روز قدس
#روز_قدس
فتح قدس خونبهای #حاج_قاسم است #به_زودی_در_قدس_نماز_جماعت_میخوانیم انشاءالله
امیرالمؤمنین علی (علیهالسّلام):
"به خدای بزرگ سوگند که " ی ه و د ی ا ن " مانند گوسفند کشته میشوند تا جایی که حتّی یک نفر " ی ه و د ی " هم در " ف ل س ط ی ن " باقی نخواهد ماند." ۱
،
،
متن تفسیری که در کتاب «تورات» آمده، چنین است:
،
همانا او [آشوری] کسی است که به زودی خدا او را برای نابودی ملّت " ی ه و د " ۲ به کار می گیرد، در مرحله اوّل نصف " ا س ر ا ئ ی ل " را اشغال می کند۳ و سپس جمعیتی را " ا س ر ا ئ ی ل " به کار می گیرد ۳ و با شمشیری برّان، بر گونه قاضی آن می زند.۴
،
دانشمندان و شارحان تورات، از نبرد سرنوشت ساز و حماسی میان " آشوری " و " ا س ر ا ئ ی ل " سخن می گویند، نبردی که با رهبری این فرمانده پیروز، به آزادی کامل "سرزمین مقدّس" از اشغال " ا س ر ا ئ ی ل " منجر خواهد شد. فکری در «تفسیر زکریا» و «حنا» در تفسیر دانیال می گویند:
،
اورشلیم در نبردی نهایی وارد جنگ می شود و پادشاهان غ ر ب و ارتش های آنها، به زودی به فرماندهی یک فرمانده غ ر ب ی به منطقه می آیند و برای نبرد با او [آشوری] اجتماع می کنند؛ ولی همه آنها نابود می شوند و خداوند تلاش آشوری را در کوه " ص ه ی و ن " در اورشلیم کامل می کند.۵
،
مفسّران تورات معتقدند که؛ ف ل س ط ی ن ، محور درگیری در جنگ های بین نیروهای آشوری و ی ه و د است؛ ایرنساید در تفسیر دانیال می گوید:
،
از یک طرف ائتلافی غ ر ب ی به وجود خواهد آمد و از طرف دیگر ائتلافی شرقی و ف ل س ط ی ن موضوع اختلاف خواهد بود.۶
،
،
منابع ⚠
،
-بحارالأنوار
-۲. اشعیا حنّا، ص ۱۲۳
۳. حزقیال فکری، ص ۳۴۱، ص ۱۹۱
۴. تفسیر دانیال حنا، ص ۱۹۴؛ تفسیر زکریا، ص ۲۵۵
۵. تفسیر حزقیال فکری، ص ۳۴۱؛ تفسیر دانیال حنا، ص ۱۹۱
۶. تفسیر زکریا فکری، ص ۲۲۶؛ تفسیر دانیال حنا، ص ۱۹۲
،
تفسیر دانیال از آیرنساید، ص ۱۳۳، تفسیر عهد قدیم را از کتاب عقیده المسیح الدجال فی الادیان نوشته نویسنده مصری، سعید ایوب، صص ۲۰۰ _ ۲۰۱، بیان کردیم
#کویید۱۹۴۸ #کویید_۱۹۴۸ #covid_1948 #covid1948
فتح قدس خونبهای #حاج_قاسم است #به_زودی_در_قدس_نماز_جماعت_میخوانیم انشاءالله
امیرالمؤمنین علی (علیهالسّلام):
"به خدای بزرگ سوگند که " ی ه و د ی ا ن " مانند گوسفند کشته میشوند تا جایی که حتّی یک نفر " ی ه و د ی " هم در " ف ل س ط ی ن " باقی نخواهد ماند." ۱
،
،
متن تفسیری که در کتاب «تورات» آمده، چنین است:
،
همانا او [آشوری] کسی است که به زودی خدا او را برای نابودی ملّت " ی ه و د " ۲ به کار می گیرد، در مرحله اوّل نصف " ا س ر ا ئ ی ل " را اشغال می کند۳ و سپس جمعیتی را " ا س ر ا ئ ی ل " به کار می گیرد ۳ و با شمشیری برّان، بر گونه قاضی آن می زند.۴
،
دانشمندان و شارحان تورات، از نبرد سرنوشت ساز و حماسی میان " آشوری " و " ا س ر ا ئ ی ل " سخن می گویند، نبردی که با رهبری این فرمانده پیروز، به آزادی کامل "سرزمین مقدّس" از اشغال " ا س ر ا ئ ی ل " منجر خواهد شد. فکری در «تفسیر زکریا» و «حنا» در تفسیر دانیال می گویند:
،
اورشلیم در نبردی نهایی وارد جنگ می شود و پادشاهان غ ر ب و ارتش های آنها، به زودی به فرماندهی یک فرمانده غ ر ب ی به منطقه می آیند و برای نبرد با او [آشوری] اجتماع می کنند؛ ولی همه آنها نابود می شوند و خداوند تلاش آشوری را در کوه " ص ه ی و ن " در اورشلیم کامل می کند.۵
،
مفسّران تورات معتقدند که؛ ف ل س ط ی ن ، محور درگیری در جنگ های بین نیروهای آشوری و ی ه و د است؛ ایرنساید در تفسیر دانیال می گوید:
،
از یک طرف ائتلافی غ ر ب ی به وجود خواهد آمد و از طرف دیگر ائتلافی شرقی و ف ل س ط ی ن موضوع اختلاف خواهد بود.۶
،
،
منابع ⚠
،
-بحارالأنوار
-۲. اشعیا حنّا، ص ۱۲۳
۳. حزقیال فکری، ص ۳۴۱، ص ۱۹۱
۴. تفسیر دانیال حنا، ص ۱۹۴؛ تفسیر زکریا، ص ۲۵۵
۵. تفسیر حزقیال فکری، ص ۳۴۱؛ تفسیر دانیال حنا، ص ۱۹۱
۶. تفسیر زکریا فکری، ص ۲۲۶؛ تفسیر دانیال حنا، ص ۱۹۲
،
تفسیر دانیال از آیرنساید، ص ۱۳۳، تفسیر عهد قدیم را از کتاب عقیده المسیح الدجال فی الادیان نوشته نویسنده مصری، سعید ایوب، صص ۲۰۰ _ ۲۰۱، بیان کردیم
#کویید۱۹۴۸ #کویید_۱۹۴۸ #covid_1948 #covid1948
۶.۳k
۰۱ خرداد ۱۳۹۹
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.