قاطعیت در برخورد و مجازات مفاسد جنسی(قسمت اول)
قاطعیت در برخورد و مجازات مفاسد جنسی(قسمت اول)
قرآن کریم نسبت به مفاسد و انحرافات جنسی برخورد شدیدی داشته و مجازات سختی را در دنیا و آخرت برای خاطیان و گناهکاران ذکر کرده است. چنانکه قوم لوط به علت ارتکاب به عمل شنیع لواط و اصرار بر آن به عذاب الهی در دنیا و عذاب جاودان اخروی محکوم شده و در دنیا خداوند بارانی از کلوخ بر سرشان ریخت که آنها را به هلاکت رساند: «فَلَمَّا جاءَ أَمْرُنا جَعَلْنا عالِیَها سافِلَها وَ أَمْطَرْنا عَلَیْها حِجارَةً مِنْ سِجِّیلٍ مَنْضُودٍ» (هود: 82)؛ پس همین که امر ما فرا رسید سرزمینشان را زیر و رو نموده، بلندیهایش را پست و پستیهایش را بلند کردیم و بارانی از کلوخ بر آن سرزمین باریدیم، کلوخهایی چون دانههای تسبیح ردیف شده. به این صورت آنهایی که همه چیز را وارونه کرده بودند و وقاحت و بیشرمی را به آنجا رساندند که حتى مىخواستند به حریم میهمانهاى رهبرشان (حضرت لوط) نیز تجاوز کنند، اینها باید شهرشان هم واژگون شود، نه فقط زیر و رو شود که بارانى از سنگ، آخرین آثار حیات را در آنجا درهم بکوبد و آنها را زیر پوشش خود دفن کند، به گونهاى که حتى اثرى از آنها در آن سرزمین دیده نشود. مسلماً سنت قطعی خداوند در مجازات مجرمین و مفسدان در قوم لوط خلاصه نمیشود و هر گروه منحرف و ستمپیشهاى باید چنین سرنوشتى را به انتظار بنشینند (مکارم شیرازی و همکاران، 1374، ج 9، ص 190).
مؤلفههای تربیتی قرآن در طرح مسائل جنسی
نویسندگان
عبدالله غلامی _ نگار کرمی
#مؤلفههای_تربیتی_قرآن_در_طرح_مسائل_جنسی
قرآن کریم نسبت به مفاسد و انحرافات جنسی برخورد شدیدی داشته و مجازات سختی را در دنیا و آخرت برای خاطیان و گناهکاران ذکر کرده است. چنانکه قوم لوط به علت ارتکاب به عمل شنیع لواط و اصرار بر آن به عذاب الهی در دنیا و عذاب جاودان اخروی محکوم شده و در دنیا خداوند بارانی از کلوخ بر سرشان ریخت که آنها را به هلاکت رساند: «فَلَمَّا جاءَ أَمْرُنا جَعَلْنا عالِیَها سافِلَها وَ أَمْطَرْنا عَلَیْها حِجارَةً مِنْ سِجِّیلٍ مَنْضُودٍ» (هود: 82)؛ پس همین که امر ما فرا رسید سرزمینشان را زیر و رو نموده، بلندیهایش را پست و پستیهایش را بلند کردیم و بارانی از کلوخ بر آن سرزمین باریدیم، کلوخهایی چون دانههای تسبیح ردیف شده. به این صورت آنهایی که همه چیز را وارونه کرده بودند و وقاحت و بیشرمی را به آنجا رساندند که حتى مىخواستند به حریم میهمانهاى رهبرشان (حضرت لوط) نیز تجاوز کنند، اینها باید شهرشان هم واژگون شود، نه فقط زیر و رو شود که بارانى از سنگ، آخرین آثار حیات را در آنجا درهم بکوبد و آنها را زیر پوشش خود دفن کند، به گونهاى که حتى اثرى از آنها در آن سرزمین دیده نشود. مسلماً سنت قطعی خداوند در مجازات مجرمین و مفسدان در قوم لوط خلاصه نمیشود و هر گروه منحرف و ستمپیشهاى باید چنین سرنوشتى را به انتظار بنشینند (مکارم شیرازی و همکاران، 1374، ج 9، ص 190).
مؤلفههای تربیتی قرآن در طرح مسائل جنسی
نویسندگان
عبدالله غلامی _ نگار کرمی
#مؤلفههای_تربیتی_قرآن_در_طرح_مسائل_جنسی
۵.۳k
۰۹ تیر ۱۳۹۹
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.