«بـِسمـہ تــَعـالے»
«بـِسمـہ تــَعـالے»
موضوع: نقد شبهه (تناقض آیات"عرش و آب")
▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓
با عرض سلام خدمت کاربران گرامی
شبهه ای که امروز قرار است به نقد آن بپردازیم با شرح زیر است
***
اشتباهات علمی وتناقضات قرآن در مورد عرش وآب
نظریهی خلقت با نظرات علمی کاملا در تضاد است، درنظریهی خلقت که عموما از جانب ادیان مطرح میگردد، هر پدیدهای در آغاز پیدایش همان چیزی بوده است که اکنون است، خورشید پس از اتمام پیدایشش همین خورشیدی بوده است که اکنون مشاهده مینمائیم، ماه و ستارگان هم به همین صورت، انسان نیز در آغاز خلقتش(از لحاظ صفات انسانیت) همین انسانی بوده که الان است؛ تمام پدیدهها از نقطهای آغاز شدهاند، این نقطه را خلقت آنان مینامند.
قرآن برای تمام پدیدهها چنین چیزی را تصور کرده است، اگر منظور از پدیده، مخلوقات الله باشند، پس همهی مخلوقات الله از لحظهای خاص و در مکانی مشخص خلق شدهاند
اما در اینجا دو پدیده وجود دارند که قرآن اشارهای به پیدایش آنان ندارد، یکی عرش الله و دیگری آب
کتاب یاد شده این دو پدیده را به نوعی به هم ربط میدهد بدون اینکه به پیدایش آنان اشارهای هر چند کوتاه داشته باشد.
در زیر به تناقضات قرآن در این زمینه اشاره خواهد شد:
(هود/7 )
او کسی است که آسمانها و زمین را در شش روز آفرید و عرش او بر آب قرار داشت، تا شما را آزمایش کند تا کدامیک عملتان بهتر است و اگر بگوئی شما بعد از مرگ برانگیخته میشوید مسلما کافران میگویند این سحر آشکاری است!
در اینجا به وجود تناقضی آشکار و بدیهی در قرآن پرداخته خواهد شد، تناقضی که قرنهاست نتوانستهاند به آن پاسخی درخور بدهند، یکی از پیدایش انواع فرق در اسلام وجود همین تناقضاتی است که در ذات الله نهفته است:
همانگونه که پیشتر بیان شده در آیهی نوشته شده از صیغهی گذشتهی فعل کان(بود) استفاده شده، بدین معناست که پیش از خلقت آسمانها و زمین، عرش الله بر روی آب قرار داشت.
اللهپرستان مسلمان در تعریف آسمان دچار سردرگرمی هستند، زیرا الله بیان مینماید که ما ابتدا زمین را خلق کردیم و سپس اقدام به آفرینش آسمان نمودیم؛ در این آیه، الله میگوید: پیش از پیدایش زمین، آسمانها و ستارگان؛ عرش من بر روی آب قرار داشتند.
خود قرآن بیان مینماید که ما یکی از این طبقات(پائینترین آنها) را با ستارگان زینت دادیم و این آسمان را آسمان دنیا نامید، پس: طبق تعریفی که قرآن از آسمان دنیا ارائه میدهد، پیش از پیدایش آسمان دنیا و در نتیجه خود دنیا(کل هستی) آب وجود داشت، عرش الله هم بر روی آن قرار داشت.
از آنجائیکه خود الله ازلی است و عرش او هم همیشه با اوست؛ پس آب هم ازلی است؛ آیا چنین است؟
برخی از اللهپرستان میگویند منظور از عرش در اینجا قدرت است؛ در پاسخ باید گفت که اگر نظریهای برای خودش دلیلی نداشته باشد، ادعائی بیش نیست؛ زیرا در تمامی قرآن، هرگاه سخن از عرش به عمل آمده منظور همان تخت پادشاهی است؛ الله میگوید که روز قیامت هشت فرشته عرش من را بالای مؤمنان حمل مینماید:
(الحاقه/17)
فرشتگان در اطراف آسمان قرار میگیرند. و آن روز عرش پروردگارت را هشت فرشته بر بالای همهی آنها حمل میکنند.
