بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت دوم :
خداوند متعال تصریح مینماید که یکی از نشانههای الهی همین است که بین زوج و زوجه محبت و مودت قرار داده است و انسان در کنار او تسکین و آرامش مییابد. اما فقط کسانی که اهل تفکر هستند نه کسانی که فقط به دنبال ارضای غزیزه و شهوت جنسی هستند، این معانی را درک میکنند ومی فهمند که خودشان یادیگران دخلی دراین نظم نداشتند که اکنون مدعی قوانین اش شوند، بلکه این زوجیت، محبت و مودت، از نشانههای محکمی است که انسان را خداشناستر و مؤمنتر می نماید.
وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّهً وَرَحْمَهً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ - و یکی از نشانههای لطف الهی این است که برای شما از جنس خودتان، جفتی و همسری بیافرید که در بر او آرامش یابید و با هم انس گیرید و میان شما، مهربانی و قرار ساخت. به یقین، دراین نعمت برای مردمی که میاندیشند، نشانههایی است.(سوره روم آیه 21)
وانگهی، خداوند متعال قبل از آن که انسان را در برابر فسق و فحشا، با آتش جهنم بترساند، با عقل، شعور و منطق ترسانده است.
ب)-پس شهوات را نیزخداوند متعال در انسان قرار داده است.منتهی خداوندی که خالق انسان و نظام آفرینش است، برای ارتباط و دوستی و مودت زن و مرد و آسایش، آرامش و لذت آنان از یک دیگر مانند هر امر دیگری قوانینی وضع نموده است که نه تنها مانع از حیوان شدن انسان گردد، بلکه زمینه رشد و تکامل او را نیز فراهم آورد. لذا برای این ارتباط ازدواج را وضع نمود و آن چه از آن پرهیز داده است، رفیقبازی و فحشا است که آثار سوءاش را شاهدیم. لذا فرمود با آنها ازدواج کنید و نه این که حوایج تان را از طریق رفیق بازی و زنا برآورده نمایید. - غَيْرَ مُسَافِحِينَ وَلَا مُتَّخِذِي أَخْدَانٍ - (سوره مائده بخشی از آیه 5)
ج)- و اما راجع به نماز مؤمنینی که خود و دیگران را از هر گونه فسق، فحشا و فساد برحذر میدارند: آنان که مخالفاند، چون دائم در فسق خود غوطهورند، نه قرآنی خوانده و نه نمازی اقامه نموده و نه ازبهشت نیز به جز سیب و گلابی و حوری چیزی شنیدهاند، لذا گمان میکنند که عبادت و بندگی مؤمنان برای نعماتی است که در سفره محبوب است و نه محبت و شوق لقای صاحبخانه.(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت دوم :
خداوند متعال تصریح مینماید که یکی از نشانههای الهی همین است که بین زوج و زوجه محبت و مودت قرار داده است و انسان در کنار او تسکین و آرامش مییابد. اما فقط کسانی که اهل تفکر هستند نه کسانی که فقط به دنبال ارضای غزیزه و شهوت جنسی هستند، این معانی را درک میکنند ومی فهمند که خودشان یادیگران دخلی دراین نظم نداشتند که اکنون مدعی قوانین اش شوند، بلکه این زوجیت، محبت و مودت، از نشانههای محکمی است که انسان را خداشناستر و مؤمنتر می نماید.
وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّهً وَرَحْمَهً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ - و یکی از نشانههای لطف الهی این است که برای شما از جنس خودتان، جفتی و همسری بیافرید که در بر او آرامش یابید و با هم انس گیرید و میان شما، مهربانی و قرار ساخت. به یقین، دراین نعمت برای مردمی که میاندیشند، نشانههایی است.(سوره روم آیه 21)
وانگهی، خداوند متعال قبل از آن که انسان را در برابر فسق و فحشا، با آتش جهنم بترساند، با عقل، شعور و منطق ترسانده است.
ب)-پس شهوات را نیزخداوند متعال در انسان قرار داده است.منتهی خداوندی که خالق انسان و نظام آفرینش است، برای ارتباط و دوستی و مودت زن و مرد و آسایش، آرامش و لذت آنان از یک دیگر مانند هر امر دیگری قوانینی وضع نموده است که نه تنها مانع از حیوان شدن انسان گردد، بلکه زمینه رشد و تکامل او را نیز فراهم آورد. لذا برای این ارتباط ازدواج را وضع نمود و آن چه از آن پرهیز داده است، رفیقبازی و فحشا است که آثار سوءاش را شاهدیم. لذا فرمود با آنها ازدواج کنید و نه این که حوایج تان را از طریق رفیق بازی و زنا برآورده نمایید. - غَيْرَ مُسَافِحِينَ وَلَا مُتَّخِذِي أَخْدَانٍ - (سوره مائده بخشی از آیه 5)
ج)- و اما راجع به نماز مؤمنینی که خود و دیگران را از هر گونه فسق، فحشا و فساد برحذر میدارند: آنان که مخالفاند، چون دائم در فسق خود غوطهورند، نه قرآنی خوانده و نه نمازی اقامه نموده و نه ازبهشت نیز به جز سیب و گلابی و حوری چیزی شنیدهاند، لذا گمان میکنند که عبادت و بندگی مؤمنان برای نعماتی است که در سفره محبوب است و نه محبت و شوق لقای صاحبخانه.(ادامه دارد...)
۸۶۲
۲۱ آبان ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.