بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت سوم :
5 - سلیمان بن ابراهیم القندوزی، از معروفترین علما و محدثان سنّی می نویسد: خبر موثق نزد محققین این است که ولادت قائم (علیه السلام) در شب نیمه شعبان سال 255 هجری در شهر سامرا بوده است. (ینابیع الموده، قندوزی، سلیمان بن ابراهیم، مؤسسة الأعلمی، بیروت، 1418 هـ ق، ج 2، ص 543)
6 - ابن خلکان نیز در کتابش، بابی را به ذکر محمد بن الحسن المهدی اختصاص داده و نوشته است:
ابالقاسم محمد بن حسن عسکری بن علی هادی دوازدهمین امام بنابر اعتقاد شیعیان دوازده امامی است که به لقب حجّت شناخته میشود. ولادت او روز جمعه منتصف - نیمه شعبان سال 255 هجری اتفاق افتاد...(وفیات الاعیان، ابن خلّکان، محمّد ابی بکر، منشورات رضی، قم، 1363 هـ ش، ج 4، ص 176)
اگر بخواهیم مستندات در تولد ایشان را در کتب معتبر علمای سنّی شماریم، بحث به درازا میکشد؛ اما میپرسیم: حال که یک سنّی، طبق مستندات خودشان، به تولد پسر امام حسن عسکری علیه السلام، واقف شد، چه اتفاقی در باور های او رخ میدهد؟!
اگر بخواهد به همین مقدار بسنده نماید، هیچ اتفاقی نمیافتد و در نهایت می گوید: من نمیدانستم که ایشان فرزندی داشتند، حالا دانستم؛ لذا مهم این است که هر مسلمانی اعم از شیعه یا سنّی، ابتدا اصل ولایت و امامت را بشناشد سپس شخص اوصیای رسول اکرم صلوات الله علیه را بشناسد - سپس بداند و باور نماید که آنان همگی ولیّ الله، حجّت الله و امامان برگزیده از سوی خداوند متعال برای هدایت مردمان بوده و میباشند - سپس وارد مبحث مهدویت شود و اگر منابع و احادیث شیعه را قبول ندارد، با مراجعه به کتب موثق خودشان، بداند که ایشان از سلالۀ امیرالمؤمنین و حضرت فاطمة الزهراء تا امام حسن عسکری علیهم السلام میباشند و به دنیا آمدهاند. غیبت صغری و غیبت کبری داشتند. و به امر خدا در کنار کعبه معظمه، برای همگان ظهور می نمایند و برای سرنگونی نظامات سلطه و استقرار نظام عدل إلهی و حکومت واحد جهانی به رهبری امام معصوم، قیام مینمایند.(پایان)
پاسخ قسمت سوم :
5 - سلیمان بن ابراهیم القندوزی، از معروفترین علما و محدثان سنّی می نویسد: خبر موثق نزد محققین این است که ولادت قائم (علیه السلام) در شب نیمه شعبان سال 255 هجری در شهر سامرا بوده است. (ینابیع الموده، قندوزی، سلیمان بن ابراهیم، مؤسسة الأعلمی، بیروت، 1418 هـ ق، ج 2، ص 543)
6 - ابن خلکان نیز در کتابش، بابی را به ذکر محمد بن الحسن المهدی اختصاص داده و نوشته است:
ابالقاسم محمد بن حسن عسکری بن علی هادی دوازدهمین امام بنابر اعتقاد شیعیان دوازده امامی است که به لقب حجّت شناخته میشود. ولادت او روز جمعه منتصف - نیمه شعبان سال 255 هجری اتفاق افتاد...(وفیات الاعیان، ابن خلّکان، محمّد ابی بکر، منشورات رضی، قم، 1363 هـ ش، ج 4، ص 176)
اگر بخواهیم مستندات در تولد ایشان را در کتب معتبر علمای سنّی شماریم، بحث به درازا میکشد؛ اما میپرسیم: حال که یک سنّی، طبق مستندات خودشان، به تولد پسر امام حسن عسکری علیه السلام، واقف شد، چه اتفاقی در باور های او رخ میدهد؟!
اگر بخواهد به همین مقدار بسنده نماید، هیچ اتفاقی نمیافتد و در نهایت می گوید: من نمیدانستم که ایشان فرزندی داشتند، حالا دانستم؛ لذا مهم این است که هر مسلمانی اعم از شیعه یا سنّی، ابتدا اصل ولایت و امامت را بشناشد سپس شخص اوصیای رسول اکرم صلوات الله علیه را بشناسد - سپس بداند و باور نماید که آنان همگی ولیّ الله، حجّت الله و امامان برگزیده از سوی خداوند متعال برای هدایت مردمان بوده و میباشند - سپس وارد مبحث مهدویت شود و اگر منابع و احادیث شیعه را قبول ندارد، با مراجعه به کتب موثق خودشان، بداند که ایشان از سلالۀ امیرالمؤمنین و حضرت فاطمة الزهراء تا امام حسن عسکری علیهم السلام میباشند و به دنیا آمدهاند. غیبت صغری و غیبت کبری داشتند. و به امر خدا در کنار کعبه معظمه، برای همگان ظهور می نمایند و برای سرنگونی نظامات سلطه و استقرار نظام عدل إلهی و حکومت واحد جهانی به رهبری امام معصوم، قیام مینمایند.(پایان)
۹۳۹
۲۱ شهریور ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.