مفهوم انتظار ظهور حضرت مهدی علیه السلام
مفهوم #انتظار ظهور حضرت مهدی علیه السلام
بعضی از منکرین حضرت مهدی علیه السلام می گویند: ایمان به ظهور ایشان و انتظار فرج وی باعث می شود که افکار رؤیای فرو رفته، از وضع موجود خود غافل گشته و تسلیم ظلم و ستم و هرگونه شرائطی شود؛ ولی باید توجه داشت که «انتظار»معمولاً به حالت فردی گفته می شود که از وضع موجود ناراحت است و برای ایجاد وضع بهتری تلاش می کند، مانند بیماری که انتظار بهبودی را می کِشد یا پدری که پس از سالها دوری از فرزندش در انتظار بازگشت وی از سفر است. بدین جهت مسأله انتظار حکومت حق و عدل حضرت مهدی علیه السلام و قیام آن مصلح جهانی با دو مطلب همراه است:
#۱-مخالفت و بیگانگی با گسترش ظلم و سرکشی و طغیان.
۲#-اراده و تصمیم بر جایگزین کردن وضع بهتر که در آن عدالت حکمفرما باشد.
اگر این دو جنبه در روح انسان به صورت ریشه دار رسوخ پیدا کند سرچشمه دو نوع رفتار ادامه دار خواهد شد: یکی مبارزه و درگیری با عوامل ظلم و فساد و ترم هرگونه همکاری و هماهنگی با آنها، و دیگری خودسازی و جلب آمادگی های حسمی و روحی و مادی برای تشکیل آن حکومت واحد جهانی و مردمی.
منتظر واقعی که بر اساس برخی احادیث در خیمه ی امام عصر علیه السلام قرار گرفته - یعنی در مرکز ستاد فرماندهی او قرار دارد - نمی تواند فردی غافل و بی خبر و بی تفاوت باشد. من اگر ظالم و ستمگرم چگونه می توانم در انتظار کسی باشام که یکی از اهدافش پس از ظهور برچیدن ظلم و مبارزه ی با ظالمین است؟! انتظار آمدن یک دوست از سفر و انتظار فرارسیدت فصل برداشت میوه و دروکردن محصوب، همگی آمیخته با یک نوع آمادگی است؛ در یکی باید خانه را تنیز و مرتب کرد و وسائل پذیرایی را براهم ساخت و در دیگری باید ابزار لازم مثل داس و تراکتور را مهیا نمود؛ پس کسانی که انتظار یک مصلح جهانی را میکشند در واقع منتظر یک انقلاب و دگرگونی اساسی در طول تاریخ بشر هستند؛ و در این صورت انتظار، یک عامل آگاهی بخش، سازنده و محرِّک است، نه عملی که باعث رکود و خاموشی انسان ها می گردد.
یا زهرا.
بعضی از منکرین حضرت مهدی علیه السلام می گویند: ایمان به ظهور ایشان و انتظار فرج وی باعث می شود که افکار رؤیای فرو رفته، از وضع موجود خود غافل گشته و تسلیم ظلم و ستم و هرگونه شرائطی شود؛ ولی باید توجه داشت که «انتظار»معمولاً به حالت فردی گفته می شود که از وضع موجود ناراحت است و برای ایجاد وضع بهتری تلاش می کند، مانند بیماری که انتظار بهبودی را می کِشد یا پدری که پس از سالها دوری از فرزندش در انتظار بازگشت وی از سفر است. بدین جهت مسأله انتظار حکومت حق و عدل حضرت مهدی علیه السلام و قیام آن مصلح جهانی با دو مطلب همراه است:
#۱-مخالفت و بیگانگی با گسترش ظلم و سرکشی و طغیان.
۲#-اراده و تصمیم بر جایگزین کردن وضع بهتر که در آن عدالت حکمفرما باشد.
اگر این دو جنبه در روح انسان به صورت ریشه دار رسوخ پیدا کند سرچشمه دو نوع رفتار ادامه دار خواهد شد: یکی مبارزه و درگیری با عوامل ظلم و فساد و ترم هرگونه همکاری و هماهنگی با آنها، و دیگری خودسازی و جلب آمادگی های حسمی و روحی و مادی برای تشکیل آن حکومت واحد جهانی و مردمی.
منتظر واقعی که بر اساس برخی احادیث در خیمه ی امام عصر علیه السلام قرار گرفته - یعنی در مرکز ستاد فرماندهی او قرار دارد - نمی تواند فردی غافل و بی خبر و بی تفاوت باشد. من اگر ظالم و ستمگرم چگونه می توانم در انتظار کسی باشام که یکی از اهدافش پس از ظهور برچیدن ظلم و مبارزه ی با ظالمین است؟! انتظار آمدن یک دوست از سفر و انتظار فرارسیدت فصل برداشت میوه و دروکردن محصوب، همگی آمیخته با یک نوع آمادگی است؛ در یکی باید خانه را تنیز و مرتب کرد و وسائل پذیرایی را براهم ساخت و در دیگری باید ابزار لازم مثل داس و تراکتور را مهیا نمود؛ پس کسانی که انتظار یک مصلح جهانی را میکشند در واقع منتظر یک انقلاب و دگرگونی اساسی در طول تاریخ بشر هستند؛ و در این صورت انتظار، یک عامل آگاهی بخش، سازنده و محرِّک است، نه عملی که باعث رکود و خاموشی انسان ها می گردد.
یا زهرا.
۱.۲k
۰۷ دی ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۴)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.