بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت سوم :
لذا اولین بلایی که بد حجابی مترتب می سازد، بر سر خود بدحجاب است که اولاً از خدا دور شده است - ثانیاً از اسلام عزیز فاصله گرفته است - ثالثاً خودش را به جامعه، سبک و بیقید نشان میدهد - رابعاً نگاههای هرزه را به خود جلب می نماید - و بالاخره آن که چه بسا حتی بدون این که بخواهد، عامل گناهان دیگران نیز میشود! و البته آن که بد حجابی میکند، به عمد قصد جلب توجه دیگران را دارد!
نباید حجاب و دیگر مسائل را فقط از جنبۀ جنسیتی و شهوت بررسی نمود، چنان که خداوند متعال، ابتدا به خوب معرفی شدن متذکر گردید و سپس به امنیّت و محفوظ ماندن از آزار دیگران.
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا - ای پیامبر! به همسرانت و دخترانت و همسران کسانی که مؤمن هستند بگو: چادرهایشان را بر خود فرو پوشند تا بدن و آرایش و زیورهایشان در برابردید نامحرمان قرارنگیرد.این پوشش به اینکه به عفت وپاکدامنی شناخته شوند نزدیک تراست،و در نتیجه از سوی اهل فسق و فجور مورد آزار قرار نخواهند گرفت؛ وخدا همواره بسیار آمرزندۀ رحیم است.(سوره احزاب آیه 59)
خداوند سبحان میخواهد بندگان مؤمن و مسلمانش، به ارزشهایشان دیده و شناخته شوند، نه به اندام و جاذبههای جنسیشان! این جاذبهها، برای همسر است، نه عموم مردم در کوچه و خیابان، مدرسه و دانشگاه و ... .
نکتهای بسیار مهم:آدمی، درخطاها و گناهانش، بسیار توجیهگر است و برای توجیه، به هر بهانهای تمسک میجوید، اگر چه مهربانی خدا را بهانه و توجیهی قرار دهد!
اما، دقت کنیم که اصرار بر گناه و تلاش برای توجیه، گاه آدمی را به کفر و شرک میکشاند!
کسی که حجاب را رعایت نمیکند، مرتکب گناه شده است؛ اما اگر با تمسخر بگوید: مگر چه میکند؟! در واقع حکمت خداوندمتعال را زیر سؤال میبرد و مدعی میشود که او قانونی بی حکمت وضع و ابلاغ نموده است.
کسی که نمازش را برپا نمیدارد، یا حجابش را رعایت نمیکند، یا اساساً واجبات و محرمات را درست رعایت نمی کند،مرتکب گناه شده است؛اما اگر بگوید: این چیزها در اسلام نیست -خدا مهربان تر از این حرفهاست - مجازات نمی کند و ضروریات اسلام را منکر شده است، از جانب خودش شریعت وضع نموده است و با توصیفی نادرست از خداوند متعال، به جای او داوری می کند و حکم میدهد و البته که تمام قرآن مجید را تکذیب میکند!( پایان)( ص 1)
پاسخ قسمت سوم :
لذا اولین بلایی که بد حجابی مترتب می سازد، بر سر خود بدحجاب است که اولاً از خدا دور شده است - ثانیاً از اسلام عزیز فاصله گرفته است - ثالثاً خودش را به جامعه، سبک و بیقید نشان میدهد - رابعاً نگاههای هرزه را به خود جلب می نماید - و بالاخره آن که چه بسا حتی بدون این که بخواهد، عامل گناهان دیگران نیز میشود! و البته آن که بد حجابی میکند، به عمد قصد جلب توجه دیگران را دارد!
نباید حجاب و دیگر مسائل را فقط از جنبۀ جنسیتی و شهوت بررسی نمود، چنان که خداوند متعال، ابتدا به خوب معرفی شدن متذکر گردید و سپس به امنیّت و محفوظ ماندن از آزار دیگران.
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا - ای پیامبر! به همسرانت و دخترانت و همسران کسانی که مؤمن هستند بگو: چادرهایشان را بر خود فرو پوشند تا بدن و آرایش و زیورهایشان در برابردید نامحرمان قرارنگیرد.این پوشش به اینکه به عفت وپاکدامنی شناخته شوند نزدیک تراست،و در نتیجه از سوی اهل فسق و فجور مورد آزار قرار نخواهند گرفت؛ وخدا همواره بسیار آمرزندۀ رحیم است.(سوره احزاب آیه 59)
خداوند سبحان میخواهد بندگان مؤمن و مسلمانش، به ارزشهایشان دیده و شناخته شوند، نه به اندام و جاذبههای جنسیشان! این جاذبهها، برای همسر است، نه عموم مردم در کوچه و خیابان، مدرسه و دانشگاه و ... .
نکتهای بسیار مهم:آدمی، درخطاها و گناهانش، بسیار توجیهگر است و برای توجیه، به هر بهانهای تمسک میجوید، اگر چه مهربانی خدا را بهانه و توجیهی قرار دهد!
اما، دقت کنیم که اصرار بر گناه و تلاش برای توجیه، گاه آدمی را به کفر و شرک میکشاند!
کسی که حجاب را رعایت نمیکند، مرتکب گناه شده است؛ اما اگر با تمسخر بگوید: مگر چه میکند؟! در واقع حکمت خداوندمتعال را زیر سؤال میبرد و مدعی میشود که او قانونی بی حکمت وضع و ابلاغ نموده است.
کسی که نمازش را برپا نمیدارد، یا حجابش را رعایت نمیکند، یا اساساً واجبات و محرمات را درست رعایت نمی کند،مرتکب گناه شده است؛اما اگر بگوید: این چیزها در اسلام نیست -خدا مهربان تر از این حرفهاست - مجازات نمی کند و ضروریات اسلام را منکر شده است، از جانب خودش شریعت وضع نموده است و با توصیفی نادرست از خداوند متعال، به جای او داوری می کند و حکم میدهد و البته که تمام قرآن مجید را تکذیب میکند!( پایان)( ص 1)
- ۷۲۷
- ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
دیدگاه ها (۲)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط