💠 شناخت رسول اکرم (ص)
💠 شناخت رسول اکرم (ص)
▫️ چون حقیقت رسول گرامی، همان #حقیقت_قرآن است و معرفت حقیقت قرآن، برای افراد معمولی و متعارف ممکن نیست، شناخت رسول اکرم هم برای همگان میسّر نیست؛ با این تفاوت که گروهی تنها گوشه ای از حقیقت نبوّت را درک می کنند و به آن مؤمن می شوند؛ ولی فرورفتگان در چاه طبیعت، هرگز حقیقت رسالت را نمی بینند و در نتیجه به آن کفر می ورزند. از این رو در قرآن آمده است: ﴿تَراهُمْ يَنْظُرُونَ إِلَيْكَ وَ هُمْ لا يُبْصِرُونَ﴾ ؛ می بینی که به تو می نگرند؛ در حالی که نمی بینند.
▫️ حاصل آنکه شناخت پیامبر، بدون #شناخت_قرآن ممکن نیست.آنچه در حدیث آمده است که «رسول خدا را جز خدا و علی بن ابی طالب(علیه السلام)، کسی نشناخت»، به #معرفت_های_نوری نظر دارد.
پیامبر قرآن را در نشئه کثرت، در لباس الفاظ به زبان عربی مبین، از خداوند آموخت و در نشئه وحدت آن را به صورت بسیط و بدون لفظ، در مرحله امّ الکتاب از خداوند تلقّی کرد. پس شناخت پیامبر بدون شناخت همه مراحل قرآن، به ویژه مرحله ام الکتاب میسّر نیست.
📚 پیامبر رحمت، ص86 و 87
#بر_آستان_اندیشه
#صفر
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
▫️ چون حقیقت رسول گرامی، همان #حقیقت_قرآن است و معرفت حقیقت قرآن، برای افراد معمولی و متعارف ممکن نیست، شناخت رسول اکرم هم برای همگان میسّر نیست؛ با این تفاوت که گروهی تنها گوشه ای از حقیقت نبوّت را درک می کنند و به آن مؤمن می شوند؛ ولی فرورفتگان در چاه طبیعت، هرگز حقیقت رسالت را نمی بینند و در نتیجه به آن کفر می ورزند. از این رو در قرآن آمده است: ﴿تَراهُمْ يَنْظُرُونَ إِلَيْكَ وَ هُمْ لا يُبْصِرُونَ﴾ ؛ می بینی که به تو می نگرند؛ در حالی که نمی بینند.
▫️ حاصل آنکه شناخت پیامبر، بدون #شناخت_قرآن ممکن نیست.آنچه در حدیث آمده است که «رسول خدا را جز خدا و علی بن ابی طالب(علیه السلام)، کسی نشناخت»، به #معرفت_های_نوری نظر دارد.
پیامبر قرآن را در نشئه کثرت، در لباس الفاظ به زبان عربی مبین، از خداوند آموخت و در نشئه وحدت آن را به صورت بسیط و بدون لفظ، در مرحله امّ الکتاب از خداوند تلقّی کرد. پس شناخت پیامبر بدون شناخت همه مراحل قرآن، به ویژه مرحله ام الکتاب میسّر نیست.
📚 پیامبر رحمت، ص86 و 87
#بر_آستان_اندیشه
#صفر
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
۴.۰k
۲۱ شهریور ۱۴۰۲
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.