بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت دوم :
الف) - امام حسین علیه السلام دانستند که قرار است در یک عملیات تروریستی، خون ایشان در حال طواف کعبه ریخته شود، و گفته شود: ما که با ایشان مشکل نداشتیم، لاید یکی دشمنی شخصی داشته که ایشان را ترور نموده و در بین جمعیت گم شده است.، لذا از انجام مناسک حج صرف نظر نمودند، تا این توطئه خنثی شود.
ب) - به امام حسین علیه السلام، در مدینه گفته شد که دستور یزید است که یا از تو بیعت بگیریم و یا تو را بکشیم! پس مجبور شدند از مدینه نیز خارج شوند، یا از مسیر حج به آن باز نگردند.
ج) - بزرگان کوفه در دعوتنامههایی نوشتند: حال که الزاماً نمیتوانید در مدینه، مکه و سرزمین حجاز بمانید، به سوی عراق و کوفه، که مرکز حکومت پدرتان بود تشریف بیاورید، که ما همه طرفدار شما و مخالف یزید هستیم، اما امام نداریم و با جان و دل منتظر شما هستیم، تا به ولایت و امامت شما، در مقابل زیادهخواهیهای یزید و لشکرکشی او از شام بایستیم.
اهداف خروج: ایشان نفرمود کن من قیام می کنم، بلکه فرمود: من خروج میکنم خارج می شوم و نفرمود که هدف من قیام است، بلکه فرمود: هدف من اصلاح امت جدم می باشد و نفرمود که می خواهم بجنگم، بلکه فرمود: میخواهم امر به معروف و نهی از منکر نمایم - و نفرمود که قصد دارم این هدف را به روش جنگ سخت در میدان محقق نمایم، بلکه فرمود: قصد دارم این کار را به سیره پدرم و جدم رسول الله صلوات الله علیه و آله انجام دهم.
بنابراین، این چینش که گفته شود: ایشان قیام نمود لازمه قیام خونریزی است جنگ در ماه های حرام،حرام است تا نتیجه گیری شود که ایشان فعل حرام انجام دادهاند، کلاً خطاست.
نکته :
یک) -چرا گفته نمیشود که این یزید کافر، شرابخوار، میمونباز، ظالم و جنایتکار، در ماه حرام، راه امام و همراهانش را سد کرد و همگی را ترور و قتل عام نمود! بلکه گفته میشود: امام قیام کرد،لازمه قیام خونریزی است و ...!
دو) - به هیچ وجهی لازمه امر به معروف و نهی از منکر جنگ و خونریزی نمی باشد، حتی لازمه مقابله با آن، یا ایجاد جوّ خفقان نیز جنگ و خونریزی نمی باشد، مگر این که دشمنان خدا، اسلام، مسلمین، انسان و انسانیت، یعنی همان نظام سلطه استکباری، حتی وجود و حیات نیکان و خیرخواهان و بیدارگران یک امت را برنتابند و چون همیشه تاریخ، قصد ریختن خون آنان و قتل عام و یا ترورشان را نمایند. درست مانند زمان معاصر. (ادامه دارد...)
پاسخ قسمت دوم :
الف) - امام حسین علیه السلام دانستند که قرار است در یک عملیات تروریستی، خون ایشان در حال طواف کعبه ریخته شود، و گفته شود: ما که با ایشان مشکل نداشتیم، لاید یکی دشمنی شخصی داشته که ایشان را ترور نموده و در بین جمعیت گم شده است.، لذا از انجام مناسک حج صرف نظر نمودند، تا این توطئه خنثی شود.
ب) - به امام حسین علیه السلام، در مدینه گفته شد که دستور یزید است که یا از تو بیعت بگیریم و یا تو را بکشیم! پس مجبور شدند از مدینه نیز خارج شوند، یا از مسیر حج به آن باز نگردند.
ج) - بزرگان کوفه در دعوتنامههایی نوشتند: حال که الزاماً نمیتوانید در مدینه، مکه و سرزمین حجاز بمانید، به سوی عراق و کوفه، که مرکز حکومت پدرتان بود تشریف بیاورید، که ما همه طرفدار شما و مخالف یزید هستیم، اما امام نداریم و با جان و دل منتظر شما هستیم، تا به ولایت و امامت شما، در مقابل زیادهخواهیهای یزید و لشکرکشی او از شام بایستیم.
اهداف خروج: ایشان نفرمود کن من قیام می کنم، بلکه فرمود: من خروج میکنم خارج می شوم و نفرمود که هدف من قیام است، بلکه فرمود: هدف من اصلاح امت جدم می باشد و نفرمود که می خواهم بجنگم، بلکه فرمود: میخواهم امر به معروف و نهی از منکر نمایم - و نفرمود که قصد دارم این هدف را به روش جنگ سخت در میدان محقق نمایم، بلکه فرمود: قصد دارم این کار را به سیره پدرم و جدم رسول الله صلوات الله علیه و آله انجام دهم.
بنابراین، این چینش که گفته شود: ایشان قیام نمود لازمه قیام خونریزی است جنگ در ماه های حرام،حرام است تا نتیجه گیری شود که ایشان فعل حرام انجام دادهاند، کلاً خطاست.
نکته :
یک) -چرا گفته نمیشود که این یزید کافر، شرابخوار، میمونباز، ظالم و جنایتکار، در ماه حرام، راه امام و همراهانش را سد کرد و همگی را ترور و قتل عام نمود! بلکه گفته میشود: امام قیام کرد،لازمه قیام خونریزی است و ...!
دو) - به هیچ وجهی لازمه امر به معروف و نهی از منکر جنگ و خونریزی نمی باشد، حتی لازمه مقابله با آن، یا ایجاد جوّ خفقان نیز جنگ و خونریزی نمی باشد، مگر این که دشمنان خدا، اسلام، مسلمین، انسان و انسانیت، یعنی همان نظام سلطه استکباری، حتی وجود و حیات نیکان و خیرخواهان و بیدارگران یک امت را برنتابند و چون همیشه تاریخ، قصد ریختن خون آنان و قتل عام و یا ترورشان را نمایند. درست مانند زمان معاصر. (ادامه دارد...)
۱.۱k
۱۶ تیر ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.