پاسخ شایعه
پاسخ شایعه
1. از کسی که تلاش دارد به کلام خدا و حقیقت مطلق خدشه وارد کند، توقع راستی و بیان حق نیست؛ اساس شبهه بر ترجمه ناقص یا غلط آیات و تفسیر کذب استوار است!
2. قرآن پاداش زن و مرد را یکسان و تقوا را ملاک برتری ذکر کرده و برتری مرد تنها در سرپرستی خانواده است، نه از تمام جهات! حقوق و وظایفی که برای زن و مرد تعیین شده با توان جسمی و روحی آنها تناسب دارد؛ این اصل مهم منشأ عدالت بین زن و مرد است.
3. اسلام مدعی تساوی زن و مرد نیست، بلکه مدعی عدالت بین آنهاست، زیرا تفاوت های روحی، جسمی و... زن و مرد را نمی توان انکار کرد که باعث متفاوت شدن وظایف آنها می شود. اگر با وجود تفاوتها، وظایف یکسان از مرد و زن خواسته شود خلاف عدالت است!
http://yon.ir/Bartari
4. بحث چند همسری در آیه ۳ سوره نساء است نه آیه ۳۰! که در شرایط معمول توصیه نشده و مربوط به شرایط یا ضرورتهای خاص اجتماعی است، نه برای هوسرانی مردان! این امر با داشتن پیشینه تاریخی، حکمتهای گوناگونی دارد که آیه ضمن تشریح حکم الهی، به رعایت عدالت میان همسران دستور داده و اکتفا به یک همسر را بهتر می داند!
http://yon.ir/Hamsarr
5. در آیه ۱۹ سوره نساء برخلاف ادعای شبهه، گفته شده حتی اگر کراهتی به همسرتان دارید، در طلاق تعجیل نکنید، چه بسا چیزی خوشایند شما نباشد و خیر فراوانی در آن باشد!
6. اسلام اطاعت زن را در اموری که وظیفه زن است مانند "آمیزش و امور واجب" می داند ، نه در امور منزل و کار! دستورات اسلام مراتبی دارد که انجام هر مرحله منوط به بی نتیجه بودن مراحل قبل است.
7. مرحله تنبیه شرایطی دارد از جمله زدن با چوب مسواک و مانند آن که بدون درد و آسیب باشد. این روش اصولا زدن محسوب نمی شود! در واقع نوازشی توام با تذکر جدی است. اسلام زمانی برای زن کرامت و حقوق مختلف قائل شد که زن در جهان کوچکترین حقی نداشت!
http://shayeaat.ir/post/271
8. یهود زمانهای خاصی برای آمیزش معین می کردند که اسلام در آیه ۲۲۳ چنین محدودیتی را رد کرد. مقصود از کشتزار، خود زنان نیستند بلکه منظور جایگاه نطفه در زن که محل رشد نسل است، می باشد و قرآن برای رعایت عفت کلام، چنین یاد کرده که در قرآن فراوان داریم.
http://shayeaat.ir/post/352
9. با ترجمه ناقص و دلخواه از آیه ۱۵ سوره نساء، تلاش شده دو گناه شنیع و بزرگ زنا و مساحقه تاحد "خطای فاحش" تنزل پیدا کند! مراد از تعیین شاهد از خودتان، از مومنان مسلمان است، نه از خود طرف دعوا!
10. این آیه حکم اولیه زنا را اعلام کرد و با ایجاد ظرفیت در جامعه، قوانین جدید در آیات بعدی ابلاغ شد. قوانین جدید اگرچه سخت تر بود، اما چون مشمول گناهکاران قبلی نبود، با آزادی آنها از حبس، گشایشی برای آنها بود.
http://yon.ir/15nesaa
11. ادعای شبهه در مورد آیه ۱۷۸ سوره بقره غلط است. اسلام هر قاتل به عمدی را مستحق قصاص میداند، در اینجا نقش محوری اکثریت مردان در اداره و اقتصاد خانواده و سرنوست همسر و فرزند در نظر بوده که با پرداخت تفاوت دیه، اعدام می شوند.
http://yon.ir/Ghesaas
12. دیه نه به قاتل، بلکه به بازماندگان داده می شود؛ با ادای حق اولیای دم و قصاص قاتل، بازماندگانش نباید از نظر مالی مجازات شوند. دیه ارزش فرد نیست، چنانکه دیه عالم و جاهل یکسان است! حتی دیه و قصاص اجزا و جراحت ها در زن و مرد تا سقف یک سوم دیه کامل مساوی است.
http://yon.ir/Tasavi
حق جو وحق طلب باشیم
لینک مطلب جهت انتشار:
http://shayeaat.ir/post/508
متن شایعه
"(بقره،228) زیرا که خداوند برخی را بر برخی دیگر برتر مقرر فرموده است،و نیز از این بابت که مردان از مال خود به زنان نفقه میدهند(نسا،34) زنان را به نکاح خود در آورید که مورد پسندتان باشد:دو یا سه یا چهار (نسا،30) و چنانچه دلپسندتان نبودند در امر طلاق آن ها دغدغه ای به خود راه ندهید(نسا،19) زنانی را که از نافرمانیشان بیم ناکید آنان را به زدن تنبیه کنید(نسا،33) اینان کشتزار شمایند،پس به هر صورت که خواسته باشید برای کشت به آن ها نزدیکی بجویید(بقره،223) درباره کشتگان بر شما حق قصاص مقرر شده آزاد عوض آزاد و بنده عوض بنده و زن عوض زن(بقره،178) در این آیه امده اگر زن مردی را بکشد قاصاص است و بالعکس خیر یعنی ارزش مرد و زن یکسان نیست...!! "
1. از کسی که تلاش دارد به کلام خدا و حقیقت مطلق خدشه وارد کند، توقع راستی و بیان حق نیست؛ اساس شبهه بر ترجمه ناقص یا غلط آیات و تفسیر کذب استوار است!
