ﺳﺎﻳﺮ ﻓﺮﻗﻪ ﻫﺎ ﭼﻪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ؟
ﺳﺎﻳﺮ ﻓﺮﻗﻪﻫﺎ ﭼﻪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ؟
ﺳﺎﻳﺮ ﻓﺮﻗﻪﻫﺎ ﻛﻪ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻘﻴﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ:
«ﻓﺮﻗﻪ ﻣﺤﻤﺪﻳﻪ» ﻛﻪ ﻗﺎﺋﻞ ﺑﺎﻣﺎﻣﺖ (ﺳﻴﺪ ﻣﺤﻤﺪ) ﭘﺴﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻨﻘﻰ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻓﺮﻗﻪ «ﻓﻄﺤﻴﻪ» ﻛﻪ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﺎﻣﺎﻣﺖ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﭘﺴﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺟﻌﻔﺮ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺎ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﺎﻣﺎﻣﺖ ﺧﻮﺩ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺩﺍﺭند!
ﻭ ﻓﺮﻗﻪ ﺍﻯ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﺷﻜﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻨﻮﺯ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﻧﺸﺪﻩ
ﻭ ﻓﺮﻗﻪ ﺍﻯ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻌﺪﺍ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ
ﻭ ﻓﺮﻗﻪ ﺍﻯ ﻛﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ ﺭﺍ ﺑﺎﻣﺎﻣﺖ ﻗﺒﻮﻝ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭﻟﻰ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ:
ﻭﻟﺎﺩﺕ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻭ ﻣﺴﻠﻢ ﻧﺸﺪﻩ ﻭ ﻣﺎ ﻓﻌﻠﺎ ﺩﺭ ﺍﻳﺎﻡ ﻓﺘﺮﺕ ﻫﺴﺘﻴﻢ،
ﻋﻘﻴﺪﻩ ﻫﻤﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﺟﻬﺖ ﻓﺎﺳﺪ ﻭ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ:
ﺍﻭﻝ ﺍﻳﻨﻜﻪ:
ﭘﻴﺮﻭﺍﻥ ﺍﻳﻦ ﻋﻘﺎﺋﺪ ﻫﻤﻪ ﻣﻨﻘﺮﺽ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ (ﻳﻌﻨﻰ ﺩﺭ ﻋﺼﺮ ﺷﻴﺦ- ﻗﺮﻥ ﭘﻨﺠﻢ ﻫﺠﺮﻯ) ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺮ ﺣﻖ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻣﻨﻘﺮﺽ ﻧﻤﻴﺸﺪﻧﺪ.
ﺩﻭﻡ ﺍﻳﻨﻜﻪ:
ﺳﻴﺪ ﻣﺤﻤﺪ ﭘﺴﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻨﻘﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﻴﺎﺕ ﭘﺪﺭ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭﺵ ﻭﻓﺎﺕ ﻳﺎﻓﺖ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﺍﻭ ﻣﻄﻠﻊ ﺷﺪﻧﺪ.
ﺍﺧﺒﺎﺭ ﻓﻮﺕ ﺍﻭ ﺑﻘﺪﺭﻯ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺭﺩ ﻛﻨﺪ ﻣﺜﻞ ﺍﻳﻨﺴﺖ ﻛﻪ ﻭﻓﺎﺕ ﭘﺪﺭﺍﻥ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺭﺩ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ...
ﻣﺆﻟﻒ:
ﺷﻴﺦ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺑﻌﻀﻰ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﺭﺍ ﻧﻘﻞ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺟﻠﺪ ﺩﻭﺍﺯﺩﻫﻢ ﺑﺤﺎﺭ ﺍﻟﺎﻧﻮﺍﺭ ﻧﻘﻞ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ:
ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ (ﻉ) ﺩﺍﺭﺍﻯ ﻓﺮﺯﻧﺪﻯ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺑﻠﻜﻪ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭼﻨﻴﻦ ﻓﺮﺯﻧﺪﻯ ﻛﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﺑﻌﺪﺍ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﻣﻴﮕﺮﺩﺩ، ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ.
ﺯﻳﺮﺍ ﻟﺎﺯﻣﻪ ﺍﻳﻦ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺍﻳﻨﺴﺖ ﻛﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﺎﻟﻰ ﺑﻤﺎﻧﺪ.
ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻰ ﻛﻪ ﭘﻴﺸﺘﺮ ﻓﺴﺎﺩ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﺮﺩﻳﻢ.
ﻣﻀﺎﻓﺎ ﺑﺎﻳﻨﻜﻪ ﻣﺎ ﻋﻨﻘﺮﻳﺐ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﻭﻟﺎﺩﺕ ﭘﺴﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ (ﻉ) ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﻘﻞ ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ.
ﻭ ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ:
ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺎ ﻣﺸﺘﺒﻪ ﺷﺪﻩ ﻧﻤﻴﺪﺍﻧﻴﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ ﭘﺴﺮﻯ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﻧﻪ، ﭘﺲ ﺑﺎﻣﺎﻣﺖ ﺧﻮﺩ ﻭﻯ ﺑﺎﻗﻰ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﻭﻟﺎﺩﺕ ﻓﺮﺯﻧﺪﺵ ﻣﺴﻠﻢ ﮔﺮﺩﺩ،
ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﺑﺪﻟﻴﻠﻰ ﻛﻪ ﮔﻔﺘﻴﻢ ﻟﺎﺯﻣﻪ ﺍﻳﻦ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺍﻳﻨﺴﺖ ﻛﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﺎﻟﻰ ﺑﻤﺎﻧﺪ، ﺑﺎﻃﻞ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ.
ﺯﻳﺮﺍ ﻭﻓﺎﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ (ﻉ) ﺭﺍ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﺎﻳﺮ ﺍﺋﻤﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﻴﺪﺍﻧﻴﻢ ﻭ ﻋﻨﻘﺮﻳﺐ ﻭﻟﺎﺩﺕ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺩﻟﺒﻨﺪﺵ ﺭﺍ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ.
(ﻳﻌﻨﻰ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﻏﻴﺒﺖ) ﻭ ﻧﻴﺰ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ (ﻉ) ﺍﻣﺎﻣﻰ ﻧﻴﺴﺖ، ﺑﻬﻤﺎﻥ ﺩﻟﻴﻞ ﻛﻪ ﮔﻔﺘﻴﻢ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻋﻘﻞ ﻭ ﺷﺮﻉ ﺯﻣﺎﻧﻪ ﻧﻤﻴﺘﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﻭﺟﻮﺩ ﺣﺠﺖ ﺧﺪﺍ ﺧﺎﻟﻰ ﺑﻤﺎﻧﺪ، ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ.
ادامه دارد...
🕋مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار ۳۲۹
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
ﺳﺎﻳﺮ ﻓﺮﻗﻪﻫﺎ ﻛﻪ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻘﻴﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ:
«ﻓﺮﻗﻪ ﻣﺤﻤﺪﻳﻪ» ﻛﻪ ﻗﺎﺋﻞ ﺑﺎﻣﺎﻣﺖ (ﺳﻴﺪ ﻣﺤﻤﺪ) ﭘﺴﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻨﻘﻰ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻓﺮﻗﻪ «ﻓﻄﺤﻴﻪ» ﻛﻪ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﺎﻣﺎﻣﺖ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﭘﺴﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺟﻌﻔﺮ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺎ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﺎﻣﺎﻣﺖ ﺧﻮﺩ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺩﺍﺭند!
ﻭ ﻓﺮﻗﻪ ﺍﻯ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﺷﻜﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻨﻮﺯ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﻧﺸﺪﻩ
ﻭ ﻓﺮﻗﻪ ﺍﻯ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻌﺪﺍ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ
ﻭ ﻓﺮﻗﻪ ﺍﻯ ﻛﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ ﺭﺍ ﺑﺎﻣﺎﻣﺖ ﻗﺒﻮﻝ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭﻟﻰ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ:
ﻭﻟﺎﺩﺕ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻭ ﻣﺴﻠﻢ ﻧﺸﺪﻩ ﻭ ﻣﺎ ﻓﻌﻠﺎ ﺩﺭ ﺍﻳﺎﻡ ﻓﺘﺮﺕ ﻫﺴﺘﻴﻢ،
ﻋﻘﻴﺪﻩ ﻫﻤﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﺟﻬﺖ ﻓﺎﺳﺪ ﻭ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ:
ﺍﻭﻝ ﺍﻳﻨﻜﻪ:
ﭘﻴﺮﻭﺍﻥ ﺍﻳﻦ ﻋﻘﺎﺋﺪ ﻫﻤﻪ ﻣﻨﻘﺮﺽ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ (ﻳﻌﻨﻰ ﺩﺭ ﻋﺼﺮ ﺷﻴﺦ- ﻗﺮﻥ ﭘﻨﺠﻢ ﻫﺠﺮﻯ) ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺮ ﺣﻖ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻣﻨﻘﺮﺽ ﻧﻤﻴﺸﺪﻧﺪ.
