سومپی مقالـهای کامل درمورد وضعیت چنبکشی و شکایتـشون و ک
سومپی مقالـهای کامل درمورد وضعیت چنبکشی و شکایتـشون و کارهای بشدت ناعادلانه اسام منتشر کرده که میتونید بخونید + ترجمه بخشهایی از مقالـه 💭
اول از همه اینکه برای چنبکشی خیلی سخت بوده که بخوان با کمپانی به بزرگی اسام بجنگن ولی شهامتشونو جمع کردن تا اینکارو بکنن. همچنین اگر بقیه آرتیستا هم مثل چنبکشی حق و حقوقشونو دریافت نکردن با این کار شفاف سازی بزرگی در خصوص یک مشکل اساسی اسام اتفاق میوفته.
در ادامه با اینکه میدونیم امضا کردن قرارداد های طولانی مدت مشکل همه آرتیستای اس امه ولی با این حال چنبکشی عزم خودشونو جزم کردن که شکایتشون رو به کمیسیون تجارت عادلانه ببرن.
لازم به ذکره که اسام آرتیستایی که قرارداد های ۱۲ ۱۳ ساله داشتن رو مجبور میکنه یک سری قرار داد دیگه هم امضا کنن که مدت قراردادشون حتی تا ۲۰ سال هم میرسه :)) آرتیستها بر این باورن که اسام از موضع قدرت اون هارو مجبور میکنه این قرارداد های عملا برده داری رو امضا کنن. قصد چنبکشی اینه که با این شکایت صداشونو که این همه سال نتونستن چیزی بگن به گوش بقیه برسونن.
همچنین لازم به ذکره که آرتیستها مجبورن این قرارداد ۷ ساله رو از تاریخ دبیوشون و بعد یه ۳ سال دیگه رو "در صورت داشتن فعالیتهای خارج از کشور" امضا کنند و جالبه که با اینکه چن و شیومین از اول قرار بوده خارج کشور و تحت عنوان اکسو-ام فعالیت کنن ولی مجبور بودن اون قرارداد طولانی مدت رو همون اول کار امضا کنن !!
[ چیزی که من فهمیدم اینه که با اینکه آرتیستها حداقل چند ماه طول میکشه تا بعد کاراموزی دبیو کنن و فعالیتاشونو شروع کنن و تازه بعد همه اینا فعالیت خارج از کشور داشته باشن، همون اول کار مجبورن اون قرارداد طولانیه رو امضا کنن و این ۳ سال هم براشون اجباریه و باید تمدید کنن ]
با این وجود این که ۱۲ ۱۳ سال زمان کمی نیست اسام مجبورشون میکنه ۵ ۶ سال دیگه هم تمدید کنن و تقریبا مجبورشون میکنه که مدت قرارداد به ۱۷-۱۸ سال برسه و حین این تمدید قراردادها آرتیستها اصلا نمیتونن با کمپانی مذاکره کنن و خواسته هاشونو بیان کنن. این چیزیه که اسام از اول رو آرتیستاش پیاده کرده 🫠
#EXO_#CBX
اول از همه اینکه برای چنبکشی خیلی سخت بوده که بخوان با کمپانی به بزرگی اسام بجنگن ولی شهامتشونو جمع کردن تا اینکارو بکنن. همچنین اگر بقیه آرتیستا هم مثل چنبکشی حق و حقوقشونو دریافت نکردن با این کار شفاف سازی بزرگی در خصوص یک مشکل اساسی اسام اتفاق میوفته.
در ادامه با اینکه میدونیم امضا کردن قرارداد های طولانی مدت مشکل همه آرتیستای اس امه ولی با این حال چنبکشی عزم خودشونو جزم کردن که شکایتشون رو به کمیسیون تجارت عادلانه ببرن.
لازم به ذکره که اسام آرتیستایی که قرارداد های ۱۲ ۱۳ ساله داشتن رو مجبور میکنه یک سری قرار داد دیگه هم امضا کنن که مدت قراردادشون حتی تا ۲۰ سال هم میرسه :)) آرتیستها بر این باورن که اسام از موضع قدرت اون هارو مجبور میکنه این قرارداد های عملا برده داری رو امضا کنن. قصد چنبکشی اینه که با این شکایت صداشونو که این همه سال نتونستن چیزی بگن به گوش بقیه برسونن.
همچنین لازم به ذکره که آرتیستها مجبورن این قرارداد ۷ ساله رو از تاریخ دبیوشون و بعد یه ۳ سال دیگه رو "در صورت داشتن فعالیتهای خارج از کشور" امضا کنند و جالبه که با اینکه چن و شیومین از اول قرار بوده خارج کشور و تحت عنوان اکسو-ام فعالیت کنن ولی مجبور بودن اون قرارداد طولانی مدت رو همون اول کار امضا کنن !!
[ چیزی که من فهمیدم اینه که با اینکه آرتیستها حداقل چند ماه طول میکشه تا بعد کاراموزی دبیو کنن و فعالیتاشونو شروع کنن و تازه بعد همه اینا فعالیت خارج از کشور داشته باشن، همون اول کار مجبورن اون قرارداد طولانیه رو امضا کنن و این ۳ سال هم براشون اجباریه و باید تمدید کنن ]
با این وجود این که ۱۲ ۱۳ سال زمان کمی نیست اسام مجبورشون میکنه ۵ ۶ سال دیگه هم تمدید کنن و تقریبا مجبورشون میکنه که مدت قرارداد به ۱۷-۱۸ سال برسه و حین این تمدید قراردادها آرتیستها اصلا نمیتونن با کمپانی مذاکره کنن و خواسته هاشونو بیان کنن. این چیزیه که اسام از اول رو آرتیستاش پیاده کرده 🫠
#EXO_#CBX
- ۳.۱k
- ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
دیدگاه ها (۱)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط