بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت سوم :
یا حتی آن اصول و این احکام را نیز قبول داریم، اما حالا یک کمی گناه در مجلس عروسی یک جرعه شراب در محفلی دیگر کمی قمار به قصد تفریح و با پول کم قدری بد حجابی دفعات محدودی دوست دختر و پسر گرفتن البته ان شاء الله به قصد خیر و شناسایی برای ازدواج و ایرادی ندارد؟! خب، این دیدگاهها و احکام را از کجا آوردهاند و منشأ آنها چیست؟ آیا بی ایمانی و ضعف ایمان به این امور نمی باشد؟
از این رو به مؤمن به توحید، میفرماید به رسول و کتابی که به او آمده و رسل و کتب گذشته نیز ایمان بیاورید.(سوره نساء بخشی از آیه 136)
به مؤمنین به خدا و معاد و رسول و ...، میفرماید که در خصوص جنگ و کشته شدن و مرگ، اندیشه شما مثل اندیشه کفار نباشد، که در مورد برادران و خویشان و عزیزان کشته شده خود میگفتند: اگر به جنگ نمیرفتند و نزد ما میماندند، کشته نمیشدند، پس اراده خدا ایمان بیاورید.(سوره آلعمران بخشی از آیه 156)
به مؤمنین به خدا و رسول و کتاب و قیامت، میفرماید، باید به حرمت شراب و قمار نیز ایمان بیاورید تا رستگار شوید، نه این شراب و قمار فقط برای مؤمنین حرام است نه مسلمین:يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ - اى كسانى كه ايمان آوردهايد شراب و قمار و بتها و تيرهاى قرعه پليدند و از عمل شيطانند پس از آنها دورى گزينيد باشد كه رستگار شويد.(سوره مائده آیه 90)
ز) - آیا تمامی کسانی که به نحوی گناهی انجام میدهند، مثل این که کاهل نماز یا بدحجاب باشند و یا دوست دختر و پسر داشته باشند و یا اهل معصیتهای دیگری باشند، کافر هستند؟ خیر. اما به حرمت آن معاصی هنوز ایمان نیاورده اند، آیا تمامی کسانی که تسلیم شده و دستورات را عمل میکنند، اما گاه با میل و گاه با اکراه، کافر هستند؟ یا فقط کمی مسلمان - تسلیم هستند؟ خیر. منتهی هنوز به حقانیت آن دستورات ایمان نیاوردهاند. پس اگر فرمود: مردان و زنان مؤمن هیزی نکنند، حجاب را رعایت کنند و ...، معنایش این نیست که تا کسی به لحاظ ایمانی سلمان فارسی یا ابوذر غفاری یا سمیه نشد، مشمول این دستورات میباشد؛ بلکه می فرماید: ای مؤمن، ایمانت را رشد بده و به اینها هم ایمان بیاور تا در اسلام، ایمان و بالتبع تقوی و قرب الهی تکامل یابی.(پایان)( ص 1)
پاسخ قسمت سوم :
یا حتی آن اصول و این احکام را نیز قبول داریم، اما حالا یک کمی گناه در مجلس عروسی یک جرعه شراب در محفلی دیگر کمی قمار به قصد تفریح و با پول کم قدری بد حجابی دفعات محدودی دوست دختر و پسر گرفتن البته ان شاء الله به قصد خیر و شناسایی برای ازدواج و ایرادی ندارد؟! خب، این دیدگاهها و احکام را از کجا آوردهاند و منشأ آنها چیست؟ آیا بی ایمانی و ضعف ایمان به این امور نمی باشد؟
از این رو به مؤمن به توحید، میفرماید به رسول و کتابی که به او آمده و رسل و کتب گذشته نیز ایمان بیاورید.(سوره نساء بخشی از آیه 136)
به مؤمنین به خدا و معاد و رسول و ...، میفرماید که در خصوص جنگ و کشته شدن و مرگ، اندیشه شما مثل اندیشه کفار نباشد، که در مورد برادران و خویشان و عزیزان کشته شده خود میگفتند: اگر به جنگ نمیرفتند و نزد ما میماندند، کشته نمیشدند، پس اراده خدا ایمان بیاورید.(سوره آلعمران بخشی از آیه 156)
به مؤمنین به خدا و رسول و کتاب و قیامت، میفرماید، باید به حرمت شراب و قمار نیز ایمان بیاورید تا رستگار شوید، نه این شراب و قمار فقط برای مؤمنین حرام است نه مسلمین:يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ - اى كسانى كه ايمان آوردهايد شراب و قمار و بتها و تيرهاى قرعه پليدند و از عمل شيطانند پس از آنها دورى گزينيد باشد كه رستگار شويد.(سوره مائده آیه 90)
ز) - آیا تمامی کسانی که به نحوی گناهی انجام میدهند، مثل این که کاهل نماز یا بدحجاب باشند و یا دوست دختر و پسر داشته باشند و یا اهل معصیتهای دیگری باشند، کافر هستند؟ خیر. اما به حرمت آن معاصی هنوز ایمان نیاورده اند، آیا تمامی کسانی که تسلیم شده و دستورات را عمل میکنند، اما گاه با میل و گاه با اکراه، کافر هستند؟ یا فقط کمی مسلمان - تسلیم هستند؟ خیر. منتهی هنوز به حقانیت آن دستورات ایمان نیاوردهاند. پس اگر فرمود: مردان و زنان مؤمن هیزی نکنند، حجاب را رعایت کنند و ...، معنایش این نیست که تا کسی به لحاظ ایمانی سلمان فارسی یا ابوذر غفاری یا سمیه نشد، مشمول این دستورات میباشد؛ بلکه می فرماید: ای مؤمن، ایمانت را رشد بده و به اینها هم ایمان بیاور تا در اسلام، ایمان و بالتبع تقوی و قرب الهی تکامل یابی.(پایان)( ص 1)
۳۶۹
۰۸ دی ۱۴۰۳
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.