اظهارات خواندنی توکلی درباره هاشمی، موسوی، احمدی نژاد، رح
اظهارات خواندنی توکلی درباره هاشمی، موسوی، احمدی نژاد، رحیمی، شهرام جزایری،2خرداد76، برهم زدن سخنرانیها
احمد توکلی در جمع دانشجویان دانشگاه علمی - کاربردی یاسوج سخنرانی کرد.
* فساد باعث بی اعتنایی به عقل، دانش، تجربه و دین می شود و شروع آن آنجاست که افرادی ناشایست در منصب ها قرار می گیرند. فساد با آزادی معارض است، آزادی وقتی است که نمایندگان با رأی مردم به مجلس راه یابند اما وقتی کسی یک میلیارد تومان برای راهیابی به مجلس و انتخابات هزینه می کند، مردم اگر دیدند کسی پول زیاد خرج کرد باید به او شک کرد و به او رأی ندهند، چراکه بدهکار افراد رند میشوند.
* فساد وقتی است که در مناصب تصمیم گیری و مجاری حقوقی نفوذ کنند و بتوانند بهعنوان مشاوره طرح دهند. اگر مطبوعات به خود جسارت دهند و خودسانسوری نکنند و سالم باشند، جلوی فساد گرفته میشود که البته در برخی رسانهها نیز فساد وجود دارد.
* من آقای موسوی را خوب میشناسم و میشناختم و آقای احمدی نژاد را دیرتر شناختم اما خوب شناختم. در آن دوران در دانشگاه امام صادق(ع) سخنرانی داشتم، گفتم این دو مثل هم هستند اما احمدی نژاد جسورتر است. اما این دو در ضربه زدن به مدیران و نگه نداشتن مدیران، حرف خود را، اول و آخر میدانند. این دو، مثل هم هستند و گفتم به اضطرار به احمدی نژاد رأی می دهم برای اینکه اطرافیان و ترکیب اجتماعی میرحسین موسوی بخصوص در تهران می تواند تحرک در مقابل ولی فقیه ایجاد کند ولو اینکه نخواهد. اما ترکیب اجتماعی طرفداران احمدی نژاد طوری است که نمیتواند در مقابل ولی فقیه تحرک اجتماعی ایجاد کند ولو اینکه بخواهد؛ که درست هم بود و خواست و 11 روز خانهنشین شد اما مردم اعتنا نکردند و متأسفانه میرحسین موسوی خواست.
* وقتی احمدی نژاد از قانون اساسی و شورای نگهبان صحبت کرد، من و چند نفر از اصولگرایان به او تذکر دادیم و البته بنده احمدی نژاد را اصولگرا نمی دانم.
* ولایت فقیه رکن رکین نظام است و اگر نباشد، امنیتی نخواهیم داشت. چون ولایت فقیه بزرگترین دستاورد امام راحل بوده است و امام راحل توصیه کردند که "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این کشور آسیبی نرسد". ترجیح من برای رأی دادن احمدینژاد شد اما از هیچ خطای احمدی نژاد نگذشتم و برخی از حرف های احمدی نژاد را قبول نداشتم.
* رحیمی(معاون اول احمدینژاد) به من امیدوار نبود که پول پیشنهاد دهد و بنده از مبارزان فساد رحیمی بوده ام. اگر پولهای کثیف داده شد اولین بار آقای جزایری اقدام به هدیه دادن به برخی نمایندگان کرد. کسانی که پول می گیرند در همه دولت ها وجود دارند و نباید دنبال متهم در یک جناح باشیم چراکه در بین مدیران، افراد مماشاتگر داشته و داریم که برای جامعه مضر هستند چراکه در گرفتن این پولها اهل تسامح میشوند. در زمینه مبارزه با فساد هر کس مرتکب شد چپی یا راستی بد است و باید در این خصوص به هم کمک کنیم.
* رأی مردم در جمهوری اسلامی مهم است و یکی از بهترین لحظات زندگیام وقتی بود که خرداد 76، سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات حکم تنفیذ ریاستجمهوری گرفت که پروژه رئیسجمهور کردن مادالعمر هاشمی رفسنجانی شکست خورد و به شکرانه آن روز می خواستم گریه کنم. احمدی نژاد رأی مردم را آورد و خیانت بود اگر حمایت نمیشد
* عملکرد دولت یازدهم را مثبت ارزیابی نمیکنم برای اینکه فرصتها را هدر داد.
* با برهم زدن جلسات و سخنرانیها مخالف هستم و معتقدم کسانی که مسئله سیاسی با نظام دارند نمیتوانند حرف بزنند اما کسانی که در مقام بیان هستند باید حرف خود را منصفانه بزنند و امکان گفتوگو برای آنها فراهم شود.
احمد توکلی در جمع دانشجویان دانشگاه علمی - کاربردی یاسوج سخنرانی کرد.
* فساد باعث بی اعتنایی به عقل، دانش، تجربه و دین می شود و شروع آن آنجاست که افرادی ناشایست در منصب ها قرار می گیرند. فساد با آزادی معارض است، آزادی وقتی است که نمایندگان با رأی مردم به مجلس راه یابند اما وقتی کسی یک میلیارد تومان برای راهیابی به مجلس و انتخابات هزینه می کند، مردم اگر دیدند کسی پول زیاد خرج کرد باید به او شک کرد و به او رأی ندهند، چراکه بدهکار افراد رند میشوند.
* فساد وقتی است که در مناصب تصمیم گیری و مجاری حقوقی نفوذ کنند و بتوانند بهعنوان مشاوره طرح دهند. اگر مطبوعات به خود جسارت دهند و خودسانسوری نکنند و سالم باشند، جلوی فساد گرفته میشود که البته در برخی رسانهها نیز فساد وجود دارد.
* من آقای موسوی را خوب میشناسم و میشناختم و آقای احمدی نژاد را دیرتر شناختم اما خوب شناختم. در آن دوران در دانشگاه امام صادق(ع) سخنرانی داشتم، گفتم این دو مثل هم هستند اما احمدی نژاد جسورتر است. اما این دو در ضربه زدن به مدیران و نگه نداشتن مدیران، حرف خود را، اول و آخر میدانند. این دو، مثل هم هستند و گفتم به اضطرار به احمدی نژاد رأی می دهم برای اینکه اطرافیان و ترکیب اجتماعی میرحسین موسوی بخصوص در تهران می تواند تحرک در مقابل ولی فقیه ایجاد کند ولو اینکه نخواهد. اما ترکیب اجتماعی طرفداران احمدی نژاد طوری است که نمیتواند در مقابل ولی فقیه تحرک اجتماعی ایجاد کند ولو اینکه بخواهد؛ که درست هم بود و خواست و 11 روز خانهنشین شد اما مردم اعتنا نکردند و متأسفانه میرحسین موسوی خواست.
* وقتی احمدی نژاد از قانون اساسی و شورای نگهبان صحبت کرد، من و چند نفر از اصولگرایان به او تذکر دادیم و البته بنده احمدی نژاد را اصولگرا نمی دانم.
* ولایت فقیه رکن رکین نظام است و اگر نباشد، امنیتی نخواهیم داشت. چون ولایت فقیه بزرگترین دستاورد امام راحل بوده است و امام راحل توصیه کردند که "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این کشور آسیبی نرسد". ترجیح من برای رأی دادن احمدینژاد شد اما از هیچ خطای احمدی نژاد نگذشتم و برخی از حرف های احمدی نژاد را قبول نداشتم.
* رحیمی(معاون اول احمدینژاد) به من امیدوار نبود که پول پیشنهاد دهد و بنده از مبارزان فساد رحیمی بوده ام. اگر پولهای کثیف داده شد اولین بار آقای جزایری اقدام به هدیه دادن به برخی نمایندگان کرد. کسانی که پول می گیرند در همه دولت ها وجود دارند و نباید دنبال متهم در یک جناح باشیم چراکه در بین مدیران، افراد مماشاتگر داشته و داریم که برای جامعه مضر هستند چراکه در گرفتن این پولها اهل تسامح میشوند. در زمینه مبارزه با فساد هر کس مرتکب شد چپی یا راستی بد است و باید در این خصوص به هم کمک کنیم.
* رأی مردم در جمهوری اسلامی مهم است و یکی از بهترین لحظات زندگیام وقتی بود که خرداد 76، سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات حکم تنفیذ ریاستجمهوری گرفت که پروژه رئیسجمهور کردن مادالعمر هاشمی رفسنجانی شکست خورد و به شکرانه آن روز می خواستم گریه کنم. احمدی نژاد رأی مردم را آورد و خیانت بود اگر حمایت نمیشد
* عملکرد دولت یازدهم را مثبت ارزیابی نمیکنم برای اینکه فرصتها را هدر داد.
* با برهم زدن جلسات و سخنرانیها مخالف هستم و معتقدم کسانی که مسئله سیاسی با نظام دارند نمیتوانند حرف بزنند اما کسانی که در مقام بیان هستند باید حرف خود را منصفانه بزنند و امکان گفتوگو برای آنها فراهم شود.
- ۴.۳k
- ۱۹ آذر ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۱)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط