✍در آیه قبل سخن از اطاعت كفّار بود، نه مولى گرفتن آنان، ك
✍در آیه قبل سخن از اطاعت كفّار بود، نه مولى گرفتن آنان، كه این آیه مى گوید: خداوند مولاى شماست، پس معلوم مى شود هر كس كفّار را اطاعت كند، در حقیقت آنان را مولى گرفته است.
انگیزه ى ارتداد و اطاعت از كفّار، كسب عزّت و قدرت است. قرآن در این آیه و آیاتى نظیر آن، این خیال واهى را رد مى كند و مى فرماید: «انّ القوّة للّه جمیعاً»[162] و «فانّ العزّة للّه جمیعاً»[163]
-----
162) بقره، 165.
163) یونس، 65.
- ولایت و اطاعت، در خداوند منحصر است. «بل اللّه مولیكم»
- ولىّ گرفتن خداوند، سبب پیروزى شماست. «مولیكم و هو خیر الناصرین»
انگیزه ى ارتداد و اطاعت از كفّار، كسب عزّت و قدرت است. قرآن در این آیه و آیاتى نظیر آن، این خیال واهى را رد مى كند و مى فرماید: «انّ القوّة للّه جمیعاً»[162] و «فانّ العزّة للّه جمیعاً»[163]
-----
162) بقره، 165.
163) یونس، 65.
- ولایت و اطاعت، در خداوند منحصر است. «بل اللّه مولیكم»
- ولىّ گرفتن خداوند، سبب پیروزى شماست. «مولیكم و هو خیر الناصرین»
۱.۹k
۱۳ اسفند ۱۴۰۲