تقدیم به عزیزی از اهل سنت که زحمت کشیده پستی گذاشتن که بی
تقدیم به عزیزی از اهل سنت که زحمت کشیده پستی گذاشتن که بیعت روز غدیر را بمعنای دعوت به محبت علی ع گرفته اند در حالیکه واژه مولی به معنی آقا و سرپرست و صاحب اختیار بوده و بیعت مردم از جمله دو خلیفه بزرگ در آن روز با علی علیه السلام بر همین معنا بوده است
مراسمی با آن عظمت زیر گرمای سوزان که پیامبر فرمان توقف داد تا جاماندگان برسند و رفتگان برگردند سپس پرسیدند چه کسی سرور و صاحب اختیار مسلمانان است و چون پاسخ دادند خدا و رسولش ، آنگاه فرمود هرکس من صاحب اختیار او هستم این علی صاحب اختیار اوست، و بعد مردم و پیش از همه دو خلیفه اول بر همین معنی بیعت نمودند . و جمله خلیفه دوم بعد از آن مشهور است که پس از بیعت گفت : گوارا باد بر تو ای پسر ابوطالب که سرور و آقای من و هر مرد و زن مومنی شدی ...
برخی نمی توانند حدیث غدیر را انکار کنند ولی میگویند پیامبر ملت را جمع کرد که بگوید مردم من علی را دوست دارم شما هم دوست داشته باشید !!!!
اما فرض می کنیم نظر عزیزان اهل سنت یعنی اینکه منظور پیامبر ص صرفا دعوت به دوستی و ترک دشمنی با علی ع بوده ، درست است ، حال این سوال پیش می آید که آیا عمل معاویه و طلحه و زبیر که شما آنها را از اصحاب بزرگ واجب التکریم می دانید در حالی که بر علی ع (که به قول شما خلیفه پیامبر ص هم بود) شوریدند و خونها ریختند در اجرای فرمان پیامبر ص بوده ؟! آیا اینهابه امر نبوی یعنی دوست داشتن علی ع عمل کردند ؟ جنگشان معنای دوستی داشت یا دشمنی ؟!
در جنگ جمل و صفین هزاران نفر کشته شدند که صدها نفر آنها از اصحاب و تابعین بودند ایا آن سه نفر به حدیث موالات عمل کردند یا مشمول عداوت و خذلان الهی هستند ؟و اگر هستند چرا ما را به جهت قبول نداشتن آنان و عمل اشتباهشان تکفیر می کنید مگر جز این است که ما به حدیث نبوی عمل کرده ایم و کسانی را دوست نداریم که خدا و رسول با عملشان دشمن هستند؟
👤محسن محمدی
مراسمی با آن عظمت زیر گرمای سوزان که پیامبر فرمان توقف داد تا جاماندگان برسند و رفتگان برگردند سپس پرسیدند چه کسی سرور و صاحب اختیار مسلمانان است و چون پاسخ دادند خدا و رسولش ، آنگاه فرمود هرکس من صاحب اختیار او هستم این علی صاحب اختیار اوست، و بعد مردم و پیش از همه دو خلیفه اول بر همین معنی بیعت نمودند . و جمله خلیفه دوم بعد از آن مشهور است که پس از بیعت گفت : گوارا باد بر تو ای پسر ابوطالب که سرور و آقای من و هر مرد و زن مومنی شدی ...
برخی نمی توانند حدیث غدیر را انکار کنند ولی میگویند پیامبر ملت را جمع کرد که بگوید مردم من علی را دوست دارم شما هم دوست داشته باشید !!!!
اما فرض می کنیم نظر عزیزان اهل سنت یعنی اینکه منظور پیامبر ص صرفا دعوت به دوستی و ترک دشمنی با علی ع بوده ، درست است ، حال این سوال پیش می آید که آیا عمل معاویه و طلحه و زبیر که شما آنها را از اصحاب بزرگ واجب التکریم می دانید در حالی که بر علی ع (که به قول شما خلیفه پیامبر ص هم بود) شوریدند و خونها ریختند در اجرای فرمان پیامبر ص بوده ؟! آیا اینهابه امر نبوی یعنی دوست داشتن علی ع عمل کردند ؟ جنگشان معنای دوستی داشت یا دشمنی ؟!
در جنگ جمل و صفین هزاران نفر کشته شدند که صدها نفر آنها از اصحاب و تابعین بودند ایا آن سه نفر به حدیث موالات عمل کردند یا مشمول عداوت و خذلان الهی هستند ؟و اگر هستند چرا ما را به جهت قبول نداشتن آنان و عمل اشتباهشان تکفیر می کنید مگر جز این است که ما به حدیث نبوی عمل کرده ایم و کسانی را دوست نداریم که خدا و رسول با عملشان دشمن هستند؟
👤محسن محمدی
۵.۰k
۲۹ مرداد ۱۴۰۱
دیدگاه ها (۷)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.