سلام
سلام
شاید شما هم این سخنرانی رو گوش داده اید پس حتما متنو بخونید
نکات مهمی که باید در مورد کلیپ سخنرانی "حجاب" آقای آقامیری بدانیم
متن شایعه
"آقا اگه یه دختری موهاشو بذاره بیرون، از نامحرم نپوشونه موهاشو، این عذابش قیامت چیه؟ شنیدین عذابش چیه؟ آویزونش می کنن از مو، چند سال؟ مثلا صد سال، ده سال، بعد میشه بگید یک روز در قیامت معادل چند روز در عالم دنیاست؟ گفتن 50 سال، نه اینکه اینقدر طولانی، یعنی اینجوری میگذره، سخت میگذره، میخوام بگم سخت میگذره. یعنی یه دختری موهاشو گذاشته بیرون، بعد خدا هزار سال اینو از مو آویزون میکنه؟! بعد وسط آتیش!، بعد مثلا طرف میگه تشنمه، بعد چی بهش میدن تو جهنم؟ زقوم هان، زقوم چیه گفتن؟ چرک و خون جوشیده، داره می جوشه، قل می زنه، چرک و خون، بعد زقوم میریزن تو حلقش، میگه روده ها رو هضم میکنه از بدن خارج میشه، درد رو می چشه این، اعصابش از کار نمیوفته، یعنی زجر رو به تمامه درک میکنه، بعد میشه عاشق این خداهه شد؟! خب اگه خدا اینجوریه که داعشیا خیلی آدم های خوبین … "
پاسخ شایعه
ابتدا باید تصریح کرد خداوند، بخشنده ترین بخشندگان است و پیام دین اسلام که تکامل یافته ترین برنامه زندگیست، صلح و رحمت و تعالی بشر است .
اما معرفی خداوند و فرامین او در دامنه رحمت مطلق، غفلتی بزرگ است .
چرا که صراحت خداوند در وعده های عذاب و برخوردهای شدید دنیایی و آخرتی در آیات مختلف قرآن قابل ملاحظه است.
لیکن یادآوری این عذابها اول به نیت هشدار و پرهیز دادن افراد از آلودگی هاست و دوم اینکه مختص آنانیست که تعمدا و از سر عناد و لجاجت مرتکب افعال ناشایست می شوند. وگرنه خداوند در جایجای قرآن از آمرزندگی خود و دعوت به بازگشت خطاکاران سخن گفته است .
اشکالات متن سخنرانی کلیپ :
1. تشکیک در وعده های الهی !
در پذیرش روایات مستند و صحیح السند چه جای تشکیک است؟!
عذاب زنان بدکرداری (که عمدا و مصرانه دست به این قبیل گناهان آلوده اند ) در شب معراج به رویت پیامبر (ص) رسیده و ایشان نقل نموده اند، چگونه میتوان آن را انکار نمود در حالی که اسناد معتبری برای آن موجود است !
به عنوان مثال :
* حدیث معراج شیخ صدوق - وسائل الشیعه ج۲۰، ص ۲۱۳٫
2. تحریف دین !
آیات و روایات تعیین کننده حدود و مرزهای دینداری ماست .
چگونه میتوان از خود معیار تعیین کرد ؟!
مثلا اینکه گفته شد "برای چند تار مو کسی فلان عذاب نخواهد شد" اگر مبنا اینگونه باشد میتوان گفت چند بار دزدی یا چند بار زنا یا چند بار تهمت و غیره هم مستوجب عقوبت نخواهد بود! و چگونه دیگر میتوان انسانها را به حفظ حدود دعوت نمود؟!
شاید بهتر باشد گوینده را به سخنرانی دیگرشان رجوع دهیم که با حرارت بسیار به افرادی که به شریعت انتقاد دارند حمله می کند !
در این سخنرانی ایشان میگویند:
"ما به شریعت اعتراض داریم ... هر جا که به مذاقمان خوش نیاید ... ، شما غلط می کنید"!!
آیا جناب آقا میری در این صحنه خود دچار این خطا نشده که رحمانیت خدا را پذیرفته و عقوبت کشیدن از مفسدین را خیر !
* لینک سخنرانی : http://www.aparat.com/v/A1vJc
3. تشکیک در عدالت خداوند !
غضب خداوند از رحمت او سرچشمه دارد و ابزار عدالت اوست .
چگونه ممکن است با عمل نیک صالحان و عصیان گناهکاران یک برخورد شود؟!
4. قیاس مع الفارق خداوند و داعش !
