و من یکرههن فان الله من بعد اکراههن غفور رحیم
و من یکرههن فان الله من بعد اکراههن غفور رحیم
( و هر کسی که مجبور (به امور جنسی) شود پس خداوند بعد از اجبار، آمرزنده و بسیار مهربان می باشد.)
ایه 33 سوره نور سه بخش داشت اول : راه کار ازدواج. دوم :آزادی کنیزان. سوم : استفاده ابزاری نکردن از خانم ها.
و در ادامه : خطاب به همه خانم ها در جهان که علی رغم میل باطنی به حقوق جنسی آنها تجاوز شده می فرماید : خداوند آنها را گناه کار نمی داند و حتی آنها را مورد آمرزش قرار می دهد! و فراتر از آمرزش با آنان بسیار مهربان خواهد بود.
* توجه به یکتا پرستی که پروردگار می فرماید: الله آمرزنده می باشد ولی در جامعه بسیاری از مردم می گویند آبرو نداریم و به دنبال واسطه و پارتی بازی برای آمرزش گناهانشان هستند ولی خداوند به روشنی فرمود (الله....غفوسر..)
* چرا خانمی که درگیر روابط نامشروع شده خداوند با او (رحمن) نیست یعنی این هم یک بنده همانند دیگران و همانند مومنان صالح با آنها (رحیم) است؟ به دلیل اجبار و اینکه خداوند در قوانین دنیای انسانها دخالت نمی کند! یعنی آن خانم به فوریت نجات نمی یابد و این قوانین دنیا هست ولی خداوند که همه بندگانش را دوست دارد برای این شخص با دوستی و حمایت مضاعف، جبران می کند.
(من بعد) توجه به پایدار نبودن شرایط هم دارد یعنی اکره همیشگی نیست!
* دو بار عبارت اکره تکرار شده و تاکید خداوند بر شریط اجبار هست که مورد عفو و رحمت ویژه قرار می دهد.
* ممکن هست شخصی به اجبار درگیر روابط نامشروع شود و بعد از تغییر شرایط همچنان بر کار خودش ادامه دهد. آمرزش خداوند مربوط به شرایط (اکره) می باشد.
( و هر کسی که مجبور (به امور جنسی) شود پس خداوند بعد از اجبار، آمرزنده و بسیار مهربان می باشد.)
ایه 33 سوره نور سه بخش داشت اول : راه کار ازدواج. دوم :آزادی کنیزان. سوم : استفاده ابزاری نکردن از خانم ها.
و در ادامه : خطاب به همه خانم ها در جهان که علی رغم میل باطنی به حقوق جنسی آنها تجاوز شده می فرماید : خداوند آنها را گناه کار نمی داند و حتی آنها را مورد آمرزش قرار می دهد! و فراتر از آمرزش با آنان بسیار مهربان خواهد بود.
* توجه به یکتا پرستی که پروردگار می فرماید: الله آمرزنده می باشد ولی در جامعه بسیاری از مردم می گویند آبرو نداریم و به دنبال واسطه و پارتی بازی برای آمرزش گناهانشان هستند ولی خداوند به روشنی فرمود (الله....غفوسر..)
* چرا خانمی که درگیر روابط نامشروع شده خداوند با او (رحمن) نیست یعنی این هم یک بنده همانند دیگران و همانند مومنان صالح با آنها (رحیم) است؟ به دلیل اجبار و اینکه خداوند در قوانین دنیای انسانها دخالت نمی کند! یعنی آن خانم به فوریت نجات نمی یابد و این قوانین دنیا هست ولی خداوند که همه بندگانش را دوست دارد برای این شخص با دوستی و حمایت مضاعف، جبران می کند.
(من بعد) توجه به پایدار نبودن شرایط هم دارد یعنی اکره همیشگی نیست!
* دو بار عبارت اکره تکرار شده و تاکید خداوند بر شریط اجبار هست که مورد عفو و رحمت ویژه قرار می دهد.
* ممکن هست شخصی به اجبار درگیر روابط نامشروع شود و بعد از تغییر شرایط همچنان بر کار خودش ادامه دهد. آمرزش خداوند مربوط به شرایط (اکره) می باشد.
۲.۱k
۰۵ شهریور ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۷)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.