⤵ ⤵ 🚫 ⤵ ⤵
⤵ ⤵ 🚫 ⤵ ⤵
به نام خدا
⚠
یکی از ادله موافقین قمه زنی روایت مسلم
جصاص(گچکار) است که نظر دو تن از علمای
شهیر معاصر را در اینباره به استحضار میرساند.
⚠
عالم بزرگوار آیت الله حاج میرزا محمد ارباب
(متوفی 1328ﻫ ق) در اینباره مینویسد:
«حمل اهلبیت بر جهاز شتران بوده، و ذکر
محامل از خصایص خبر مسلم جصّاص است
در کتاب «نورالعین» که کتابی است بیاعتبار و مجهولالمؤلّف و شیخ طُریحی از آنجا حکایت
کرده. و شکستن پیشانی حضرت زینب نیز
از مشتملات این خبر مجهول است، و اشعار
مذکورهی معروفه در این خبر نیز از مقام
فصاحت و بلاغت عقیلةالهاشمیین بسیار دور
است؛ چنانچه بر اهل بصیرت و خبرهی فن مخفی نیست.
(میرزا محمد ارباب، الاربعین الحسینیه، چاپ اسوه، ص232)
⚠
مرحوم محدث قمی(ره) در این باره مینویسد:
«مؤلف گوید: که ذکر محامل و هودج در غیر
خبر مسلم جصّاص نیست،…و آنچه از مقاتل
معتبره معلوم میشود حمل ایشان بر شتران
بوده که جهاز ایشان پلاس و روپوش نداشته
[است].»
(منتهی الآمال فی تواریخ النبی و الآل (ع)،
ج2، ص: 939)
.
.
به نام خدا
⚠
یکی از ادله موافقین قمه زنی روایت مسلم
جصاص(گچکار) است که نظر دو تن از علمای
شهیر معاصر را در اینباره به استحضار میرساند.
⚠
عالم بزرگوار آیت الله حاج میرزا محمد ارباب
(متوفی 1328ﻫ ق) در اینباره مینویسد:
«حمل اهلبیت بر جهاز شتران بوده، و ذکر
محامل از خصایص خبر مسلم جصّاص است
در کتاب «نورالعین» که کتابی است بیاعتبار و مجهولالمؤلّف و شیخ طُریحی از آنجا حکایت
کرده. و شکستن پیشانی حضرت زینب نیز
از مشتملات این خبر مجهول است، و اشعار
مذکورهی معروفه در این خبر نیز از مقام
فصاحت و بلاغت عقیلةالهاشمیین بسیار دور
است؛ چنانچه بر اهل بصیرت و خبرهی فن مخفی نیست.
(میرزا محمد ارباب، الاربعین الحسینیه، چاپ اسوه، ص232)
⚠
مرحوم محدث قمی(ره) در این باره مینویسد:
«مؤلف گوید: که ذکر محامل و هودج در غیر
خبر مسلم جصّاص نیست،…و آنچه از مقاتل
معتبره معلوم میشود حمل ایشان بر شتران
بوده که جهاز ایشان پلاس و روپوش نداشته
[است].»
(منتهی الآمال فی تواریخ النبی و الآل (ع)،
ج2، ص: 939)
.
.
۱.۴k
۱۵ مهر ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۳)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.