ویرایش دوم «تاریخ کوتاه ایران و جهان-455» {بخش 2}
ویرایش دوم «تاریخ کوتاه ایران و جهان-455» {بخش 2}
__________________________________________
امروزه مزدا یسنائیان {زرتشتیان} ، بر این باورند که بدست آمدن شناخت دربارهء داد (عدل) و ترازش (تعادل) ، تنها با پژوهش کردن در زمینهء دانشهای همایه ای (اجتماعی) همچون "تاریخ" ، "پیش از تاریخ" ، "سودآورش" (اقتصاد) ، "راهبردشناسی" (علوم سیاسی) و ... ؛ و دانش های سرشتی (علوم طبیعی) همچون زیست شناسی ، اکولوژی و ... بدست خواهد آمد . پایابراین (بنابراین) مزدایسنائیان {زرتشتیان} امروزی ، به دانشگرائی گرایش فراوانی دارند ؛ و بر این باورند که همهء رهگزینی ها (تصمیم گیری ها) ، چه کسین (شخصی) و چه همایه ای (اجتماعی) و کشوری ، باید بر پایهء «دانش» ، انجام بگیرند.
در میان انسانها می توان انسانهای برونانه (واقعا) "مزدا پرست" یا همان انسانهای برونانه (واقعا) "دادگر" (عادل) و "ترازشگرا" (تعادل گرا) را یافت که در راستای گسترش دادن به "داد" (عدل) و "ترازش" (تعادل) در همایه های (جوامع) انسانی می کوشند.
در این میان میتوان گفت که "اهریمن" ، فز (جمع) همهء آدم های نادادگر و ستمگر و نا ترازشگرا در هر گاهبرش (مقطع زمانی) است . در پایان باید بگویم که اگر "مزدا" پدیده ای سرتاسر (تماما) سرشتی (طبیعی) است ، "اهریمن" پدیده ای سرتاسر انسانی است ؛ چون در سرشت (طبیعت) ، «نادادگری» ، «ستم» ، و «ناترازش» (عدم تعادل) را نمی توان یافت.
کسین {زبر "ک"} : شخصی
فز {زبر "ف"} : جمع
__________________________________________
امروزه مزدا یسنائیان {زرتشتیان} ، بر این باورند که بدست آمدن شناخت دربارهء داد (عدل) و ترازش (تعادل) ، تنها با پژوهش کردن در زمینهء دانشهای همایه ای (اجتماعی) همچون "تاریخ" ، "پیش از تاریخ" ، "سودآورش" (اقتصاد) ، "راهبردشناسی" (علوم سیاسی) و ... ؛ و دانش های سرشتی (علوم طبیعی) همچون زیست شناسی ، اکولوژی و ... بدست خواهد آمد . پایابراین (بنابراین) مزدایسنائیان {زرتشتیان} امروزی ، به دانشگرائی گرایش فراوانی دارند ؛ و بر این باورند که همهء رهگزینی ها (تصمیم گیری ها) ، چه کسین (شخصی) و چه همایه ای (اجتماعی) و کشوری ، باید بر پایهء «دانش» ، انجام بگیرند.
در میان انسانها می توان انسانهای برونانه (واقعا) "مزدا پرست" یا همان انسانهای برونانه (واقعا) "دادگر" (عادل) و "ترازشگرا" (تعادل گرا) را یافت که در راستای گسترش دادن به "داد" (عدل) و "ترازش" (تعادل) در همایه های (جوامع) انسانی می کوشند.
در این میان میتوان گفت که "اهریمن" ، فز (جمع) همهء آدم های نادادگر و ستمگر و نا ترازشگرا در هر گاهبرش (مقطع زمانی) است . در پایان باید بگویم که اگر "مزدا" پدیده ای سرتاسر (تماما) سرشتی (طبیعی) است ، "اهریمن" پدیده ای سرتاسر انسانی است ؛ چون در سرشت (طبیعت) ، «نادادگری» ، «ستم» ، و «ناترازش» (عدم تعادل) را نمی توان یافت.
کسین {زبر "ک"} : شخصی
فز {زبر "ف"} : جمع
۲.۵k
۱۳ مهر ۱۳۹۸
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.