بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت دوم : این اظهارات سبک و بیمنطق....
خیرات و صدقات خود را با منّت و آزار، باطل نکنید - دشمنان را دوست نگیرید و...؛که همه آیات الهی و خطاب به مؤمنان میباشند؛ یعنی غیر مؤمنان مجازند که خلافش را انجام دهند؟!
بنابراین، مسئله فقط حجاب نیست که این آقایان طرفدار بدحجابی دختران و بانوان؟!، حتی با تحریف و استناد به آیات قرآن مجید از آن دفاع یا حمایت کنند؛ بلکه تمامی خیرها و شرّهای فردی و اجتماعی را شامل میگردد و مخاطب قرار دادن مؤمنان، دلیلی برای موجه قلمداد نمودن، تطهیر و جواز فسق و فساد، خیانت و جنایت، ولنگاری و ضایع کردن حقوق عمومی و اشاعۀ فرهنگها و رفتارهای مخرب توسط غیر مؤمنان نمیباشد، و البته که نه تنها دولت، بلکه مجلس و همگان، در برابر اصلاح جامعه مسئولند.
حجاب : حال، تمسک به آیات و ...، همه به خاطر مقولۀ حجاب میباشد که اصل آن فطری همگان است؛ چنان که همگان در تمامی جهان، پوشیدگی در انظار را برتر و پسندیدهتر از عریانی میدانند.
مقولۀ وجوب رعایت حجاب در انظار عمومی، از دو حال خارجی نیست: یا شخص مسلمان است که باید احکام الهی را رعایت نماید؛ هر چند که بر همگان واجب است - و یا شخص مسلمان نیست، اما در جامعه اسلامی زندگی میکند که باید قوانین را رعایت نماید.
مسئله، فقط حجاب نیست، بلکه از اینجا شروع میشود. فرض کنید کسی بگوید که احکام اسلامی، به ویژه احکام اجتماعی آن، مخصوص مسلمانان میباشد و من چون مسلمان نیستم و اساساً هیچ اعتقادی ندارم، دوست دارم در خیابان مست کنم و عربده بکشم - لخت شوم - زنا کنم - گوشه خیابان قمار کنم - دزدی کنم - به نوامیس مردم تجاوز کنم - قرآن و مسجد را به آتش بکشم - نوکری و بندگی اجانب را بکنم و امنیت محیطی، اخلاقی، فرهنگی و جانی مردم را به مخاطره بیندازم و ...!
حجاب برای خانه و یا هنگام خواب و تنهایی و حضور در جمع محارم وضع نشده است، بلکه برای بیرون از خانه و حضور در انظار وضع شده است؛ پس هم حق الله است، هم حق الناس و هم یک حق اجتماعی. پس همگان باید رعایت کنند، خواه مؤمن باشند و به امر خدا و برای خدا چنین کنند و خواه مؤمن نباشند و مکلف به اجرای قوانین اجتماعی باشند.(پایان)
پاسخ قسمت دوم : این اظهارات سبک و بیمنطق....
خیرات و صدقات خود را با منّت و آزار، باطل نکنید - دشمنان را دوست نگیرید و...؛که همه آیات الهی و خطاب به مؤمنان میباشند؛ یعنی غیر مؤمنان مجازند که خلافش را انجام دهند؟!
بنابراین، مسئله فقط حجاب نیست که این آقایان طرفدار بدحجابی دختران و بانوان؟!، حتی با تحریف و استناد به آیات قرآن مجید از آن دفاع یا حمایت کنند؛ بلکه تمامی خیرها و شرّهای فردی و اجتماعی را شامل میگردد و مخاطب قرار دادن مؤمنان، دلیلی برای موجه قلمداد نمودن، تطهیر و جواز فسق و فساد، خیانت و جنایت، ولنگاری و ضایع کردن حقوق عمومی و اشاعۀ فرهنگها و رفتارهای مخرب توسط غیر مؤمنان نمیباشد، و البته که نه تنها دولت، بلکه مجلس و همگان، در برابر اصلاح جامعه مسئولند.
حجاب : حال، تمسک به آیات و ...، همه به خاطر مقولۀ حجاب میباشد که اصل آن فطری همگان است؛ چنان که همگان در تمامی جهان، پوشیدگی در انظار را برتر و پسندیدهتر از عریانی میدانند.
مقولۀ وجوب رعایت حجاب در انظار عمومی، از دو حال خارجی نیست: یا شخص مسلمان است که باید احکام الهی را رعایت نماید؛ هر چند که بر همگان واجب است - و یا شخص مسلمان نیست، اما در جامعه اسلامی زندگی میکند که باید قوانین را رعایت نماید.
مسئله، فقط حجاب نیست، بلکه از اینجا شروع میشود. فرض کنید کسی بگوید که احکام اسلامی، به ویژه احکام اجتماعی آن، مخصوص مسلمانان میباشد و من چون مسلمان نیستم و اساساً هیچ اعتقادی ندارم، دوست دارم در خیابان مست کنم و عربده بکشم - لخت شوم - زنا کنم - گوشه خیابان قمار کنم - دزدی کنم - به نوامیس مردم تجاوز کنم - قرآن و مسجد را به آتش بکشم - نوکری و بندگی اجانب را بکنم و امنیت محیطی، اخلاقی، فرهنگی و جانی مردم را به مخاطره بیندازم و ...!
حجاب برای خانه و یا هنگام خواب و تنهایی و حضور در جمع محارم وضع نشده است، بلکه برای بیرون از خانه و حضور در انظار وضع شده است؛ پس هم حق الله است، هم حق الناس و هم یک حق اجتماعی. پس همگان باید رعایت کنند، خواه مؤمن باشند و به امر خدا و برای خدا چنین کنند و خواه مؤمن نباشند و مکلف به اجرای قوانین اجتماعی باشند.(پایان)
۱.۴k
۲۴ مرداد ۱۴۰۳