تحقیر ایرانی ها توسط اعراب مسلمان وصحابه پیامبر
عاقبت خیانت ایرانیان به وطن
سابقه خیانت سربازان ایرانی درهنگام جنگ برمیگرده به زمان خسروپرویز که 30هزار سپاهی ایرانی خسروپرویزرادرجنگ تنها گذاشتند وفرارکردندکه خسروپرویز بعداز بدست گرفتن قدرت ازانهاانتقام سخت گرفت
هنگامي كه جنگ «قادسيه» در گرفت، تعداد چهار هزار نفر ايراني به سپاهيان عرب پيوستند. اين افراد كه «حمراء» (سرخ رويان) ناميده شدند براي پيوستن خود به سپاه عرب، شرط كردند: پس از جنگ به هر كجا خواستند بروند و با هر قبيله كه خواستند، هم پيمان شوند و سهمي نيز از غنائم جنگي برگيرند. اينها بعد از پيوندشان با بعضي از قبائل عرب، اصطلاحاً «موالي» آن قبايل، ناميده شدند. موالي در عراق به عنوان شهروند درجه دوم، شناخته مي شدند. از همان ابتداء كارهاي پر مشقت، همچون چرخاندن و بر پاي داشتن بازار و راهسازي، به آنها واگذار مي شد. راه ندادن عجمان به «مدينه الرسول» كه در زمان خليفه دوم مرسوم شد، مي توانست يك نوع حقارت براي جنس عجم به حساب آيد. خليفه وقتي ديد كه مردم در داشتن «بردگان عجم» دستشان باز است، سزاوار نمي ديد كه با وجود آنها، «بردة عرب» وجود داشته باشد. او از بكارگيري عجمان در ادارة امور، نگران بود. گفته شده که علّت ترور خليفه دوم نيز توسط يك ايراني به جهت سختگيري صاحب او در حقش بود. خليفه با تغيير شرايط كار او، مخالفت كرده بود. خليفه وقتي در طواف مشاهده كرد دو نفر به «زبان فارسي» تكلّم مي كنند، بدانها گفت كه به عربي سخن بگويند. او اضافه كرد، كسي كه زبان فارسي ياد گيرد، مروت او از ميان خواهد رفت. بنا به سنتي كه خليفه دوم نهاده بود، عربان اجازه داشتند تا در ميان عجمان، زن بگيرند. اما به آنها زن داده نمي شد.. مسعودي، مروج الذهب ج ۲ ص ۵۶ بعدها در عهد عثمان، اين مسائل بيشتر تقويت گرديد. در دورة بني اميه، مسائل نژادي تشديد شد.
معاويه مي گفت: موالي رو به ازدياد نهاده اند، بايد جمعي از آنها را كشته، و جمعي را براي ساختن راه نگه داشت.
بالاخره بر اساس همين شيوه و روش، عرب قادر بود از آنان ارث ببرد اما آنها از عربان ارث نمی بردند! امامت نماز بدانها واگذار نمی شد، و حق نداشتند درصف مقدم جماعت بااییستند در مجموعه هاي شعري عربي، قصيده هاي زيادي در هجو موالي گفته شده است. احاديثي نيز در مذمت عجمان ساختند. و گفتند: پيامبر فرموده: «ابغض الكلام الي اللّه الفارسيه و كلام الشياطين» همچنين نقل شده: «اذا غضب اللّه تعالي انزل الوحي بالفارسيه و اذا رضي انزله بالعربيه.» براي زنگيان، سوداني ها و حبشي ها نيز وارد شده است. عده ای متأسف بودند كه موالي حديث مي نويسند! همچنين «حجاج» اجازه نداده بود، موالي به سمت «قضا» منصوب شوند. با اينكه موالي معمولاً در جنگها و فتوحات، شركت مي كردند به هنگام تقسيم غنائم، از اعراب سهم كمتري مي گرفتند ناگوارتر اينكه از آنچه به نام «عطاء» از «بيت المال» به مردم داده مي شد، به موالي سهمي داده نمي شد!
اگرایرانیان نبودنداعراب بیسواد حتی یک خط هم نمی توانستند درزمینه فلسفه وعلوم ریاضی نجوم یادبگیرند اکثر قریب به اتفاق دانشمندان مسلمان ایرانی بودند واعراب جزفقه وروایت کردن حدیث که کارسختی نبودهنردیگری نداشتندوایرانی هادانشمندان بزرگی درزمینه فلسفی وشیمی ریاضیات به جهان بشریت تحویل دادند نظیر زکریارازی کاشف الکل که بخاطر نظیرانتقادی نسبت به اسلام تکفیر وکورشد یا ابن سیناکه بخاطر ردمعادجسمانی توسط علمای شیعه وسنی به ارتدادکفر متهم شد.
