به نام خدا
به نام خدا
سلسله پستهای شناخت #جریان_نفاق و #منافقین
#نفاق_نوین به قلم دکتر رضا سراج کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک
#قسمت_سی_و_دوم؛
.
.
.
انقلاب اسلامی و نظام دینی برآمده از آن، از یک سو بخشی از تاریخ دوران تأویل می باشد و از سوی دیگر و از آنجا که نظام جمهوری اسلامی در درون خود، دو برهه استقرار و استمرار را تجربه کرده و می کند، به مثابه دوران تنزیل و تأویل در صدر اسلام است.
به عبارت دیگر می توان دوران پرافتخار امام عظیم الشان راحل را دوران تنزیل انقلاب و دوره پربرکت رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنهای را دوران تأویل انقلاب نامید.
در این راستا و چنانچه بخواهیم براساس قاعده تغییر ناپذیری سنتهای الهی، انقلاب اسلامی و جریان نفاق را در چارچوب دوران تأویل تحلیل نماییم، باید گفت که #مصادیقی از نحلههای #نفاق (ناکثین و قاسطین) درتاریخ #پس_از_انقلاب به منصه ظهور رسیده است.
در این رابطه برخی از گروه های مخالف نظام را می توان مصداق بارز #قاسطین نامید. جریانها و گروههایی که علاوه بر باورهای سست و التقاطی در خصوص انقلاب، از ابتدا دارای حسادت و کینه نسبت به امام عظیم الشان راحل بودند و همانند جریان قاسطین و حزب طلقاء، تزویر و نیرنگ همواره در قول و عمل آنان نمایان بوده است.
"تجدیدنظر طلبان #سکولار" و "#تکنوکرات_های_لیبرال" و همچنین "افراد قدرت طلب" را نیز باید مصداق مبرهن #ناکثین دانست که از چهار عنصر "وجاهت"، "ثروت"، "قدرت" و "سیاست"، برخوردار هستند.
برآیند رفتار این نحله از #جریان_نفاق جدید باعث گردیده که بعضاً نظام و جامعه با چالشهای "حقانیت و مشروعیت"، "غوغاسالاری و جنجال آفرینی" و همچنین "فتنههای خطرناک" مواجه شود که فتنه مخملین اخیر یکی از آن موارد می باشد.
در این میان نکته بسیار جالب توجه آن است که جریانهای مذکور، داعیه دار #اصلاح_طلبی نیز بوده اند.
.
.
.
#ادامه_دارد
.
.
#جریان_شناسی
#منافقین #متناقض و #کذاب
#بصیرت_افزائی #بسیج_سایبری
#آگاهانه_انتخاب_کنیم
#حق_پایدار_است
سلسله پستهای شناخت #جریان_نفاق و #منافقین
#نفاق_نوین به قلم دکتر رضا سراج کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک
#قسمت_سی_و_دوم؛
.
.
.
انقلاب اسلامی و نظام دینی برآمده از آن، از یک سو بخشی از تاریخ دوران تأویل می باشد و از سوی دیگر و از آنجا که نظام جمهوری اسلامی در درون خود، دو برهه استقرار و استمرار را تجربه کرده و می کند، به مثابه دوران تنزیل و تأویل در صدر اسلام است.
به عبارت دیگر می توان دوران پرافتخار امام عظیم الشان راحل را دوران تنزیل انقلاب و دوره پربرکت رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنهای را دوران تأویل انقلاب نامید.
در این راستا و چنانچه بخواهیم براساس قاعده تغییر ناپذیری سنتهای الهی، انقلاب اسلامی و جریان نفاق را در چارچوب دوران تأویل تحلیل نماییم، باید گفت که #مصادیقی از نحلههای #نفاق (ناکثین و قاسطین) درتاریخ #پس_از_انقلاب به منصه ظهور رسیده است.
در این رابطه برخی از گروه های مخالف نظام را می توان مصداق بارز #قاسطین نامید. جریانها و گروههایی که علاوه بر باورهای سست و التقاطی در خصوص انقلاب، از ابتدا دارای حسادت و کینه نسبت به امام عظیم الشان راحل بودند و همانند جریان قاسطین و حزب طلقاء، تزویر و نیرنگ همواره در قول و عمل آنان نمایان بوده است.
"تجدیدنظر طلبان #سکولار" و "#تکنوکرات_های_لیبرال" و همچنین "افراد قدرت طلب" را نیز باید مصداق مبرهن #ناکثین دانست که از چهار عنصر "وجاهت"، "ثروت"، "قدرت" و "سیاست"، برخوردار هستند.
برآیند رفتار این نحله از #جریان_نفاق جدید باعث گردیده که بعضاً نظام و جامعه با چالشهای "حقانیت و مشروعیت"، "غوغاسالاری و جنجال آفرینی" و همچنین "فتنههای خطرناک" مواجه شود که فتنه مخملین اخیر یکی از آن موارد می باشد.
در این میان نکته بسیار جالب توجه آن است که جریانهای مذکور، داعیه دار #اصلاح_طلبی نیز بوده اند.
.
.
.
#ادامه_دارد
.
.
#جریان_شناسی
#منافقین #متناقض و #کذاب
#بصیرت_افزائی #بسیج_سایبری
#آگاهانه_انتخاب_کنیم
#حق_پایدار_است
۲.۶k
۳۰ بهمن ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۹)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.