بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
قسمت دوم : حجاب میوه عفاف، و عفاف ریشه حجاب است ؛حجاب رمز پیشرفت و کمال جامعه است :
بنابر این، حجاب و پوشش زن نیز به منزله یک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است که قصد نفوذ و تصرف در حریم ناموس دیگران را دارند.همین مفهوم منع و امتناع در ریشه لغوی عفت نیز وجود دارد؛ هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه باطنی و درونی عفت، تأثیر بیشتری دارد؛ و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیشتر باشد حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر درمواجهه با نامحرم میگردد.
بانـوی سرزمين من ! به خاطر بسپارصدايت دلنشين است قشنگ نيست برهر دلـی نشستن، فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلا مَعْرُوفًا : پس به گونه ای هوس انگیز سخن نگویید که بیمار دلان در شما طمع کنند، و سخن شایسته بگویید.(سوره احزاب بخشی از آیه 32)
بــرادردينـی من!فراموش نكن بعضـی كارها واجب نيست مثل سلام كردن ،امام صادق(ع) فرمود:رسول خدا بر زنان سلام می کرد و آنان نیز پاسخ می دادند و امیرالمؤمنین نیز بر زنان سلام می کرد و سلام کردن به زنان جوان را نمی پسندید و می فرمود: می ترسم از صدای او خوشم آید که در این صورت گناهی که نصیبم می شود، بیش از پاداشی باشد که از سلام کردن نصیبم می گردد.(وسائل الشيعه،ج 20،ص234 ، ح 3)
حجاب فاطمی راپاس بداریم حجاب یعنی به جای شخص، شخصیت را دیدن.
حجاب یعنی به همه نا محرمان و ظاهربینان نه گفتن. دختران و زنان شایسته باآراستن خویش به پوشش اسلامی بزرگترین معلمان اخلاق و پاکی و فضیلتند.آنان که جسم خود را ارزشمند تر از آن می دانند که هر چشمی از آن بهره ببرد، بر مسند والای فضیلت نشسته اند.
حجاب، عفاف وشخصیت ومتانت زن رانمودار می کند و او راهمچون مرواریدی گرانبها دربر میگیرد. حجاب، سپری در برابر رهزنان گوهر عفاف است و موجب کمانه کردن تیر زهرآلود چشم ناپاکان.
حجاب، دختران جوان و نوجوان را از طمع شکارچیان هوس حفظ می کند و آنان را در رسیدن به قله رفیع نیکبختی یاری می بخشد. دنیا در برابر گرفتن حجاب از زن، چیزی که سعادت و خوشبختی او را تآمین کند، به وی نداده است. دامن پاک حجاب از پلیدی ها پیراسته است.حجاب آوای ملکوتی جمال طلبی معنوی زن است.حجاب تلالو شبنم بر چهره زیبای گل است.
حجاب تضمینی برای تداوم خط زیبای شرافت است حجاب تداوم بخش آیه های مهربانی متقابل همسران است.(پایان)( ص 1)
قسمت دوم : حجاب میوه عفاف، و عفاف ریشه حجاب است ؛حجاب رمز پیشرفت و کمال جامعه است :
بنابر این، حجاب و پوشش زن نیز به منزله یک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است که قصد نفوذ و تصرف در حریم ناموس دیگران را دارند.همین مفهوم منع و امتناع در ریشه لغوی عفت نیز وجود دارد؛ هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه باطنی و درونی عفت، تأثیر بیشتری دارد؛ و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیشتر باشد حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر درمواجهه با نامحرم میگردد.
بانـوی سرزمين من ! به خاطر بسپارصدايت دلنشين است قشنگ نيست برهر دلـی نشستن، فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلا مَعْرُوفًا : پس به گونه ای هوس انگیز سخن نگویید که بیمار دلان در شما طمع کنند، و سخن شایسته بگویید.(سوره احزاب بخشی از آیه 32)
بــرادردينـی من!فراموش نكن بعضـی كارها واجب نيست مثل سلام كردن ،امام صادق(ع) فرمود:رسول خدا بر زنان سلام می کرد و آنان نیز پاسخ می دادند و امیرالمؤمنین نیز بر زنان سلام می کرد و سلام کردن به زنان جوان را نمی پسندید و می فرمود: می ترسم از صدای او خوشم آید که در این صورت گناهی که نصیبم می شود، بیش از پاداشی باشد که از سلام کردن نصیبم می گردد.(وسائل الشيعه،ج 20،ص234 ، ح 3)
حجاب فاطمی راپاس بداریم حجاب یعنی به جای شخص، شخصیت را دیدن.
حجاب یعنی به همه نا محرمان و ظاهربینان نه گفتن. دختران و زنان شایسته باآراستن خویش به پوشش اسلامی بزرگترین معلمان اخلاق و پاکی و فضیلتند.آنان که جسم خود را ارزشمند تر از آن می دانند که هر چشمی از آن بهره ببرد، بر مسند والای فضیلت نشسته اند.
حجاب، عفاف وشخصیت ومتانت زن رانمودار می کند و او راهمچون مرواریدی گرانبها دربر میگیرد. حجاب، سپری در برابر رهزنان گوهر عفاف است و موجب کمانه کردن تیر زهرآلود چشم ناپاکان.
حجاب، دختران جوان و نوجوان را از طمع شکارچیان هوس حفظ می کند و آنان را در رسیدن به قله رفیع نیکبختی یاری می بخشد. دنیا در برابر گرفتن حجاب از زن، چیزی که سعادت و خوشبختی او را تآمین کند، به وی نداده است. دامن پاک حجاب از پلیدی ها پیراسته است.حجاب آوای ملکوتی جمال طلبی معنوی زن است.حجاب تلالو شبنم بر چهره زیبای گل است.
حجاب تضمینی برای تداوم خط زیبای شرافت است حجاب تداوم بخش آیه های مهربانی متقابل همسران است.(پایان)( ص 1)
۸۹۸
۳۰ مهر ۱۴۰۳
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.