هنوز که هنوزهست بسیاری ازروحانیون تندروی شیعه وسنی کتب ابن سینارا نمادین اتش می زنند چون معتقدند شیطان استاد ابن سینا بوده است
شباهت عجیبی که بین اخباریون شیعه وسلفی های سنی دردشمنی بادانشمندان وشعرای قدیم ایرانی هست خیلی عجیبه
سابقه خیانت سربازان ایرانی درهنگام جنگ برمیگرده به زمان خسروپرویز که 30هزار سپاهی ایرانی خسروپرویزرادرجنگ تنها گذاشتند وفرارکردندکه خسروپرویز بعداز بدست گرفتن قدرت ازانهاانتقام سخت گرفت
هنگامي كه جنگ «قادسيه» در گرفت، تعداد چهار هزار نفر ايراني به سپاهيان عرب پيوستند. اين افراد كه «حمراء» (سرخ رويان) ناميده شدند براي پيوستن خود به سپاه عرب، شرط كردند: پس از جنگ به هر كجا خواستند بروند و با هر قبيله كه خواستند، هم پيمان شوند و سهمي نيز از غنائم جنگي برگيرند. اينها بعد از پيوندشان با بعضي از قبائل عرب، اصطلاحاً «موالي» آن قبايل، ناميده شدند. موالي در عراق به عنوان شهروند درجه دوم، شناخته مي شدند. از همان ابتداء كارهاي پر مشقت، همچون چرخاندن و بر پاي داشتن بازار و راهسازي، به آنها واگذار مي شد. راه ندادن عجمان به «مدينه الرسول» كه در زمان خليفه دوم مرسوم شد، مي توانست يك نوع حقارت براي جنس عجم به حساب آيد. خليفه وقتي ديد كه مردم در داشتن «بردگان عجم» دستشان باز است، سزاوار نمي ديد كه با وجود آنها، «بردة عرب» وجود داشته باشد. او از بكارگيري عجمان در ادارة امور، نگران بود. گفته شده که علّت ترور خليفه دوم نيز توسط يك ايراني به جهت سختگيري صاحب او در حقش بود. خليفه با تغيير شرايط كار او، مخالفت كرده بود. خليفه وقتي در طواف مشاهده كرد دو نفر به «زبان فارسي» تكلّم مي كنند، بدانها گفت كه به عربي سخن بگويند. او اضافه كرد، كسي كه زبان فارسي ياد گيرد، مروت او از ميان خواهد رفت. بنا به سنتي كه خليفه دوم نهاده بود، عربان اجازه داشتند تا در ميان عجمان، زن بگيرند. اما به آنها زن داده نمي شد.. مسعودي، مروج الذهب ج ۲ ص ۵۶ بعدها در عهد عثمان، اين مسائل بيشتر تقويت گرديد. در دورة بني اميه، مسائل نژادي تشديد شد.
معاويه مي گفت: موالي رو به ازدياد نهاده اند، بايد جمعي از آنها را كشته، و جمعي را براي ساختن راه نگه داشت.
بالاخره بر اساس همين شيوه و روش، عرب قادر بود از آنان ارث ببرد اما آنها از عربان ارث نمی بردند! امامت نماز بدانها واگذار نمی شد، و حق نداشتند درصف مقدم جماعت بااییستند در مجموعه هاي شعري عربي، قصيده هاي زيادي در هجو موالي گفته شده است. احاديثي نيز در مذمت عجمان ساختند. و گفتند: پيامبر فرموده: «ابغض الكلام الي اللّه الفارسيه و كلام الشياطين» همچنين نقل شده: «اذا غضب اللّه تعالي انزل الوحي بالفارسيه و اذا رضي انزله بالعربيه.» براي زنگيان، سوداني ها و حبشي ها نيز وارد شده است. عده ای متأسف بودند كه موالي حديث مي نويسند! همچنين «حجاج» اجازه نداده بود، موالي به سمت «قضا» منصوب شوند. با اينكه موالي معمولاً در جنگها و فتوحات، شركت مي كردند به هنگام تقسيم غنائم، از اعراب سهم كمتري مي گرفتند ناگوارتر اينكه از آنچه به نام «عطاء» از «بيت المال» به مردم داده مي شد، به موالي سهمي داده نمي شد!
اگرایرانیان نبودنداعراب بیسواد حتی یک خط هم نمی توانستند درزمینه فلسفه وعلوم ریاضی نجوم یادبگیرند اکثر قریب به اتفاق دانشمندان مسلمان ایرانی بودند واعراب جزفقه وروایت کردن حدیث که کارسختی نبودهنردیگری نداشتندوایرانی هادانشمندان بزرگی درزمینه فلسفی وشیمی ریاضیات به جهان بشریت تحویل دادند نظیر زکریارازی کاشف الکل که بخاطر نظیرانتقادی نسبت به اسلام تکفیر وکورشد یا ابن سیناکه بخاطر ردمعادجسمانی توسط علمای شیعه وسنی به ارتدادکفر متهم شد.
هنوز که هنوزهست بسیاری ازروحانیون تندروی شیعه وسنی کتب ابن سینارا نمادین اتش می زنند چون معتقدند شیطان استاد ابن سینا بوده است
شباهت عجیبی که بین اخباریون شیعه وسلفی های سنی دردشمنی بادانشمندان وشعرای قدیم ایرانی هست خیلی عجیبه
۱.۳k
۱۵ فروردین ۱۴۰۲
دیدگاه ها (۳)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.