بهائیت و شکاف جنسیتی؛
بهائیت و شکاف جنسیتی؛
عدم جواز عضویت زنان در بیتالعدل
بیتالعدل از ارکان اصلی این فرقه است و بالاترین مرکز تصمیمگیری #بهائیت به شمار میرود که طبق قوانین بهائیت، عضویت زنان در بیتالعدل ممنوع است.
✍عبدالبهاء در اینباره مینویسد: در شریعتالله نساء و رجال در جمیع حقوق مساویاند، مگر در بیتالعدل عمومی، زیرا رئیس و اعضای #بیتالعدل به نص کتاب از رجالند.(۱)
این موارد شواهدی است بر اینکه بهائیت در نظر و عمل، اعتقاد خاصی به حقوق زنان نداشته و این موضوع،جایگاهی در آموزههای آن ندارد، بلکه مقصودش از طرح این مدعا، تنها سودجویی و جلب توجه افکار عمومی است و قسمت تلخ ماجرا این است که بهائیت با نفوذ به سازمان ملل و انجام فعالیتهای به ظاهر انساندوستانه، خود را یکی از سردمداران احیای حقوق زنان میداند.
۱. نامه عبدالبهاء به کورین ترو درباره زنان در بیتالعدل، ۱۹۰۹/۷/۲۹
@mafaz_news
عدم جواز عضویت زنان در بیتالعدل
بیتالعدل از ارکان اصلی این فرقه است و بالاترین مرکز تصمیمگیری #بهائیت به شمار میرود که طبق قوانین بهائیت، عضویت زنان در بیتالعدل ممنوع است.
✍عبدالبهاء در اینباره مینویسد: در شریعتالله نساء و رجال در جمیع حقوق مساویاند، مگر در بیتالعدل عمومی، زیرا رئیس و اعضای #بیتالعدل به نص کتاب از رجالند.(۱)
این موارد شواهدی است بر اینکه بهائیت در نظر و عمل، اعتقاد خاصی به حقوق زنان نداشته و این موضوع،جایگاهی در آموزههای آن ندارد، بلکه مقصودش از طرح این مدعا، تنها سودجویی و جلب توجه افکار عمومی است و قسمت تلخ ماجرا این است که بهائیت با نفوذ به سازمان ملل و انجام فعالیتهای به ظاهر انساندوستانه، خود را یکی از سردمداران احیای حقوق زنان میداند.
۱. نامه عبدالبهاء به کورین ترو درباره زنان در بیتالعدل، ۱۹۰۹/۷/۲۹
@mafaz_news
۱.۲k
۲۸ فروردین ۱۴۰۱
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.