بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
قسمت سوم : مهجور ماندن نظر قرآن درباره حقوق زنان، به خاطر متأثر بودن از فرهنگ غرب
(درباره حقوق زن و تفسير آيه الرِّجَالُ قَوامُونَ عَلَى النِّسَآءِ - و عدم قضاء و حكومت و جهاد بر زن در اسلام، رسالهاى به زبان عربى مستدلّ نوشتيم به نام رساله بديعه كه به فارسى نيز ترجمه شده و در دسترس برادران فارسى زبان قرار گرفته است.)
در روايت داريم: وَ لَا أَنْ تُسْتَشَارَ؛ در امور سياسى و اجتماعى نبايد زن را مورد مشورت قرار داد.
إيَّاكَ وَ مُشَاوَرَةَ النِّسَآءِ فَإنَّ رَأيَهُنَّ إلَى أَفنٍ وَ عَزْمَهُنَّ إلَى وَهَنٍ -حضرت می فرمايد: اى حسن! مبادا در امور اجتماعى با زنان مشورت كنى! چون رأى آنها پيوسته رو به ضعف می گرايد و عزم و اراده آنان رو به سستى!
و در معركه پهلوانى و ميدان كشتى گيرى انسان بايد با پهلوان كشتى بگيرد، اگر با غير پهلوان كشتى بگيرد آن بيچاره را می كشد و وجود او را در هم مىشكند. اينك دنيا نمى فهمد چه می كند و چه بلائى در تحت عناوين جالب و چشمگير حقوق زن بر سر زنان مى آورد، و چه آتش رگبار صاعقههاى خانمانسوز را بر آنان مىبارد. امروزه دنيا در جهل غوطه ور است، در جهل مركّب غرق است.
به عنوان حقوق زن قيام می كنند و غير از آنكه حقوق حقّه و اوّليّه آنها را تباه كنند و گل وجودشان را پرپر نمايند و عمر نود سال و هشتاد سال و صد سال با عزّت و سعادت را به سى سال و بيست سال كاهش دهند، كارى ديگر نمىكنند.
و لذا مىبينيم كه در دنيا با زن بازى مى كنند، زن شده بازيچه مردها و مورد هوس آنها؛ اسلام اين را نمىگويد، می گويد: اگر كسى يك نگاه خيانت به زنى كند مجرم است زن حقّى دارد در حدود خود، مرد هم حقّى دارد در حدود خود.
آن وقت اين آقائى كه آمده است و در روزنامه ترجمه كرده است چون ميرسد به اين سخن أمير المؤمنين عليه السّلام: وَ اكْفُفْ عَلَيْهِنَّ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ بِحِجَابِكَ إيَّاهُنَّ! فَإنَّ شِدَّةَ الْحِجَابِ أَبْقَى عَلَيْهِنَّ - تا می توانى چشمهاى آنان را به قرار دادن حجاب براى آنها بپوشان! چون شدّت حجاب عين شفقت و مهربانى نسبت به آنانست.اين جمله را به كلّى در ترجمه ساقط كرده است؛ اين دزدى است.(روزنامه اطّلاعات شماره ۱۵۹۲۳، ص ۹، مورّخه سه شنبه ۱۳ رمضان المبارك سنه ۱۳۹۹ هجريّه قمريّه، مطابق با ۱۶ مرداد سنه ۱۳۵۸ هجريّه شمسيّه، در تحت عنوان وصيّت نامه مولاى متّقيان به إمام حسن عليهما السّلام.)(ادامه دارد...)
قسمت سوم : مهجور ماندن نظر قرآن درباره حقوق زنان، به خاطر متأثر بودن از فرهنگ غرب
(درباره حقوق زن و تفسير آيه الرِّجَالُ قَوامُونَ عَلَى النِّسَآءِ - و عدم قضاء و حكومت و جهاد بر زن در اسلام، رسالهاى به زبان عربى مستدلّ نوشتيم به نام رساله بديعه كه به فارسى نيز ترجمه شده و در دسترس برادران فارسى زبان قرار گرفته است.)
در روايت داريم: وَ لَا أَنْ تُسْتَشَارَ؛ در امور سياسى و اجتماعى نبايد زن را مورد مشورت قرار داد.
إيَّاكَ وَ مُشَاوَرَةَ النِّسَآءِ فَإنَّ رَأيَهُنَّ إلَى أَفنٍ وَ عَزْمَهُنَّ إلَى وَهَنٍ -حضرت می فرمايد: اى حسن! مبادا در امور اجتماعى با زنان مشورت كنى! چون رأى آنها پيوسته رو به ضعف می گرايد و عزم و اراده آنان رو به سستى!
و در معركه پهلوانى و ميدان كشتى گيرى انسان بايد با پهلوان كشتى بگيرد، اگر با غير پهلوان كشتى بگيرد آن بيچاره را می كشد و وجود او را در هم مىشكند. اينك دنيا نمى فهمد چه می كند و چه بلائى در تحت عناوين جالب و چشمگير حقوق زن بر سر زنان مى آورد، و چه آتش رگبار صاعقههاى خانمانسوز را بر آنان مىبارد. امروزه دنيا در جهل غوطه ور است، در جهل مركّب غرق است.
به عنوان حقوق زن قيام می كنند و غير از آنكه حقوق حقّه و اوّليّه آنها را تباه كنند و گل وجودشان را پرپر نمايند و عمر نود سال و هشتاد سال و صد سال با عزّت و سعادت را به سى سال و بيست سال كاهش دهند، كارى ديگر نمىكنند.
و لذا مىبينيم كه در دنيا با زن بازى مى كنند، زن شده بازيچه مردها و مورد هوس آنها؛ اسلام اين را نمىگويد، می گويد: اگر كسى يك نگاه خيانت به زنى كند مجرم است زن حقّى دارد در حدود خود، مرد هم حقّى دارد در حدود خود.
آن وقت اين آقائى كه آمده است و در روزنامه ترجمه كرده است چون ميرسد به اين سخن أمير المؤمنين عليه السّلام: وَ اكْفُفْ عَلَيْهِنَّ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ بِحِجَابِكَ إيَّاهُنَّ! فَإنَّ شِدَّةَ الْحِجَابِ أَبْقَى عَلَيْهِنَّ - تا می توانى چشمهاى آنان را به قرار دادن حجاب براى آنها بپوشان! چون شدّت حجاب عين شفقت و مهربانى نسبت به آنانست.اين جمله را به كلّى در ترجمه ساقط كرده است؛ اين دزدى است.(روزنامه اطّلاعات شماره ۱۵۹۲۳، ص ۹، مورّخه سه شنبه ۱۳ رمضان المبارك سنه ۱۳۹۹ هجريّه قمريّه، مطابق با ۱۶ مرداد سنه ۱۳۵۸ هجريّه شمسيّه، در تحت عنوان وصيّت نامه مولاى متّقيان به إمام حسن عليهما السّلام.)(ادامه دارد...)
۵۷۴
۰۱ اسفند ۱۴۰۲
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.