دلیل این که شنونده غیبت در گناه مانند غیبت کننده هست؛ این
دلیل اینکه شنونده غیبت در گناه مانند غیبت کننده هست؛ اینه که هر دوی آنها با رضایت در غیبت مشارکت دارن، و ذهن آنها مشغول به تصورات ناروایی است که مورد نهی است.
تنها اختلافشان در این است که یکی گوینده است و دیگری شنونده.
یکی با زبان میگوید و دیگری با گوش و با اختیار بد خودش تصورات کذب و حرام غیبت کننده را میپذیرد؛
چرا که با نشستن در مجلس غیبت، نفس انسان با آن فضا انس و الفت پیدا میکند، در نتیجه آثار سوء آن مجلس مانند سم کشنده در روح و روان وی نفوذ میکند.
🍀امير المؤمنين عليه السّلام
🔺سَامِعُ اَلْغِيبَةِ شَرِيكُ اَلْمُغْتَاب
🍃شنوندۀ غیبت، شریک غیبت کننده است.
📙غرر الحکم و درر الکلم، ج 1، ص ۲۸۴
تنها اختلافشان در این است که یکی گوینده است و دیگری شنونده.
یکی با زبان میگوید و دیگری با گوش و با اختیار بد خودش تصورات کذب و حرام غیبت کننده را میپذیرد؛
چرا که با نشستن در مجلس غیبت، نفس انسان با آن فضا انس و الفت پیدا میکند، در نتیجه آثار سوء آن مجلس مانند سم کشنده در روح و روان وی نفوذ میکند.
🍀امير المؤمنين عليه السّلام
🔺سَامِعُ اَلْغِيبَةِ شَرِيكُ اَلْمُغْتَاب
🍃شنوندۀ غیبت، شریک غیبت کننده است.
📙غرر الحکم و درر الکلم، ج 1، ص ۲۸۴
۱.۵k
۱۳ تیر ۱۴۰۰
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.