☑پس: آیا فرشتگان قدرت و دانش الله را حمل میکنند؟ اگر در اینجا منظور از عرش قدرت و دانش الله باشد؛ آیا این قدرت و دانش الله پیش از پیدایش گیتی ملموس برای بشر، بر روی آب قرار داشت؟
ضمنا منظور از "عرشها" در داستان بلقیس و سلیمان چیست؟ آیا چیزی غیر از تخت پادشاهی آن زن است؟
*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#
پـاسـخـنـامـہ :
در متن این شبهه،متاسفانه نویسنده بدون توجه به تفاسیر و تعابیر آیات و بدون هرگونه علم قبلی،تراوشات ذهن خود را بصورت یک متن جهت القای بر اذهان به نگارش در آورده!
متن شبهه در ابتدا ذکر کرده نظریه خلقت،با نظریه علمی در تضاد است که ما به صراحت در پست شماره "۴" پیج با عنوان (علم قرآن"بیگ بنگ") این ادعای را رد کردیم و جالب است بدانید،هیچکدام از ملحدین مدعی نتوانستند پاسخی برای رد پست نگارش شده توسط تیم روشنگری سایبر آرمی بنویسند!
***
اگر با دقت متن شبهه را مطالعه کرده باشید،متوجه خواهید شد نویسنده ابتدا ترجمه سوره هود را قرار داده،و سپس در ادامه نقدیه مبتدی و جاهلانه خود منظور آیات قرآن از عرش خدا را،همان عرش که معنای تخت پادشاهی میدهد خطاب میکند!
اما در این باره ابتدا بهتر است نگاهی به معانی عرش بیاندازیم:
معنای عرش:
فلک الافلاک _ آسمان نهم _تخت_ رکن _ خیمه
http://yon.ir/WlUS
*ضمن اینکه در تفاسیر همگی از عرش با عنوان آسمان یاد شده،اما
سوال:
_عرش چطور میتواند معنای تخت دهد؟
پاسخ:
همانطور که در قرآن و احادیث داریم،خداوند نه شئ است و ن
موضوع: نقد شبهه (تناقض آیات"عرش و آب")
▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓ ▒ ▓
با عرض سلام خدمت کاربران گرامی
شبهه ای که امروز قرار است به نقد آن بپردازیم با شرح زیر است
***
اشتباهات علمی وتناقضات قرآن در مورد عرش وآب
نظریهی خلقت با نظرات علمی کاملا در تضاد است، درنظریهی خلقت که عموما از جانب ادیان مطرح میگردد، هر پدیدهای در آغاز پیدایش همان چیزی بوده است که اکنون است، خورشید پس از اتمام پیدایشش همین خورشیدی بوده است که اکنون مشاهده مینمائیم، ماه و ستارگان هم به همین صورت، انسان نیز در آغاز خلقتش(از لحاظ صفات انسانیت) همین انسانی بوده که الان است؛ تمام پدیدهها از نقطهای آغاز شدهاند، این نقطه را خلقت آنان مینامند.
قرآن برای تمام پدیدهها چنین چیزی را تصور کرده است، اگر منظور از پدیده، مخلوقات الله باشند، پس همهی مخلوقات الله از لحظهای خاص و در مکانی مشخص خلق شدهاند
اما در اینجا دو پدیده وجود دارند که قرآن اشارهای به پیدایش آنان ندارد، یکی عرش الله و دیگری آب
کتاب یاد شده این دو پدیده را به نوعی به هم ربط میدهد بدون اینکه به پیدایش آنان اشارهای هر چند کوتاه داشته باشد.
در زیر به تناقضات قرآن در این زمینه اشاره خواهد شد:
(هود/7 )
او کسی است که آسمانها و زمین را در شش روز آفرید و عرش او بر آب قرار داشت، تا شما را آزمایش کند تا کدامیک عملتان بهتر است و اگر بگوئی شما بعد از مرگ برانگیخته میشوید مسلما کافران میگویند این سحر آشکاری است!
