بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت دوم :
از این رو، خداوند متعال در آیات متعدد تعلیم کرده است که اولاً خود ولیّ مؤمنین است - ثانیاً کسانی که از ناحیه او به عنوان ولی - جمع اولیاء در نظام تکوین و تشریع معرفی شدهاند باید ولی شناخته شوند و تبعیت شوند، و ثالثاً هرکسی نباید از جانب خود ولی بتراشد و یا ولایت هر کسی که مدعی شد را گردن نهد. بلکه باید ولایت الهی، در سلسله مراتب خود باشد.
ج) - مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّهِ زُلْفَى - منطقشان اين است كه ما آنها را بدين منظور مىپرستيم كه قدمى به سوى خدا نزديكمان كنند؛ یعنی وقتی به آنها اعتراض میشود که چرا با دست خود برای خدا ولی و اولیاء می تراشید و به غیر آن چه او فرموده عمل می کنید؟ توجیه میکنند که ما آنها را برای تقرب به خدا میپرستیم.
د)- إِنَّ اللَّهَ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ فِي مَا هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي مَنْ هُوَ كَاذِبٌ كَفَّارٌ - به درستى كه خدا در بين آنان در خصوص آنچه مورد اختلافشان است حكم مىكند. به درستى خدا كسى را كه دروغگو و كفران پيشه است هدايت نمىكند
تشیع و شیعه : حال دقت کنیم که کدام فراز این آیه،مربوط به تشیع و اعتقادات شیعه میباشد؟
آیا شیعه قبول ندارد که دین در اعتقاد و عمل باید خالصاً و مخلصاً برای خدا باشد؟
آیا خداوند متعال فرموده که به هیچ وجه ولی یا اولیاء نداشته باشید؟ پس این همه آیه برای معرفی اولیاء الله برای چه آمده است؟ یا آن که فرموده: من دون الله ولی و سرپرست نگیرید، یعنی از جانب خود ولایت نسازید؟ نه مجسمه بسازید و بگویید این شفیع بین ما و خداست؛ نه با رأی خود برای او ولیّ الله تعیین کنید. خودش تعیین میکند.(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت دوم :
از این رو، خداوند متعال در آیات متعدد تعلیم کرده است که اولاً خود ولیّ مؤمنین است - ثانیاً کسانی که از ناحیه او به عنوان ولی - جمع اولیاء در نظام تکوین و تشریع معرفی شدهاند باید ولی شناخته شوند و تبعیت شوند، و ثالثاً هرکسی نباید از جانب خود ولی بتراشد و یا ولایت هر کسی که مدعی شد را گردن نهد. بلکه باید ولایت الهی، در سلسله مراتب خود باشد.
ج) - مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّهِ زُلْفَى - منطقشان اين است كه ما آنها را بدين منظور مىپرستيم كه قدمى به سوى خدا نزديكمان كنند؛ یعنی وقتی به آنها اعتراض میشود که چرا با دست خود برای خدا ولی و اولیاء می تراشید و به غیر آن چه او فرموده عمل می کنید؟ توجیه میکنند که ما آنها را برای تقرب به خدا میپرستیم.
د)- إِنَّ اللَّهَ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ فِي مَا هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي مَنْ هُوَ كَاذِبٌ كَفَّارٌ - به درستى كه خدا در بين آنان در خصوص آنچه مورد اختلافشان است حكم مىكند. به درستى خدا كسى را كه دروغگو و كفران پيشه است هدايت نمىكند
تشیع و شیعه : حال دقت کنیم که کدام فراز این آیه،مربوط به تشیع و اعتقادات شیعه میباشد؟
آیا شیعه قبول ندارد که دین در اعتقاد و عمل باید خالصاً و مخلصاً برای خدا باشد؟
آیا خداوند متعال فرموده که به هیچ وجه ولی یا اولیاء نداشته باشید؟ پس این همه آیه برای معرفی اولیاء الله برای چه آمده است؟ یا آن که فرموده: من دون الله ولی و سرپرست نگیرید، یعنی از جانب خود ولایت نسازید؟ نه مجسمه بسازید و بگویید این شفیع بین ما و خداست؛ نه با رأی خود برای او ولیّ الله تعیین کنید. خودش تعیین میکند.(ادامه دارد...)
۲۲۱
۲۳ آذر ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.