نقش بدعت های شیطانی در زمینه سازی و اشاعه ی گناه!
امیرمؤمنان علیه السلام در ضمن گفتاری فرمودند:
«و ان شر الناس عند اللّه امام جائر ضَلَّ و ضُلَّ به فاَمات سُنَّه مَأخوذَه و اَحیا بِدعَه مَترُوکه»
«بدترین مردم نزد خداوند رهبر ستمگری است که خود گمراه است و مردم بوسیله او گمراه می شوند سنت های پذیرفته شده را از بین می برد و بدعت های متروک را زنده می کند. »
نهج البلاغه، خطبه ۱۶۳
امیرمؤمنان علی علیه السلام می فرماید: «من مشی الی صاحب بدعه فوقره فقد سعی فی هدم الاسلام» «هر که برای دیدار بدعت گذار به سوی او برود و او را احترام کند در حقیقت برای ویران کردن اسلام اقدام نموده است.»
وسائل الشیعه، ج ۱۱ ص ۵۱۱
و نیز آن حضرت صلی الله علیه و آله فرمود:
«کل بدعه ضلاله و کل ضلاله سبیلها الی النار»
«هر بدعتی گمراهی است و راه هر گمراهی به سوی آتش دوزخ است. »
وسائل الشیعه، ج ۱۱ ص ۵۱۱
فارس بن حاتم از دروغگویان و غُلات مشهور و بدعت گذاران بود و مردم را به مذهب فاسد خود دعوت می کرد، امام هادی علیه السلام به اباجنید دستور داد تا فارس را اعدام کند و امام حسن عسکری علیه السلام خون او را هدر دانست و بهشت را برای قاتل او ضامن گردید. سرانجام اباجنید آن بدعت گذار را کشت. سفینه البحار، ج ۱ ص ۳۵۶
_لعنت خدا و مقربینش بر تک تک و تمام خائنان به دین الهی و مروجان ولنگاری و بی حیایی در بین نوجوانان و مردم کشور امام رضایی و شیعی و هلاکت و عقوبت شان الساعه بحق امام حسین بحق امام حسین بحق امام حسین!الهی آمین دست جمعی
واقعاً این روایاتی است که اگر به قیمت طلا باشد، انسان باید آن را با آب طلا بنویسد. امّا اگر انسان [در مقام تعریف بگوید]: «این روایت این قدر قیمت دارد که آن را باید با آب طلا بنویسیم» این روایت را تعریف نکرده است، بلکه طلا را تعریف کرده است نه روایت را!
روایتی که باید با طلا بر روی گونههای حوریه های بهشتی نوشت، یا «أن یُکتب بِالنور علیٰ خُدود الحور» یعنی با نور روی گونههای حوریه های بهشتی نوشت. اگر این روایات با نور به روی گونه های حوریههای بهشتی نوشته بشود، آن حوریه شرف پیدا کرده است و آن نور شرف پیدا کرده است، نه این مطالب!که در اصل این مطالب اصل نیکویی اند و شرف بخش.
إنشاءالله امیدواریم که این مطالب را خداوند علیّ أعلی با آن نور حقیقت خودش در قلب های ما و در سِرّ ما بنویسد، و ما را [در حریم خود] وارد کند. و تعمّق کنیم تا این روزهای دنیای ما همین طور نگذرد، که دست بلند کنیم و ببینیم دستمان خالی است، عمرمان گذشت و کاری نکردیم و همین طور امروز به امید فردا، فردا به امید پس فردا، و امروز به امید دیروز و فردا به امید امروز! این غلط است.
واقعاً اگر امشب و امروز که منتسب به حضرت امام حسن عسکری علیه السّلام، پدر امام زمان عج الله است خیری و دعایی بخواهیم همین که ما را فقط فهمیدن حقایق همین روایتی که از آن حضرت برای ما بیان شده است قرار بدهد، برای ما کافی است.
إنشاءالله امیدواریم که دعای ایشان در حق ما را همین قرار بدهد. دعا فقط دعای دنیایی و مادّی نیست!! اثرات این دعا در حق ما درجات و مراتب دارد!
امیدواریم که إنشاءالله معبود عالم مقتدر عظیم الشآن توانا این نجوا و خواهش ما را برآورده نماید، و ما را از شیعیان خُلّص حضرت امام حسن عسکری قرار بدهد. و در احوالمان، در اقوالمان، در اهدافمان، در مطالباتمان، در افعالمان، هویٰ و هوس و خیالات باطل و اوهام و تکالب به دنیا و مالطلبی و زیاده طلبی و حُبّ ریاست و حُبّ شخصیت و جهل و هر چه را که ما را از راه خدا دور می کند، در ما قرار ندهد؛ و آن چه را هم از صفات رذیله که در ما هست، به برکت این خاندان، بزداید و بسوزاند و ببرد و ما را وارد در عالم نور کند، از آن جا هم وارد در عالم نور دیگر؛ «نور علی نور یهدی الله لنوره من یشاء و یضرب الله الامثال للناس.» (سوره نور (۲۴) آیه ۳۵)
«و ان شر الناس عند اللّه امام جائر ضَلَّ و ضُلَّ به فاَمات سُنَّه مَأخوذَه و اَحیا بِدعَه مَترُوکه»
«بدترین مردم نزد خداوند رهبر ستمگری است که خود گمراه است و مردم بوسیله او گمراه می شوند سنت های پذیرفته شده را از بین می برد و بدعت های متروک را زنده می کند. »
نهج البلاغه، خطبه ۱۶۳
امیرمؤمنان علی علیه السلام می فرماید: «من مشی الی صاحب بدعه فوقره فقد سعی فی هدم الاسلام» «هر که برای دیدار بدعت گذار به سوی او برود و او را احترام کند در حقیقت برای ویران کردن اسلام اقدام نموده است.»
وسائل الشیعه، ج ۱۱ ص ۵۱۱
و نیز آن حضرت صلی الله علیه و آله فرمود:
«کل بدعه ضلاله و کل ضلاله سبیلها الی النار»
«هر بدعتی گمراهی است و راه هر گمراهی به سوی آتش دوزخ است. »
وسائل الشیعه، ج ۱۱ ص ۵۱۱
فارس بن حاتم از دروغگویان و غُلات مشهور و بدعت گذاران بود و مردم را به مذهب فاسد خود دعوت می کرد، امام هادی علیه السلام به اباجنید دستور داد تا فارس را اعدام کند و امام حسن عسکری علیه السلام خون او را هدر دانست و بهشت را برای قاتل او ضامن گردید. سرانجام اباجنید آن بدعت گذار را کشت. سفینه البحار، ج ۱ ص ۳۵۶
_لعنت خدا و مقربینش بر تک تک و تمام خائنان به دین الهی و مروجان ولنگاری و بی حیایی در بین نوجوانان و مردم کشور امام رضایی و شیعی و هلاکت و عقوبت شان الساعه بحق امام حسین بحق امام حسین بحق امام حسین!الهی آمین دست جمعی
واقعاً این روایاتی است که اگر به قیمت طلا باشد، انسان باید آن را با آب طلا بنویسد. امّا اگر انسان [در مقام تعریف بگوید]: «این روایت این قدر قیمت دارد که آن را باید با آب طلا بنویسیم» این روایت را تعریف نکرده است، بلکه طلا را تعریف کرده است نه روایت را!
روایتی که باید با طلا بر روی گونههای حوریه های بهشتی نوشت، یا «أن یُکتب بِالنور علیٰ خُدود الحور» یعنی با نور روی گونههای حوریه های بهشتی نوشت. اگر این روایات با نور به روی گونه های حوریههای بهشتی نوشته بشود، آن حوریه شرف پیدا کرده است و آن نور شرف پیدا کرده است، نه این مطالب!که در اصل این مطالب اصل نیکویی اند و شرف بخش.
إنشاءالله امیدواریم که این مطالب را خداوند علیّ أعلی با آن نور حقیقت خودش در قلب های ما و در سِرّ ما بنویسد، و ما را [در حریم خود] وارد کند. و تعمّق کنیم تا این روزهای دنیای ما همین طور نگذرد، که دست بلند کنیم و ببینیم دستمان خالی است، عمرمان گذشت و کاری نکردیم و همین طور امروز به امید فردا، فردا به امید پس فردا، و امروز به امید دیروز و فردا به امید امروز! این غلط است.
واقعاً اگر امشب و امروز که منتسب به حضرت امام حسن عسکری علیه السّلام، پدر امام زمان عج الله است خیری و دعایی بخواهیم همین که ما را فقط فهمیدن حقایق همین روایتی که از آن حضرت برای ما بیان شده است قرار بدهد، برای ما کافی است.
إنشاءالله امیدواریم که دعای ایشان در حق ما را همین قرار بدهد. دعا فقط دعای دنیایی و مادّی نیست!! اثرات این دعا در حق ما درجات و مراتب دارد!
امیدواریم که إنشاءالله معبود عالم مقتدر عظیم الشآن توانا این نجوا و خواهش ما را برآورده نماید، و ما را از شیعیان خُلّص حضرت امام حسن عسکری قرار بدهد. و در احوالمان، در اقوالمان، در اهدافمان، در مطالباتمان، در افعالمان، هویٰ و هوس و خیالات باطل و اوهام و تکالب به دنیا و مالطلبی و زیاده طلبی و حُبّ ریاست و حُبّ شخصیت و جهل و هر چه را که ما را از راه خدا دور می کند، در ما قرار ندهد؛ و آن چه را هم از صفات رذیله که در ما هست، به برکت این خاندان، بزداید و بسوزاند و ببرد و ما را وارد در عالم نور کند، از آن جا هم وارد در عالم نور دیگر؛ «نور علی نور یهدی الله لنوره من یشاء و یضرب الله الامثال للناس.» (سوره نور (۲۴) آیه ۳۵)
۴.۶k
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.