در اینجا به وجود تناقضی آشکار و بدیهی در قرآن پرداخته خواهد شد، تناقضی که قرنهاست نتوانستهاند به آن پاسخی درخور بدهند، یکی از پیدایش انواع فرق در اسلام وجود همین تناقضاتی است که در ذات الله نهفته است:
همانگونه که پیشتر بیان شده در آیهی نوشته شده از صیغهی گذشتهی فعل کان(بود) استفاده شده، بدین معناست که پیش از خلقت آسمانها و زمین، عرش الله بر روی آب قرار داشت.
اللهپرستان مسلمان در تعریف آسمان دچار سردرگرمی هستند، زیرا الله بیان مینماید که ما ابتدا زمین را خلق کردیم و سپس اقدام به آفرینش آسمان نمودیم؛ در این آیه، الله میگوید: پیش از پیدایش زمین، آسمانها و ستارگان؛ عرش من بر روی آب قرار داشتند.
خود قرآن بیان مینماید که ما یکی از این طبقات(پائینترین آنها) را با ستارگان زینت دادیم و این آسمان را آسمان دنیا نامید، پس: طبق تعریفی که قرآن از آسمان دنیا ارائه میدهد، پیش از پیدایش آسمان دنیا و در نتیجه خود دنیا(کل هستی) آب وجود داشت، عرش الله هم بر روی آن قرار داشت.
از آنجائیکه خود الله ازلی است و عرش او هم همیشه با اوست؛ پس آب هم ازلی است؛ آیا چنین است؟
برخی از اللهپرستان میگویند منظور از عرش در اینجا قدرت است؛ در پاسخ باید گفت که اگر نظریهای برای خودش دلیلی نداشته باشد، ادعائی بیش نیست؛ زیرا در تمامی قرآن، هرگاه سخن از عرش به عمل آمده منظور همان تخت پادشاهی است؛ الله میگوید که روز قیامت هشت فرشته عرش من را بالای مؤمنان حمل مینماید:
(الحاقه/17)
فرشتگان در اطراف آسمان قرار میگیرند. و آن روز عرش پروردگارت را هشت فرشته بر بالای همهی آنها حمل میکنند.
☑پس: آیا فرشتگان قدرت و دانش الله را حمل میکنند؟ اگر در اینجا منظور از عرش قدرت و دانش الله باشد؛ آیا این قدرت و دانش الله پیش از پیدایش گیتی ملموس برای بشر، بر روی آب قرار داشت؟
ضمنا منظور از "عرشها" در داستان بلقیس و سلیمان چیست؟ آیا چیزی غیر از تخت پادشاهی آن زن است؟
*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#
پـاسـخـنـامـہ :
در متن این شبهه،متاسفانه نویسنده بدون توجه به تفاسیر و تعابیر آیات و بدون هرگونه علم قبلی،تراوشات ذهن خود را بصورت یک متن جهت القای بر اذهان به نگارش در آورده!
متن شبهه در ابتدا ذکر کرده نظریه خلقت،با نظریه علمی در تضاد است که ما به صراحت در پست شماره "۴" پیج با عنوان (علم قرآن"بیگ بنگ") این ادعای را رد کردیم و جالب است بدانید،هیچکدام از ملحدین مدعی نتوانستند پاسخی برای رد پست نگارش شده توسط تیم روشنگری سایبر آرمی بنویسند!
***
اگر با دقت متن شبهه را مطالعه کرده باشید،متوجه خواهید شد نویسنده ابتدا ترجمه سوره هود را قرار داده،و سپس در ادامه نقدیه مبتدی و جاهلانه خود منظور آیات قرآن از عرش خدا را،همان عرش که معنای تخت پادشاهی میدهد خطاب میکند!
اما در این باره ابتدا بهتر است نگاهی به معانی عرش بیاندازیم:
معنای عرش:
فلک الافلاک _ آسمان نهم _تخت_ رکن _ خیمه
http://yon.ir/WlUS
*ضمن اینکه در تفاسیر همگی از عرش با عنوان آسمان یاد شده،اما
سوال:
_عرش چطور میتواند معنای تخت دهد؟
پاسخ:
همانطور که در قرآن و احادیث داریم،خداوند نه شئ است و ن
۹.۳k
۲۲ فروردین ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.