2. قرآن پاداش زن و مرد را یکسان و تقوا را ملاک برتری ذکر کرده و برتری مرد تنها در سرپرستی خانواده است، نه از تمام جهات! حقوق و وظایفی که برای زن و مرد تعیین شده با توان جسمی و روحی آنها تناسب دارد؛ این اصل مهم منشأ عدالت بین زن و مرد است.
3. اسلام مدعی تساوی زن و مرد نیست، بلکه مدعی عدالت بین آنهاست، زیرا تفاوت های روحی، جسمی و... زن و مرد را نمی توان انکار کرد که باعث متفاوت شدن وظایف آنها می شود. اگر با وجود تفاوتها، وظایف یکسان از مرد و زن خواسته شود خلاف عدالت است!
http://yon.ir/Bartari
4. بحث چند همسری در آیه ۳ سوره نساء است نه آیه ۳۰! که در شرایط معمول توصیه نشده و مربوط به شرایط یا ضرورتهای خاص اجتماعی است، نه برای هوسرانی مردان! این امر با داشتن پیشینه تاریخی، حکمتهای گوناگونی دارد که آیه ضمن تشریح حکم الهی، به رعایت عدالت میان همسران دستور داده و اکتفا به یک همسر را بهتر می داند!
http://yon.ir/Hamsarr
5. در آیه ۱۹ سوره نساء برخلاف ادعای شبهه، گفته شده حتی اگر کراهتی به همسرتان دارید، در طلاق تعجیل نکنید، چه بسا چیزی خوشایند شما نباشد و خیر فراوانی در آن باشد!
6. اسلام اطاعت زن را در اموری که وظیفه زن است مانند "آمیزش و امور واجب" می داند ، نه در امور منزل و کار! دستورات اسلام مراتبی دارد که انجام هر مرحله منوط به بی نتیجه بودن مراحل قبل است.
7. مرحله تنبیه شرایطی دارد از جمله زدن با چوب مسواک و مانند آن که بدون درد و آسیب باشد. این روش اصولا زدن محسوب نمی شود! در واقع نوازشی توام با تذکر جدی است. اسلام زمانی برای زن کرامت و حقوق مختلف قائل شد که زن در جهان کوچکترین حقی نداشت!
http://shayeaat.ir/post/271
8. یهود زمانهای خاصی برای آمیزش معین می کردند که اسلام در آیه ۲۲۳ چنین محدودیتی را رد کرد. مقصود از کشتزار، خود زنان نیستند بلکه منظور جایگاه نطفه در زن که محل رشد نسل است، می باشد و قرآن برای رعایت عفت کلام، چنین یاد کرده که در قرآن فراوان داریم.
http://shayeaat.ir/post/352
9. با ترجمه ناقص و دلخواه از آیه ۱۵ سوره نساء، تلاش شده دو گناه شنیع و بزرگ زنا و مساحقه تاحد "خطای فاحش" تنزل پیدا کند! مراد از تعیین شاهد از خودتان، از مومنان مسلمان است، نه از خود طرف دعوا!
10. این آیه حکم اولیه زنا را اعلام کرد و با ایجاد ظرفیت در جامعه، قوانین جدید در آیات بعدی ابلاغ شد. قوانین جدید اگرچه سخت تر بود، اما چون مشمول گناهکاران قبلی نبود، با آزادی آنها از حبس، گشایشی برای آنها بود.
http://yon.ir/15nesaa
11. ادعای شبهه در مورد آیه ۱۷۸ سوره بقره غلط است. اسلام هر قاتل به عمدی را مستحق قصاص میداند، در اینجا نقش محوری اکثریت مردان در اداره و اقتصاد خانواده و سرنوست همسر و فرزند در نظر بوده که با پرداخت تفاوت دیه، اعدام می شوند.
http://yon.ir/Ghesaas
12. دیه نه به قاتل، بلکه به بازماندگان داده می شود؛ با ادای حق اولیای دم و قصاص قاتل، بازماندگانش نباید از نظر مالی مجازات شوند. دیه ارزش فرد نیست، چنانکه دیه عالم و جاهل یکسان است! حتی دیه و قصاص اجزا و جراحت ها در زن و مرد تا سقف یک سوم دیه کامل مساوی است.
http://yon.ir/Tasavi
حق جو وحق طلب باشیم
لینک مطلب جهت انتشار:
http://shayeaat.ir/post/508
متن شایعه
"(بقره،228) زیرا که خداوند برخی را بر برخی دیگر برتر مقرر فرموده است،و نیز از این بابت که مردان از مال خود به زنان نفقه میدهند(نسا،34) زنان را به نکاح خود در آورید که مورد پسندتان باشد:دو یا سه یا چهار (نسا،30) و چنانچه دلپسندتان نبودند در امر طلاق آن ها دغدغه ای به خود راه ندهید(نسا،19) زنانی را که از نافرمانیشان بیم ناکید آنان را به زدن تنبیه کنید(نسا،33) اینان کشتزار شمایند،پس به هر صورت که خواسته باشید برای کشت به آن ها نزدیکی بجویید(بقره،223) درباره کشتگان بر شما حق قصاص مقرر شده آزاد عوض آزاد و بنده عوض بنده و زن عوض زن(بقره،178) در این آیه امده اگر زن مردی را بکشد قاصاص است و بالعکس خیر یعنی ارزش مرد و زن یکسان نیست...!! "
۶.۸k
۲۸ فروردین ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.