همجنسگرایی در خانه هنرمندان
همجنسگرایی در خانه هنرمندان
🔹 نمایشی که حتی نامش هم برگرفته از عنوان «دگرباشها» است، به کارگردانی و بازی یکی از هنرمندان که آثارش این روزها به شکل عجیبی در کانون توجه این جریان قرار دارد، در یکی از سالنهای زیرمجموعه «خانه هنرمندان» ایران روی صحنه رفته است.
🔹 نمایشی که حتی خود نویسنده در گفتوگویی اعلام کرد از اجرای آن در ایران بسیار متعجب شده و البته برایش هم خوشحالکننده و هم غیرمنتظره است.
🔹 تئاتری که شاید در نگاه نخست تنها به گفتوگوی ساده بین دو زن که هر دو همسر یک مرد هستند مربوط میشود و یا بهاصطلاحِ نمایش، داستان «مرد دو آدرسه» است که در حق همسرانش ظلمها کرده اما فارغ از ارزشگذاری فنی اثر که بسیار ضعیف ساخته و پرداخته شده، اصل قصه و داستان، نه آن مرد دو آدرسه هدف است و نه مصائب آن دو زن بلکه آنچه غایت و فرایند دراماتیک اثر بیان میکند تهی و پوچ بودن روابط زناشویی است.
🔹 این نمایش در طول اجرا بر نکبت بودن روابط زناشویی اشاره مستقیم دارد و حتی در وقیحترین حالت ممکن جزئیات همبستری با شوهر و تمایلات جنسی را نیز غیرمستقیم و فرمی روایت میکند.
🔹 درنهایت، با اِلمانهای مشخص و محرز به مخاطب نشان میدهد که این مدل زندگی نتیجهای جز نکبت و بیچارگی نخواهد داشت اما در ازای آن هر دو زن میتوانند نوع دیگری از زندگی را که همان در کنار هم و باهم بودن است، تجربه کنند و به ایده آلهایشان دست پیداکرده و فرصتهای ازدسترفته زندگی را دوباره احیا کنند و حتی احتیاجات غریزی خود را نیز در کنار هم برآورده سازند!
🔹 از نماد معروف همنجسگرایان نیز در طول مدت اجرا در طراحی لباس بازیگر بهره میبرد.
🔹 جالب است که همین بازیگر و همین گروه در تماشاخانه خصوصی دیگری با نام «پ» نیز در حال اجرای نمایشی هستند که همچنان مروج و مبلغ همجنسگرایی است.
🔹 نمایشی که حتی نامش هم برگرفته از عنوان «دگرباشها» است، به کارگردانی و بازی یکی از هنرمندان که آثارش این روزها به شکل عجیبی در کانون توجه این جریان قرار دارد، در یکی از سالنهای زیرمجموعه «خانه هنرمندان» ایران روی صحنه رفته است.
🔹 نمایشی که حتی خود نویسنده در گفتوگویی اعلام کرد از اجرای آن در ایران بسیار متعجب شده و البته برایش هم خوشحالکننده و هم غیرمنتظره است.
🔹 تئاتری که شاید در نگاه نخست تنها به گفتوگوی ساده بین دو زن که هر دو همسر یک مرد هستند مربوط میشود و یا بهاصطلاحِ نمایش، داستان «مرد دو آدرسه» است که در حق همسرانش ظلمها کرده اما فارغ از ارزشگذاری فنی اثر که بسیار ضعیف ساخته و پرداخته شده، اصل قصه و داستان، نه آن مرد دو آدرسه هدف است و نه مصائب آن دو زن بلکه آنچه غایت و فرایند دراماتیک اثر بیان میکند تهی و پوچ بودن روابط زناشویی است.
🔹 این نمایش در طول اجرا بر نکبت بودن روابط زناشویی اشاره مستقیم دارد و حتی در وقیحترین حالت ممکن جزئیات همبستری با شوهر و تمایلات جنسی را نیز غیرمستقیم و فرمی روایت میکند.
🔹 درنهایت، با اِلمانهای مشخص و محرز به مخاطب نشان میدهد که این مدل زندگی نتیجهای جز نکبت و بیچارگی نخواهد داشت اما در ازای آن هر دو زن میتوانند نوع دیگری از زندگی را که همان در کنار هم و باهم بودن است، تجربه کنند و به ایده آلهایشان دست پیداکرده و فرصتهای ازدسترفته زندگی را دوباره احیا کنند و حتی احتیاجات غریزی خود را نیز در کنار هم برآورده سازند!
🔹 از نماد معروف همنجسگرایان نیز در طول مدت اجرا در طراحی لباس بازیگر بهره میبرد.
🔹 جالب است که همین بازیگر و همین گروه در تماشاخانه خصوصی دیگری با نام «پ» نیز در حال اجرای نمایشی هستند که همچنان مروج و مبلغ همجنسگرایی است.
۵۶۳
۲۸ خرداد ۱۳۹۶
دیدگاه ها (۲۷)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.