستیم، پس چه ضرورتی دارد که روزه بگیریم، آن هم در ماه مبارک رمضان - خدا به ما عقل داده، چه نیازی به قرآن و پیامبر داریم و آموزههای الهی داریم و ... .
ج) - کافیست به آنها بگویید: اگر باور دارید که خدا همه جا هست، باید خود را در محضر او حاضر ببینید و همه جا و در هر حال و کاری او را بندگی کنید و این بندگی در اطاعت از او ظهور و بروز دارد؛ آن وقت است که میگویند: ما اصلاً این حرفها را قبول نداریم، فلان دانشمند جانورشناسی در وجود خدا شک کرده است، یا فلان دانشمند فیزیک، دنبال اثبات پیدایش خود به خودی ماده است و یا ....
سهم بندگان:
خدا واحد و اَحد است حادث و محدود نیست جرم و جسم نیست - فضا و مکان ندارد، و یا حیّ، علیم، حکیم، قادر، مالک، ربّ و هست، تعاریف ما از اوست که هستی و کمال محض است، در واقع مربوط به اوست، حالا اینجا سهم بنده چیست؟!
اگر یکی بپرسید: خداوند سبحان همین طور است که تعریف میکنی، اما به تو چه؟ تو در این رابطه چکارهای؟ پاسخ چیست؟!
هستی و باید:
فرض کنید کسی بیاید عالم هستی و انسان را توصفیف کند و بگوید: این عالم هستی حقیقت و واقعیت دارد همه تجلی علم و حکمت است در عین حال مسخر - رام انسان است و انسان میتواند آن را بشناسد و به قوانین آن پی ببرد. و شنونده بگوید: عالم هستی چنین هست که باشد، حالا به من و تو چه؟! پاسخ چیست؟!(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت اول :
مگر خداوند سبحان فرموده: به حج بیایید تا مراببینید، که اینها میگویند: خدا همه جاهست، نیازی نیست به حج رویم؟! در ضمن کسی به کعبه نمیرود، بلکه به حج میروند و کعبه را به عنوان یک علامت و قبله طواف میدهند. مانند تجمع مادی و معنوی هر گروهی، حول محور علامت خود.
عده بسیارکمی از این افراد واقعاً نمیدانند و باید آنها را متذکر شد، اما بسیاری میدانند، ولی چون از یک سو اصلاً اهل ایمان، اسلام و نیستند و هیچ آگاهی نسبت به آن چه میگویند نیز ندارند و از سویی دیگر ضدتبلیغ و شبهه پراکنی جنگ نرم را وظیفه خود میدانند چنین سخنانی میگویند!
الف) - واقعاً کسی که گمان دارد مردم به حج میروند تا خدا را ببینند و می گوید: خدا همه جا هست! از توحید و اسلام چه فهمیده که حالا از نماز و حج بفهمد؟!
ب) - همینها چون یا تنبل هستند و یا اصلاً اهل اسلام نیستند، میگویند: خدا حرف ما را میشنود، چه نیازی هست که نماز بخوانیم؟ - بعد میگویند: هدف از روزه به یاد گرسنگان بودن است، ما به یاد هستیم، پس چه ضرورتی دارد که روزه بگیریم، آن هم در ماه مبارک رمضان - خدا به ما عقل داده، چه نیازی به قرآن و پیامبر داریم و آموزههای الهی داریم و ... .
ج) - کافیست به آنها بگویید: اگر باور دارید که خدا همه جا هست، باید خود را در محضر او حاضر ببینید و همه جا و در هر حال و کاری او را بندگی کنید و این بندگی در اطاعت از او ظهور و بروز دارد؛ آن وقت است که میگویند: ما اصلاً این حرفها را قبول نداریم، فلان دانشمند جانورشناسی در وجود خدا شک کرده است، یا فلان دانشمند فیزیک، دنبال اثبات پیدایش خود به خودی ماده است و یا ....
سهم بندگان:
خدا واحد و اَحد است حادث و محدود نیست جرم و جسم نیست - فضا و مکان ندارد، و یا حیّ، علیم، حکیم، قادر، مالک، ربّ و هست، تعاریف ما از اوست که هستی و کمال محض است، در واقع مربوط به اوست، حالا اینجا سهم بنده چیست؟!
اگر یکی بپرسید: خداوند سبحان همین طور است که تعریف میکنی، اما به تو چه؟ تو در این رابطه چکارهای؟ پاسخ چیست؟!
هستی و باید:
فرض کنید کسی بیاید عالم هستی و انسان را توصفیف کند و بگوید: این عالم هستی حقیقت و واقعیت دارد همه تجلی علم و حکمت است در عین حال مسخر - رام انسان است و انسان میتواند آن را بشناسد و به قوانین آن پی ببرد. و شنونده بگوید: عالم هستی چنین هست که باشد، حالا به من و تو چه؟! پاسخ چیست؟!(ادامه دارد...)
۱.۰k
۰۳ فروردین ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.