ﺩﻭﻡ ﺍﻳﻨﻜﻪ:
ﺳﻴﺪ ﻣﺤﻤﺪ ﭘﺴﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻨﻘﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﻴﺎﺕ ﭘﺪﺭ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭﺵ ﻭﻓﺎﺕ ﻳﺎﻓﺖ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﺍﻭ ﻣﻄﻠﻊ ﺷﺪﻧﺪ.
ﺍﺧﺒﺎﺭ ﻓﻮﺕ ﺍﻭ ﺑﻘﺪﺭﻯ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺭﺩ ﻛﻨﺪ ﻣﺜﻞ ﺍﻳﻨﺴﺖ ﻛﻪ ﻭﻓﺎﺕ ﭘﺪﺭﺍﻥ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺭﺩ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ...
ﻣﺆﻟﻒ:
ﺷﻴﺦ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺑﻌﻀﻰ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﺭﺍ ﻧﻘﻞ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺟﻠﺪ ﺩﻭﺍﺯﺩﻫﻢ ﺑﺤﺎﺭ ﺍﻟﺎﻧﻮﺍﺭ ﻧﻘﻞ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ:
ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ (ﻉ) ﺩﺍﺭﺍﻯ ﻓﺮﺯﻧﺪﻯ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺑﻠﻜﻪ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭼﻨﻴﻦ ﻓﺮﺯﻧﺪﻯ ﻛﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﺑﻌﺪﺍ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﻣﻴﮕﺮﺩﺩ، ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ.
ﺯﻳﺮﺍ ﻟﺎﺯﻣﻪ ﺍﻳﻦ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺍﻳﻨﺴﺖ ﻛﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﺎﻟﻰ ﺑﻤﺎﻧﺪ.
ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻰ ﻛﻪ ﭘﻴﺸﺘﺮ ﻓﺴﺎﺩ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﺮﺩﻳﻢ.
ﻣﻀﺎﻓﺎ ﺑﺎﻳﻨﻜﻪ ﻣﺎ ﻋﻨﻘﺮﻳﺐ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﻭﻟﺎﺩﺕ ﭘﺴﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ (ﻉ) ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﻘﻞ ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ.
ﻭ ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ:
ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺎ ﻣﺸﺘﺒﻪ ﺷﺪﻩ ﻧﻤﻴﺪﺍﻧﻴﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ ﭘﺴﺮﻯ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﻧﻪ، ﭘﺲ ﺑﺎﻣﺎﻣﺖ ﺧﻮﺩ ﻭﻯ ﺑﺎﻗﻰ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﻭﻟﺎﺩﺕ ﻓﺮﺯﻧﺪﺵ ﻣﺴﻠﻢ ﮔﺮﺩﺩ،
ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﺑﺪﻟﻴﻠﻰ ﻛﻪ ﮔﻔﺘﻴﻢ ﻟﺎﺯﻣﻪ ﺍﻳﻦ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺍﻳﻨﺴﺖ ﻛﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﺎﻟﻰ ﺑﻤﺎﻧﺪ، ﺑﺎﻃﻞ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ.
ﺯﻳﺮﺍ ﻭﻓﺎﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ (ﻉ) ﺭﺍ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﺎﻳﺮ ﺍﺋﻤﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﻴﺪﺍﻧﻴﻢ ﻭ ﻋﻨﻘﺮﻳﺐ ﻭﻟﺎﺩﺕ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺩﻟﺒﻨﺪﺵ ﺭﺍ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ.
(ﻳﻌﻨﻰ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﻏﻴﺒﺖ) ﻭ ﻧﻴﺰ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ (ﻉ) ﺍﻣﺎﻣﻰ ﻧﻴﺴﺖ، ﺑﻬﻤﺎﻥ ﺩﻟﻴﻞ ﻛﻪ ﮔﻔﺘﻴﻢ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻋﻘﻞ ﻭ ﺷﺮﻉ ﺯﻣﺎﻧﻪ ﻧﻤﻴﺘﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﻭﺟﻮﺩ ﺣﺠﺖ ﺧﺪﺍ ﺧﺎﻟﻰ ﺑﻤﺎﻧﺪ، ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ.
ادامه دارد...
🕋مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار ۳۲۹
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
۱.۹k
۰۵ مهر ۱۴۰۰
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.