اولا : خداوند سرور و صاحب و اختیار دار است، اما داعش انسانهایی هستند که با پیروی از تمایلات نفسانی خود را از دایره بندگی خدا دور نموده اند و ذلیل و خوار خدایند .
دوما : خداوند به عدل خود و بر اساس قوانین سازنده و صحیح الهی و به تناسب گناه انسان ، عقوبتش می کند ، اما داعشیان بی گناهان را مورد آزار و جنایت قرار می دهند آنهم بر اساس تفاسیر شخصی و غلط .
حال چگونه این قیاس در ذهن گوینده شکل گرفته، خدا داند !
5. تشکیک در اینکه اهل بیت (ع) نماینده خداوند عقوبت گر باشند !
مگر خداوند از صفات خود در کنار ”رحمان” و ”رحیم” ، ”جبار” و ”منتقم” را ذکر نفرموده است؟
مگر حضرات معصومین (ع) همگی دارای جاذبه و دافعه همزمان نبوده اند؟
چگونه برای نماینده خداوند بودن، ایشان فقط باید به آن دسته از صفات رحمانی خداوند آراسته باشند؟!
پس سنت تبری و دوری از دشمنان خدا چه می شود ؟
متن زیارت عاشورا که از اسناد اعتقادی اساسی شیعه است را چه کنیم که در کنار عرض محبت به اهل بیت (ع) و دوستانشان از بیزاری و لعن و در ستیز بودن با دشمنان خداوند سخن گفته است؟!
اینها فرمایشات یک خداست چگونه فقط بخشی از آن را پذیرفته اید؟!
* ﺧﺪاوﻧﺪ درﺑﺎره ﭼﻨﯿﻦ انسانهایی در آﯾﻪ ۱۵۰ ﺳﻮره ﻣﺒﺎرﮐﻪ ﻧﺴﺎء ﻓﺮﻣﻮده است:
"ﻣﯽﮔﻮﻳﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻌﻀﯽ را ﻣﯽﭘﺬﻳﺮﻳﻢ و ﺑﻌﻀﯽ را ﻧﻤﯽﭘﺬﻳﺮﻳﻢ و ﻣﯽﺧﻮاﻫﻨﺪ ﻣﻴﺎن اﻳﻦ [دو]، راﻫﻰ ﺑﺮای ﺧﻮد اﺧﺘﻴﺎر ﻛﻨﻨﺪ".
شاید شما هم این سخنرانی رو گوش داده اید پس حتما متنو بخونید
نکات مهمی که باید در مورد کلیپ سخنرانی "حجاب" آقای آقامیری بدانیم
متن شایعه
"آقا اگه یه دختری موهاشو بذاره بیرون، از نامحرم نپوشونه موهاشو، این عذابش قیامت چیه؟ شنیدین عذابش چیه؟ آویزونش می کنن از مو، چند سال؟ مثلا صد سال، ده سال، بعد میشه بگید یک روز در قیامت معادل چند روز در عالم دنیاست؟ گفتن 50 سال، نه اینکه اینقدر طولانی، یعنی اینجوری میگذره، سخت میگذره، میخوام بگم سخت میگذره. یعنی یه دختری موهاشو گذاشته بیرون، بعد خدا هزار سال اینو از مو آویزون میکنه؟! بعد وسط آتیش!، بعد مثلا طرف میگه تشنمه، بعد چی بهش میدن تو جهنم؟ زقوم هان، زقوم چیه گفتن؟ چرک و خون جوشیده، داره می جوشه، قل می زنه، چرک و خون، بعد زقوم میریزن تو حلقش، میگه روده ها رو هضم میکنه از بدن خارج میشه، درد رو می چشه این، اعصابش از کار نمیوفته، یعنی زجر رو به تمامه درک میکنه، بعد میشه عاشق این خداهه شد؟! خب اگه خدا اینجوریه که داعشیا خیلی آدم های خوبین … "
پاسخ شایعه
ابتدا باید تصریح کرد خداوند، بخشنده ترین بخشندگان است و پیام دین اسلام که تکامل یافته ترین برنامه زندگیست، صلح و رحمت و تعالی بشر است .
اما معرفی خداوند و فرامین او در دامنه رحمت مطلق، غفلتی بزرگ است .
چرا که صراحت خداوند در وعده های عذاب و برخوردهای شدید دنیایی و آخرتی در آیات مختلف قرآن قابل ملاحظه است.
لیکن یادآوری این عذابها اول به نیت هشدار و پرهیز دادن افراد از آلودگی هاست و دوم اینکه مختص آنانیست که تعمدا و از سر عناد و لجاجت مرتکب افعال ناشایست می شوند. وگرنه خداوند در جایجای قرآن از آمرزندگی خود و دعوت به بازگشت خطاکاران سخن گفته است .
