سلسله پستهای زندگی نامه امیرالمؤمنین حیدر از ولادت تا شها
سلسله پستهای #زندگی_نامه_امیرالمؤمنین_حیدر_از_ولادت_تا_شهادت
#فصل_هشتم : #نص_بر_امامت حضرت #علی_علیه_السلام
#قسمت_پنجم :
از طرفی بعضی از این معانی (کلمه مولی) درباره پیغمبر اکرم صدق نمیکند
زیرا
آن حضرت بنده، آزاد کرده و نعمت پرورده کسی نبود و با کسی نیز هم قسم نشده بود
برخی از آن کلمات هم احتیاج به توصیه و سفارش نداشت بلکه گفتن آنها نوعی #سخریه به شمار میرفت که #رسول خدا صلی الله علیه و آله در آن #شدت_گرما وسط بیابان مردم را جمع کند و بگوید من پسر عموی هر کس هستم علی هم پسر عموی اوست، یا من همسایه هر که هستم علی هم همسایه اوست و هکذا...
همچنین
قرائن حال و مقام نیز بکار بردن کلمه مولی را به معنی دوست و ناصر که دستاویز اکثر رجال اهل سنت است اقتضاء نمیکند زیرا مدلول و مفاد آیه تبلیغ با آن شدت و تهدید که میفرماید اگر این کار را بجا نیاوری مثل اینکه وظائف رسالت را انجام نداده ای میرساند : مطلب خیلی مهمتر و بالاتر از این حرفها است که پیغمبر در آن بیابان گرم و سوزان توقف نموده و مردم را از پس و پیش جمع کند و بگوید من دوست و ناصر هر که هستم علی هم دوست و ناصر اوست،
تازه!
اگر مقصودش این بود در این صورت به عوض مردم باید به #علی میگفت که من محب و ناصر هر که هستم تو هم محب و ناصر او باش نه مردم
و
اگر منظور جلب دوستی مردم به سوی علی بود در این صورت هم باید میگفت هر که مرا دوست دارد علی را هم دوست داشته باشد!!!
ولی
این سخنان از مضمون جمله:
من کنت مولاه فهذا علی مولاه بدست نمی آید، گذشته از اینها گفتن این مطلب ترس و وحشتی نداشت تا خداوند اضافه کند که من ترا از شر مردم (منافق) نگه میدارم.
از طرفی تخصیص بلامخصص کلمه مولی از میان تمام معانی آن به معنی محب و ناصر بدون وجود قرینه باطل و بر خلاف علم اصول است
در نتیجه:
از تمام معانی مولی فقط (اولی به تصرف و صاحب اختیار) باقی می ماند و این تخصیص علیرغم عقیده اهل سنت بلا مخصص نیست بلکه در این مورد قرائن آشکاری وجود دارد که در پستهای بعدی به آنها اشاره میگردد.
#ادامه_دارد
#سلام_بر_اهلبیت
#سلام_بر_اهل_بیت
#سلام_بر_امام_علی #تا_غدیر
#شیعه #علی #مولود_کعبه #امام_علی #امام_علی_علیه_السلام
#یا_مهدی_ادرکنی #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#بصیرت_افزائی
#بسیج_سایبری
#shia_muslim #shia_islam #shia_religion #islam_shia #shia #muslim #islam #religion
#حق_پایدار_است
#فصل_هشتم : #نص_بر_امامت حضرت #علی_علیه_السلام
#قسمت_پنجم :
از طرفی بعضی از این معانی (کلمه مولی) درباره پیغمبر اکرم صدق نمیکند
زیرا
آن حضرت بنده، آزاد کرده و نعمت پرورده کسی نبود و با کسی نیز هم قسم نشده بود
برخی از آن کلمات هم احتیاج به توصیه و سفارش نداشت بلکه گفتن آنها نوعی #سخریه به شمار میرفت که #رسول خدا صلی الله علیه و آله در آن #شدت_گرما وسط بیابان مردم را جمع کند و بگوید من پسر عموی هر کس هستم علی هم پسر عموی اوست، یا من همسایه هر که هستم علی هم همسایه اوست و هکذا...
همچنین
قرائن حال و مقام نیز بکار بردن کلمه مولی را به معنی دوست و ناصر که دستاویز اکثر رجال اهل سنت است اقتضاء نمیکند زیرا مدلول و مفاد آیه تبلیغ با آن شدت و تهدید که میفرماید اگر این کار را بجا نیاوری مثل اینکه وظائف رسالت را انجام نداده ای میرساند : مطلب خیلی مهمتر و بالاتر از این حرفها است که پیغمبر در آن بیابان گرم و سوزان توقف نموده و مردم را از پس و پیش جمع کند و بگوید من دوست و ناصر هر که هستم علی هم دوست و ناصر اوست،
تازه!
اگر مقصودش این بود در این صورت به عوض مردم باید به #علی میگفت که من محب و ناصر هر که هستم تو هم محب و ناصر او باش نه مردم
و
اگر منظور جلب دوستی مردم به سوی علی بود در این صورت هم باید میگفت هر که مرا دوست دارد علی را هم دوست داشته باشد!!!
ولی
این سخنان از مضمون جمله:
من کنت مولاه فهذا علی مولاه بدست نمی آید، گذشته از اینها گفتن این مطلب ترس و وحشتی نداشت تا خداوند اضافه کند که من ترا از شر مردم (منافق) نگه میدارم.
از طرفی تخصیص بلامخصص کلمه مولی از میان تمام معانی آن به معنی محب و ناصر بدون وجود قرینه باطل و بر خلاف علم اصول است
در نتیجه:
از تمام معانی مولی فقط (اولی به تصرف و صاحب اختیار) باقی می ماند و این تخصیص علیرغم عقیده اهل سنت بلا مخصص نیست بلکه در این مورد قرائن آشکاری وجود دارد که در پستهای بعدی به آنها اشاره میگردد.
#ادامه_دارد
#سلام_بر_اهلبیت
#سلام_بر_اهل_بیت
#سلام_بر_امام_علی #تا_غدیر
#شیعه #علی #مولود_کعبه #امام_علی #امام_علی_علیه_السلام
#یا_مهدی_ادرکنی #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#بصیرت_افزائی
#بسیج_سایبری
#shia_muslim #shia_islam #shia_religion #islam_shia #shia #muslim #islam #religion
#حق_پایدار_است
۹۹۶
۱۴ شهریور ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.