بی بی در تعقیبات نماز ظهر می فرمایند خدایا شکر که مرا در
بی بی در تعقیبات نماز ظهر می فرمایند خدایا شکر که مرا در هیچ مرحله از قرآن معطل نگذاشتی این باید صاحب عصمت باشد. امام فخر ر ازی را که امام المشککین در معاد می گویند که از مبداء تا معاد شک پیش آورد در عصمت فاطمه بنت رسول الله هیچ شکی نکرد و قبول کرد. سیده قریش لقب حضرت خدیجه بود که تمام مالش را فدای اسلام کرد که خداوند به پیامبر می فرماید توچیزی نداشتی به مال خدیجه تو را دارا کردم . که اگر اولین فرزند خانواده ای دختر باشد به پیغمبر بشارت داده شده که آن خانواده خوش باشد که آن خانواده را عاقبت به خبر است . که جناب پیامبر به خاطر فضل خدیجه نام دخترش را نام مادر حضرت خدیجه ، فاطمه قرار داد.
یک مسئله فقهی که آیا خانم صاحب عصمت می تواند با کسی که صاحب عصمت نیست ازدواج کند آیا کفائت می کند زن صاحب عصمت باشد مرد نباشد نمی شود به عقد هم کرد ازدواج کنند لذا کتابهای کلامی را مراجعه فرمایید که اگر امیرالمومنین نبود پیغمبر اکرم عقیم بود. چون فاطمه صاحب عصمت بود و در صحابه این شجره طیبه طوبی از فاطمه الزهرا هستند مادر چه اثر دارد اول مصباح الانس اولین حدیث در مورد پیامبر است فرمودند صله رحم ، رحم یک فرمایش دم دستی که پیش خویشاوندان خود می رویم نمیدانیم غلط است عمق بیشتر داشته باشیم و تحقیق کنیم حرفش در اینجاست ما در دو رحم رشد میکنیم باید صله رحم داشته باشیم و قطع رحم نکنیم یکی رحم مادر عزیز آنجا صله رحم این است پدر مواظب باشد غذای ناپاک نخورد و حق رحم را بجا نیاورد مادر غذای حرام بخورد پدر باید مواظب باشد وگرنه قطع رحم شده که 18 دستور پیامبر به امیرالمونین درباره صله رحم پدر مادر دارد. رحم دیگر این دنیا رحم دوم است که در رحم دوم ساخته می شویم اینجا صله رحم کسب تو، لقمه تو و غذا پاک باشد قطع رحم یعنی هرکاری دستش برمیاید بکند لذا رحم مادر خیلی اهمیت دارد که 11 اما خود را با فرزند فاطمه بودن معرفی میکنند رحم مادر اهمیت دارد ما در رحم صاحب عصمت پرورانده شده ایم حرف نکاح است حرف اطفای شهوت انسانی نیست حرف انشاء صورت انسانی است بنده در نمازهایم اذان و اقامه فصول ادان و اقامه « أشهد أنَّ سَیِّدَتنا فاطمه بنت رسول الله عُصمَهُ الله الکبری و حجِه الله عَلَی الحُجَج » می گویم .
(توضیح علت این شهادت در نماز که حضرت علامه حسن زاده آملی در فص عصمتیه آوردند ای می باشد که ما این شهادت به حضرت زهرا سلام الله علیها را جزیی از اذان و اقامه نمیدانیم همانطور که شهادت به حضرت علی علیه السلام در ابتدا جز اذان نبود و بعدها آورده شده آنهم جهت تبرک و ما هم به جهت تبرک شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را در اذان و اقامه میگویم و جز اذان نمی دانیم که با گفتن این شهادت در نمازهایتان خود و کشور خودتان را بیمه کنید انشاالله همگان توفیق درک این کلام نورانی را داشته باشیم و در اذان و اقا مه هایمان آن هم به جهت تبرک شهادت بی بی فاطمه الزهرا سلام الله علیها را بگوییم)
بیانات عرشی حضرت علامه حسن زاده آملی - بحث اذان۸۱
یک مسئله فقهی که آیا خانم صاحب عصمت می تواند با کسی که صاحب عصمت نیست ازدواج کند آیا کفائت می کند زن صاحب عصمت باشد مرد نباشد نمی شود به عقد هم کرد ازدواج کنند لذا کتابهای کلامی را مراجعه فرمایید که اگر امیرالمومنین نبود پیغمبر اکرم عقیم بود. چون فاطمه صاحب عصمت بود و در صحابه این شجره طیبه طوبی از فاطمه الزهرا هستند مادر چه اثر دارد اول مصباح الانس اولین حدیث در مورد پیامبر است فرمودند صله رحم ، رحم یک فرمایش دم دستی که پیش خویشاوندان خود می رویم نمیدانیم غلط است عمق بیشتر داشته باشیم و تحقیق کنیم حرفش در اینجاست ما در دو رحم رشد میکنیم باید صله رحم داشته باشیم و قطع رحم نکنیم یکی رحم مادر عزیز آنجا صله رحم این است پدر مواظب باشد غذای ناپاک نخورد و حق رحم را بجا نیاورد مادر غذای حرام بخورد پدر باید مواظب باشد وگرنه قطع رحم شده که 18 دستور پیامبر به امیرالمونین درباره صله رحم پدر مادر دارد. رحم دیگر این دنیا رحم دوم است که در رحم دوم ساخته می شویم اینجا صله رحم کسب تو، لقمه تو و غذا پاک باشد قطع رحم یعنی هرکاری دستش برمیاید بکند لذا رحم مادر خیلی اهمیت دارد که 11 اما خود را با فرزند فاطمه بودن معرفی میکنند رحم مادر اهمیت دارد ما در رحم صاحب عصمت پرورانده شده ایم حرف نکاح است حرف اطفای شهوت انسانی نیست حرف انشاء صورت انسانی است بنده در نمازهایم اذان و اقامه فصول ادان و اقامه « أشهد أنَّ سَیِّدَتنا فاطمه بنت رسول الله عُصمَهُ الله الکبری و حجِه الله عَلَی الحُجَج » می گویم .
(توضیح علت این شهادت در نماز که حضرت علامه حسن زاده آملی در فص عصمتیه آوردند ای می باشد که ما این شهادت به حضرت زهرا سلام الله علیها را جزیی از اذان و اقامه نمیدانیم همانطور که شهادت به حضرت علی علیه السلام در ابتدا جز اذان نبود و بعدها آورده شده آنهم جهت تبرک و ما هم به جهت تبرک شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را در اذان و اقامه میگویم و جز اذان نمی دانیم که با گفتن این شهادت در نمازهایتان خود و کشور خودتان را بیمه کنید انشاالله همگان توفیق درک این کلام نورانی را داشته باشیم و در اذان و اقا مه هایمان آن هم به جهت تبرک شهادت بی بی فاطمه الزهرا سلام الله علیها را بگوییم)
بیانات عرشی حضرت علامه حسن زاده آملی - بحث اذان۸۱
۲۰.۴k
۱۶ آذر ۱۴۰۱
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.