اشکالات متن سخنرانی کلیپ :
1. تشکیک در وعده های الهی !
در پذیرش روایات مستند و صحیح السند چه جای تشکیک است؟!
عذاب زنان بدکرداری (که عمدا و مصرانه دست به این قبیل گناهان آلوده اند ) در شب معراج به رویت پیامبر (ص) رسیده و ایشان نقل نموده اند، چگونه میتوان آن را انکار نمود در حالی که اسناد معتبری برای آن موجود است !
به عنوان مثال :
* حدیث معراج شیخ صدوق - وسائل الشیعه ج۲۰، ص ۲۱۳٫
2. تحریف دین !
آیات و روایات تعیین کننده حدود و مرزهای دینداری ماست .
چگونه میتوان از خود معیار تعیین کرد ؟!
مثلا اینکه گفته شد "برای چند تار مو کسی فلان عذاب نخواهد شد" اگر مبنا اینگونه باشد میتوان گفت چند بار دزدی یا چند بار زنا یا چند بار تهمت و غیره هم مستوجب عقوبت نخواهد بود! و چگونه دیگر میتوان انسانها را به حفظ حدود دعوت نمود؟!
شاید بهتر باشد گوینده را به سخنرانی دیگرشان رجوع دهیم که با حرارت بسیار به افرادی که به شریعت انتقاد دارند حمله می کند !
در این سخنرانی ایشان میگویند:
"ما به شریعت اعتراض داریم ... هر جا که به مذاقمان خوش نیاید ... ، شما غلط می کنید"!!
آیا جناب آقا میری در این صحنه خود دچار این خطا نشده که رحمانیت خدا را پذیرفته و عقوبت کشیدن از مفسدین را خیر !
* لینک سخنرانی : http://www.aparat.com/v/A1vJc
3. تشکیک در عدالت خداوند !
غضب خداوند از رحمت او سرچشمه دارد و ابزار عدالت اوست .
چگونه ممکن است با عمل نیک صالحان و عصیان گناهکاران یک برخورد شود؟!
4. قیاس مع الفارق خداوند و داعش !
اولا : خداوند سرور و صاحب و اختیار دار است، اما داعش انسانهایی هستند که با پیروی از تمایلات نفسانی خود را از دایره بندگی خدا دور نموده اند و ذلیل و خوار خدایند .
دوما : خداوند به عدل خود و بر اساس قوانین سازنده و صحیح الهی و به تناسب گناه انسان ، عقوبتش می کند ، اما داعشیان بی گناهان را مورد آزار و جنایت قرار می دهند آنهم بر اساس تفاسیر شخصی و غلط .
حال چگونه این قیاس در ذهن گوینده شکل گرفته، خدا داند !
5. تشکیک در اینکه اهل بیت (ع) نماینده خداوند عقوبت گر باشند !
مگر خداوند از صفات خود در کنار ”رحمان” و ”رحیم” ، ”جبار” و ”منتقم” را ذکر نفرموده است؟
مگر حضرات معصومین (ع) همگی دارای جاذبه و دافعه همزمان نبوده اند؟
چگونه برای نماینده خداوند بودن، ایشان فقط باید به آن دسته از صفات رحمانی خداوند آراسته باشند؟!
پس سنت تبری و دوری از دشمنان خدا چه می شود ؟
متن زیارت عاشورا که از اسناد اعتقادی اساسی شیعه است را چه کنیم که در کنار عرض محبت به اهل بیت (ع) و دوستانشان از بیزاری و لعن و در ستیز بودن با دشمنان خداوند سخن گفته است؟!
اینها فرمایشات یک خداست چگونه فقط بخشی از آن را پذیرفته اید؟!
* ﺧﺪاوﻧﺪ درﺑﺎره ﭼﻨﯿﻦ انسانهایی در آﯾﻪ ۱۵۰ ﺳﻮره ﻣﺒﺎرﮐﻪ ﻧﺴﺎء ﻓﺮﻣﻮده است:
"ﻣﯽﮔﻮﻳﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻌﻀﯽ را ﻣﯽﭘﺬﻳﺮﻳﻢ و ﺑﻌﻀﯽ را ﻧﻤﯽﭘﺬﻳﺮﻳﻢ و ﻣﯽﺧﻮاﻫﻨﺪ ﻣﻴﺎن اﻳﻦ [دو]، راﻫﻰ ﺑﺮای ﺧﻮد اﺧﺘﻴﺎر ﻛﻨﻨﺪ".
۳.۹k
۲۴ تیر ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.