به نام خدا
به نام خدا
#تا_غدیر_10_روز_مانده
بررسی شبهه چهارم در خصوص حدیث غدیر
#دهلوی می گوید: چه ضرورتی دارد ما لفظ ((مولی)) در حدیث را حمل بر اولی به تصرف و سرپرستی بگیریم، در حالی که در قرآن در غیر این معنا آمده است؟
خداوند در سوره آل عمران آیه 68 می فرماید:
إِنَّ أَوْلَی النَّاسِ بِإِبْراهیمَ لَلَّذینَ اتَّبَعُوهُ وَ هذَا النَّبِیُّ وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ اللَّهُ وَلِیُّ الْمُؤْمِنینَ
و پر واضح است که اتباع حضرت ابراهیم(علیه السلام) اولی به تصرف نسبت به او نبوده اند.
پاسخ:
#ردّیه_اول: اگر در این آیه در این معنا آمده در برخی آیات دیگر به معنای سرپرستی و اولی به تصرف آمده مانند:
مَأْوَاکُمْ النَّارُ هِیَ مَوْلاَکُمْ سوره حدید آیه 15
جایگاهتان آتش است که سرپرست شماست!
#ردّیه_دوم: حمل کلمه مولی در حدیث غدیر به اولی به تصرف به جهت قراینی است که در حدیث وجود دارد. از جمله: جمله قبل از من کنت مولاه یعنی؛ الست اولی بکم من انفسکم؟
آیا من نسبت به شما از خودتان سزاوارتر نیستم؟
#ردّیه_سوم: در این آیه قرینه ای وجود دارد که مانع از حمل آیه بر اولویت است و آن این است که هیچ کس بر پیامبر خدا ابراهیم (علی نبینا و آله و علیه السلام) مقدم نمی شود. به خلاف حدیث غدیر که در این حدیث مانعی مانند: نعوذ باالله، اولویت امیرالمومنین(علیه السلام) بر پیامبر(صلی الله علیه و آله) وجود ندارد. بلکه می فهماند که خلافت از آن کیست.
.
.
پی نوشت:
الباقی شبهات، طی روزهای آینده منتشر و بررسی خواهد شد...
#شیعه
#غدیر
#حدیث_غدیر
#تا_غدیر
#یا_علی
#امام_علی
#امام_علی_علیه_السلام
#یا_مهدی_ادرکنی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#حق_پایدار_است
#تا_غدیر_10_روز_مانده
بررسی شبهه چهارم در خصوص حدیث غدیر
#دهلوی می گوید: چه ضرورتی دارد ما لفظ ((مولی)) در حدیث را حمل بر اولی به تصرف و سرپرستی بگیریم، در حالی که در قرآن در غیر این معنا آمده است؟
خداوند در سوره آل عمران آیه 68 می فرماید:
إِنَّ أَوْلَی النَّاسِ بِإِبْراهیمَ لَلَّذینَ اتَّبَعُوهُ وَ هذَا النَّبِیُّ وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ اللَّهُ وَلِیُّ الْمُؤْمِنینَ
و پر واضح است که اتباع حضرت ابراهیم(علیه السلام) اولی به تصرف نسبت به او نبوده اند.
پاسخ:
#ردّیه_اول: اگر در این آیه در این معنا آمده در برخی آیات دیگر به معنای سرپرستی و اولی به تصرف آمده مانند:
مَأْوَاکُمْ النَّارُ هِیَ مَوْلاَکُمْ سوره حدید آیه 15
جایگاهتان آتش است که سرپرست شماست!
#ردّیه_دوم: حمل کلمه مولی در حدیث غدیر به اولی به تصرف به جهت قراینی است که در حدیث وجود دارد. از جمله: جمله قبل از من کنت مولاه یعنی؛ الست اولی بکم من انفسکم؟
آیا من نسبت به شما از خودتان سزاوارتر نیستم؟
#ردّیه_سوم: در این آیه قرینه ای وجود دارد که مانع از حمل آیه بر اولویت است و آن این است که هیچ کس بر پیامبر خدا ابراهیم (علی نبینا و آله و علیه السلام) مقدم نمی شود. به خلاف حدیث غدیر که در این حدیث مانعی مانند: نعوذ باالله، اولویت امیرالمومنین(علیه السلام) بر پیامبر(صلی الله علیه و آله) وجود ندارد. بلکه می فهماند که خلافت از آن کیست.
.
.
پی نوشت:
الباقی شبهات، طی روزهای آینده منتشر و بررسی خواهد شد...
#شیعه
#غدیر
#حدیث_غدیر
#تا_غدیر
#یا_علی
#امام_علی
#امام_علی_علیه_السلام
#یا_مهدی_ادرکنی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#حق_پایدار_است
۱.۴k
۳۱ شهریور ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.