این روزها در شبکه های ماهواره ای وهابیت شبهه ای مطرح شده
این روزها در شبکه های ماهواره ای وهابیت شبهه ای مطرح شده به این مضمون که مگر قرار نبود شفای جسمی را از حرم اهل بیت (ع) بگیریم پس چرا دور آن را نرده کشیدند؟
اما جواب شبهه
اولا شفای جسمی را آیا از اهل بیت علیهم السلام می گیریم یا از حرم آنها؟؟؟
قطعا در و دیوار و آهن و طلا که کسی را شفا نمی دهند آنکه شفا می دهد اهل بیت علیهم السلام هستند
پس چرا حرم ایشان را می بوسیم یا استلام می کنیم؟
چون منتسب به ایشان است به آن احترام می کنیم.
دقیقا این مساله در مورد استلام کعبه نیز است خود وهابیها هم کعبه را می بوسند و استلام می کنند آیا مرادشان پرستش و شفاگرفتن از پرده و سنگ و ملات است یا مرادشان خداست؟؟
قطعا مراد خداست و چون این خانه منسوب به خداست با استلام احترام می کنند.
پس آنچه شیعه در مورد حرم اهل بیت قائل است صرفا احترام به امام از طریق استلام و بوسیدن حرم ایشان است و الا قائل به شفا دادن حرم نیست بلکه آنکه شفا می دهد خود امام یا امامزاده است آن هم باذن الهی.
حال اگر کسی تمام در و دیوار کعبه را آلوده به زهر کند طوری که کسی به آن دست بزند سریع می میرد آیا باید قائل شد کعبه را دیگر نمی شود پرستید و دیگر از کعبه نمی شود شفا گرفت؟؟؟ آیا باز باید کعبه را استلام کرد و بوسید؟؟؟
مسلما نه
چرا که از اول کعبه نبود که پرستیده می شد از اول کعبه نبود که شفا می داد بلکه خدا بود و به قول حافظ
مقصود تویی کعبه و بتخانه بهانه
کعبه فقط منتسب به خداست و برای احترام به خدا آن را استلام می کردند و می بوسیدند
لذا حالا که این منتسب به خدا زهرآلود شده منتسبی که از جنس سنگ و ملات و پارچه است یعنی چیزی مادی با آثار و خواص مادی است قطعا کسی به آن دست بزند گرفتار آثار مادی آن که هلاکت است خواهد شد.
اما با زهرآلود شدن منتسب آیا مقصود هم که خود خداست پرستش و شفا دهیاش از بین می رود؟؟؟
مسلما نه.
در مورد حرم اهل بیت علیهم السلام هم همین قضیه است حرم که چیزی مادی است چون منتسب به اهل بیت علیهم السلام است باید مورد احترام قرار گیرد و الا خواص مادی آن که تغییری نمیکند و لذا اینکه حرم ضد عفونی می شود و نرده گذاری از همین باب است و از طرفی خواص مادی حرم ربطی به خود امام یا امامزاده ندارد یعنی همان مقصودی که شفا می دهد چه شفای جسمی چه روحی و واجب التعظیم است. #نرده_حرم #نرده_شفای جسمی
اما جواب شبهه
اولا شفای جسمی را آیا از اهل بیت علیهم السلام می گیریم یا از حرم آنها؟؟؟
قطعا در و دیوار و آهن و طلا که کسی را شفا نمی دهند آنکه شفا می دهد اهل بیت علیهم السلام هستند
پس چرا حرم ایشان را می بوسیم یا استلام می کنیم؟
چون منتسب به ایشان است به آن احترام می کنیم.
دقیقا این مساله در مورد استلام کعبه نیز است خود وهابیها هم کعبه را می بوسند و استلام می کنند آیا مرادشان پرستش و شفاگرفتن از پرده و سنگ و ملات است یا مرادشان خداست؟؟
قطعا مراد خداست و چون این خانه منسوب به خداست با استلام احترام می کنند.
پس آنچه شیعه در مورد حرم اهل بیت قائل است صرفا احترام به امام از طریق استلام و بوسیدن حرم ایشان است و الا قائل به شفا دادن حرم نیست بلکه آنکه شفا می دهد خود امام یا امامزاده است آن هم باذن الهی.
حال اگر کسی تمام در و دیوار کعبه را آلوده به زهر کند طوری که کسی به آن دست بزند سریع می میرد آیا باید قائل شد کعبه را دیگر نمی شود پرستید و دیگر از کعبه نمی شود شفا گرفت؟؟؟ آیا باز باید کعبه را استلام کرد و بوسید؟؟؟
مسلما نه
چرا که از اول کعبه نبود که پرستیده می شد از اول کعبه نبود که شفا می داد بلکه خدا بود و به قول حافظ
مقصود تویی کعبه و بتخانه بهانه
کعبه فقط منتسب به خداست و برای احترام به خدا آن را استلام می کردند و می بوسیدند
لذا حالا که این منتسب به خدا زهرآلود شده منتسبی که از جنس سنگ و ملات و پارچه است یعنی چیزی مادی با آثار و خواص مادی است قطعا کسی به آن دست بزند گرفتار آثار مادی آن که هلاکت است خواهد شد.
اما با زهرآلود شدن منتسب آیا مقصود هم که خود خداست پرستش و شفا دهیاش از بین می رود؟؟؟
مسلما نه.
در مورد حرم اهل بیت علیهم السلام هم همین قضیه است حرم که چیزی مادی است چون منتسب به اهل بیت علیهم السلام است باید مورد احترام قرار گیرد و الا خواص مادی آن که تغییری نمیکند و لذا اینکه حرم ضد عفونی می شود و نرده گذاری از همین باب است و از طرفی خواص مادی حرم ربطی به خود امام یا امامزاده ندارد یعنی همان مقصودی که شفا می دهد چه شفای جسمی چه روحی و واجب التعظیم است. #نرده_حرم #نرده_شفای جسمی
۱۶.۰k
۱۰ اسفند ۱۳۹۸
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.