بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت اول :
آنگاه که برای ناهنجاری رفتاری در بد حجابی، آشوب کردند و خون ریختند، نگفتند: این دو قطبیسازی است؟! اما هنگام امر به معروف و نهی از منکر میگویند: دو قطبیسازی شروع شد؟! هنوز اکثریت دختران و بانوان این جامعه، محجبه هستند؛ خب چرا عدهای با بدحجابی و بیحجابی، دو قطبیسازی میکنند و بعد میگویند: چیزی به ما نگویید تا دو قطبیسازی نشود! چقدر متکبر و دیکتاتورند!
آیا اگر عدۀ کثیری مسلمان و مقید به اجرای احکام و حدود الهی باشند، اهل تقوا، حیا و عفت و رعایت فرهنگ عمومی جامعه باشند و عدهای دیگر هیچ رعایتی ننمایند و هنجار شکنی کنند و کسی هم چیزی نگوید: تک قطبی بر قرار میشود؟!
در کدام جامعۀ بزرگ یا کوچکی، دو یا چند قطبی وجود ندارد؟ آیا عاقل و جاهل، مؤمن و کافر، متقی و فاسد، عادل و ظالم و در یک جناح و یک قطب قرار دارند و اگر کسی به جاهل، کافر، فاسد و ظالم چیزی بگوید، دو قطبی ایجاد میشود؟!
دو قطبی در قرآن مجید : خداوند سبحان، خود بندگانش را در دو قطب مغایر، مخالف و متضاد هم معرفی نموده است و میفرماید: عدهای مؤمن و عدهای کافر و مشرکند - عدهای متقی و عدهای فاسد و فاسقند - عدهای حزب الله و عدهای حزب الشیطان میباشند - و در نهایت عدهای اهل جهنم اصحاب النّار و عدهای اهل بهشت اصحاب الجنّة میشوند و این دو قطب هیچگاه مساوی و مثل هم نمیباشند:
لَا يَسْتَوِي أَصْحَابُ النَّارِ وَأَصْحَابُ الْجَنَّةِ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ هُمُ الْفَائِزُونَ - هرگز اصحاب دوزخ و اصحاب بهشت يكسان نيستند، اصحاب بهشت رستگار و پيروزند.(سوره حشر آیه 20)
قُلْ لَا يَسْتَوِي الْخَبِيثُ وَالطَّيِّبُ وَلَوْ أَعْجَبَكَ كَثْرَةُ الْخَبِيثِ فَاتَّقُوا اللَّهَ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ - بگو هيچگاه ناپاك و پاك مساوی نيستند اگر چه كثرت ناپاكها تو را به شگفتی بيندازد، از مخالفت خدا بپرهيزيد ای صاحبان خرد، تا رستگار شويد.(سوره مائده آیه 100)
مَثَلُ الْفَرِيقَيْنِ كَالْأَعْمَى وَالْأَصَمِّ وَالْبَصِيرِوَالسَّمِيعِ هَلْ يَسْتَوِيَانِ مَثَلًا أَفَلَا تَذَكَّرُونَ - وصف این دو گروه مشرک و مؤمن همانند نابینا و ناشنوا و بینا و شنواست؛ آیا این دو گروه یکسانند؟ پس آیا متذکّر نمی شوید؟(سوره هود آیه 24)
دو قطبی مذموم : دو قطبی مذموم و مضرّ این است که آحاد یک جامعۀ متحد،به هر دلیلی و به هر بهانهای مقابل هم صفآرایی کنند و به جان هم بیفتند تا دشمن زمینه را برای تشدید تفرقه و دشمنی بین آنان و تجزیۀ خاک شان و غارت اموالشان مساعد ببیند.(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت اول :
آنگاه که برای ناهنجاری رفتاری در بد حجابی، آشوب کردند و خون ریختند، نگفتند: این دو قطبیسازی است؟! اما هنگام امر به معروف و نهی از منکر میگویند: دو قطبیسازی شروع شد؟! هنوز اکثریت دختران و بانوان این جامعه، محجبه هستند؛ خب چرا عدهای با بدحجابی و بیحجابی، دو قطبیسازی میکنند و بعد میگویند: چیزی به ما نگویید تا دو قطبیسازی نشود! چقدر متکبر و دیکتاتورند!
آیا اگر عدۀ کثیری مسلمان و مقید به اجرای احکام و حدود الهی باشند، اهل تقوا، حیا و عفت و رعایت فرهنگ عمومی جامعه باشند و عدهای دیگر هیچ رعایتی ننمایند و هنجار شکنی کنند و کسی هم چیزی نگوید: تک قطبی بر قرار میشود؟!
در کدام جامعۀ بزرگ یا کوچکی، دو یا چند قطبی وجود ندارد؟ آیا عاقل و جاهل، مؤمن و کافر، متقی و فاسد، عادل و ظالم و در یک جناح و یک قطب قرار دارند و اگر کسی به جاهل، کافر، فاسد و ظالم چیزی بگوید، دو قطبی ایجاد میشود؟!
دو قطبی در قرآن مجید : خداوند سبحان، خود بندگانش را در دو قطب مغایر، مخالف و متضاد هم معرفی نموده است و میفرماید: عدهای مؤمن و عدهای کافر و مشرکند - عدهای متقی و عدهای فاسد و فاسقند - عدهای حزب الله و عدهای حزب الشیطان میباشند - و در نهایت عدهای اهل جهنم اصحاب النّار و عدهای اهل بهشت اصحاب الجنّة میشوند و این دو قطب هیچگاه مساوی و مثل هم نمیباشند:
لَا يَسْتَوِي أَصْحَابُ النَّارِ وَأَصْحَابُ الْجَنَّةِ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ هُمُ الْفَائِزُونَ - هرگز اصحاب دوزخ و اصحاب بهشت يكسان نيستند، اصحاب بهشت رستگار و پيروزند.(سوره حشر آیه 20)
قُلْ لَا يَسْتَوِي الْخَبِيثُ وَالطَّيِّبُ وَلَوْ أَعْجَبَكَ كَثْرَةُ الْخَبِيثِ فَاتَّقُوا اللَّهَ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ - بگو هيچگاه ناپاك و پاك مساوی نيستند اگر چه كثرت ناپاكها تو را به شگفتی بيندازد، از مخالفت خدا بپرهيزيد ای صاحبان خرد، تا رستگار شويد.(سوره مائده آیه 100)
مَثَلُ الْفَرِيقَيْنِ كَالْأَعْمَى وَالْأَصَمِّ وَالْبَصِيرِوَالسَّمِيعِ هَلْ يَسْتَوِيَانِ مَثَلًا أَفَلَا تَذَكَّرُونَ - وصف این دو گروه مشرک و مؤمن همانند نابینا و ناشنوا و بینا و شنواست؛ آیا این دو گروه یکسانند؟ پس آیا متذکّر نمی شوید؟(سوره هود آیه 24)
دو قطبی مذموم : دو قطبی مذموم و مضرّ این است که آحاد یک جامعۀ متحد،به هر دلیلی و به هر بهانهای مقابل هم صفآرایی کنند و به جان هم بیفتند تا دشمن زمینه را برای تشدید تفرقه و دشمنی بین آنان و تجزیۀ خاک شان و غارت اموالشان مساعد ببیند.(ادامه دارد...)
۶۴۷
۲۰ شهریور ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.