🎥 فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی»
🎥 فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی»
♨️انسانیت یک زن متاهل با نگهداری و پرستاری از شوهر سابقش!
▪️چرا حکم سینما و به اصطلاح روشنفکران در مورد مردی که مهر دو زن را در دل دارد خیانت است و جنایت، اما زنی که مهر دو مرد بر دل دارد انسانیت است و حق!
▪️فیلم در حال اکران «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زند حقیقی و بازی فاطمه معتمد آریا، رضا بابک و سعید آقاخانی از فیلمهای نمایش داده شده در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر است.
▪️شکوه با همراهی همسرش رضا تصمیم به نگهداری از فریدون؛ همسر سابقش میگیرد.
شکوه و رضا در یک خانه قدیمی و سنتی که بیشتر به یک ویرانه شباهت دارد زندگی میکنند و زنِ مدرن در این خانه مشغول رنگرزی نخ است!
🚫هندسه عشقی یا به اصطلاح «عشق مثلثی» بین این زن زحمتکش با دو همسر سابق و فعلی در این فیلم، با ادعای انسانیت به تصویر کشیده شده! ادعایی که توجیهپذیر نیست و یکی از حفرههای فیلمنامهی ضعیف این اثر است.
▪️شخصیتپردازی بسیار ضعیف ابهامهای فراوانی را ایجاد کرده؛ مخاطب متوجه چرایی تصمیم شکوه برای نگهداری فریدون و مهمتر از آن موافقت رضا نمیشود، رابطه دوستانه بین دو مرد فیلم که دوست قدیمی بودند و از قضا رضا در منزل فریدون عاشق شکوه شده؛ مبهم است، گفتگوی چندانی بین آنها صورت نمیپذیرد و اوج این ارتباط زمانیست که رضا رختخواب نجس فریدون را برای حفظ آبروی او به آتش میکشد!
علت جدایی شکوه از فریدونِ متمول از دیگر ابهامات بیپاسخ فیلم است.
▪️داستان فرعی مهاجرت دخترک به خارج چه کمکی در پیشبرد داستان دارد! عکس شکوه چرا در کیف فریدون است و آیا شکوه راه دیگری جز تقسیم عاطفه بین دو مرد، برای ایفای انسانیت ندارد؟! مرگ فریدون نیز چرایی دیگر است!
▪️پذیرفتن ادعای رفتار انسانی زن، منطقپذیر نیست؛ از طرفی رضای عاشق شاهد محبت و فداکاری شکوه به فریدون است و مشخص نیست چه بلایی سر «غیرت مردانهاش» آمده! طبق روال، تشخیص سینمای ایران در این موارد «تعصب» است و حکم آن «عدم ابراز» صادر میشود!
▪️اگر شکوه با افکار مدرن و شکل و شمایل سنتی خانهاش، زمزمه ترانههای قبل انقلابی و دو همسر سابق و فعلیاش، لایه نمادین فیلم در نظر گرفته شود، در این صورت نیز بهانه مناسبی برای ضعفهای اساسی فیلمنامه دست و پا نخواهد شد!
#جذاب #خاص #زیبا #قشنگ #بینظیر #هنری #شیک #BEAUTIFUL #FANDOGHI #جـمیـݪ_رائـع_روعــہ_ابــداع #CLIP
♨️انسانیت یک زن متاهل با نگهداری و پرستاری از شوهر سابقش!
▪️چرا حکم سینما و به اصطلاح روشنفکران در مورد مردی که مهر دو زن را در دل دارد خیانت است و جنایت، اما زنی که مهر دو مرد بر دل دارد انسانیت است و حق!
▪️فیلم در حال اکران «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زند حقیقی و بازی فاطمه معتمد آریا، رضا بابک و سعید آقاخانی از فیلمهای نمایش داده شده در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر است.
▪️شکوه با همراهی همسرش رضا تصمیم به نگهداری از فریدون؛ همسر سابقش میگیرد.
شکوه و رضا در یک خانه قدیمی و سنتی که بیشتر به یک ویرانه شباهت دارد زندگی میکنند و زنِ مدرن در این خانه مشغول رنگرزی نخ است!
🚫هندسه عشقی یا به اصطلاح «عشق مثلثی» بین این زن زحمتکش با دو همسر سابق و فعلی در این فیلم، با ادعای انسانیت به تصویر کشیده شده! ادعایی که توجیهپذیر نیست و یکی از حفرههای فیلمنامهی ضعیف این اثر است.
▪️شخصیتپردازی بسیار ضعیف ابهامهای فراوانی را ایجاد کرده؛ مخاطب متوجه چرایی تصمیم شکوه برای نگهداری فریدون و مهمتر از آن موافقت رضا نمیشود، رابطه دوستانه بین دو مرد فیلم که دوست قدیمی بودند و از قضا رضا در منزل فریدون عاشق شکوه شده؛ مبهم است، گفتگوی چندانی بین آنها صورت نمیپذیرد و اوج این ارتباط زمانیست که رضا رختخواب نجس فریدون را برای حفظ آبروی او به آتش میکشد!
علت جدایی شکوه از فریدونِ متمول از دیگر ابهامات بیپاسخ فیلم است.
▪️داستان فرعی مهاجرت دخترک به خارج چه کمکی در پیشبرد داستان دارد! عکس شکوه چرا در کیف فریدون است و آیا شکوه راه دیگری جز تقسیم عاطفه بین دو مرد، برای ایفای انسانیت ندارد؟! مرگ فریدون نیز چرایی دیگر است!
▪️پذیرفتن ادعای رفتار انسانی زن، منطقپذیر نیست؛ از طرفی رضای عاشق شاهد محبت و فداکاری شکوه به فریدون است و مشخص نیست چه بلایی سر «غیرت مردانهاش» آمده! طبق روال، تشخیص سینمای ایران در این موارد «تعصب» است و حکم آن «عدم ابراز» صادر میشود!
▪️اگر شکوه با افکار مدرن و شکل و شمایل سنتی خانهاش، زمزمه ترانههای قبل انقلابی و دو همسر سابق و فعلیاش، لایه نمادین فیلم در نظر گرفته شود، در این صورت نیز بهانه مناسبی برای ضعفهای اساسی فیلمنامه دست و پا نخواهد شد!
#جذاب #خاص #زیبا #قشنگ #بینظیر #هنری #شیک #BEAUTIFUL #FANDOGHI #جـمیـݪ_رائـع_روعــہ_ابــداع #CLIP
۳.۶k
۲۴ شهریور ۱۳۹۹
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.