.
.
♻️ با کدام دشمنان مدارا
🔰 حمید رسایی: این با دوم است که آقای پزشکیان از مدارا با دوستان و مروّت با دشمنان سخن میگوید. بار اول پس از این سخن آقای پزشکیان در مجلس، اسماعیل هنیه به شهادت رسید.
سؤال این است که اگر آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است (مروت با دوستان و مدارا با دشمنان) پس چرا پروردگار عالم در قرآن مجید به مسلمین میفرماید که اشداء علی الکفار و رحماء بینهم باشید! واقعا توصیه مدارا با دشمنان چطور با امر اشداء علی الکفار میسازد؟!
آیا منظور شاعر، دوستی و دشمنی شخصی (با جنبه مادی و دنیایی) و منظور قرآن، دوستی و دشمنی عقیدتی (ایمان و کفر) است؟ اگر اینطور است پس چرا خداوند به حضرت موسی و هارون(ع) در برخورد با فرعون، توصیه به مدارا میکند تا شاید به خود آید و پند گیرد: «فقولا لَه قولًا لیِّناً لَعلَّه یتذکَّرُ...» پس مقصود از مدارا این نیست.
به نظر میرسد باید دو مرحله "دعوت" و "دعوا" را از هم تفکیک کرد. در دعوت به سوی خدا، باید با دشمنان دین خدا مدارا کرد و سخت نگرفت تا تمایل پیدا کنند. اما اگر این دعوت پاسخ نداد و مفاهمه از طریق مناظره، مباحثه و مذاکره حاصل نشد و به مجادله، مشاجره و بعد هم به مخاصمه و جنگ کشید، آنوقت مرحله "اشداء" است نه مدارا.
بدون تردید مواجه ما با رژیم صهیونیستی، آمریکا که بارها و بارها زهر خود را بر جان این ملت زدهاند، وارد مرحله مخاصمه شده و در برابر آن نمیتوان از مدارا سخن گفت، خصوصا حالا که دستشان علاوه بر خونهای ریخته شده هموطنان کشورمان و ملتهای مسلمان، به خون میهمان عزیز ملت ملت ایران هم آغشته است.
👈 کانال حمید رسایی:
@rasaee
♻️ با کدام دشمنان مدارا
🔰 حمید رسایی: این با دوم است که آقای پزشکیان از مدارا با دوستان و مروّت با دشمنان سخن میگوید. بار اول پس از این سخن آقای پزشکیان در مجلس، اسماعیل هنیه به شهادت رسید.
سؤال این است که اگر آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است (مروت با دوستان و مدارا با دشمنان) پس چرا پروردگار عالم در قرآن مجید به مسلمین میفرماید که اشداء علی الکفار و رحماء بینهم باشید! واقعا توصیه مدارا با دشمنان چطور با امر اشداء علی الکفار میسازد؟!
آیا منظور شاعر، دوستی و دشمنی شخصی (با جنبه مادی و دنیایی) و منظور قرآن، دوستی و دشمنی عقیدتی (ایمان و کفر) است؟ اگر اینطور است پس چرا خداوند به حضرت موسی و هارون(ع) در برخورد با فرعون، توصیه به مدارا میکند تا شاید به خود آید و پند گیرد: «فقولا لَه قولًا لیِّناً لَعلَّه یتذکَّرُ...» پس مقصود از مدارا این نیست.
به نظر میرسد باید دو مرحله "دعوت" و "دعوا" را از هم تفکیک کرد. در دعوت به سوی خدا، باید با دشمنان دین خدا مدارا کرد و سخت نگرفت تا تمایل پیدا کنند. اما اگر این دعوت پاسخ نداد و مفاهمه از طریق مناظره، مباحثه و مذاکره حاصل نشد و به مجادله، مشاجره و بعد هم به مخاصمه و جنگ کشید، آنوقت مرحله "اشداء" است نه مدارا.
بدون تردید مواجه ما با رژیم صهیونیستی، آمریکا که بارها و بارها زهر خود را بر جان این ملت زدهاند، وارد مرحله مخاصمه شده و در برابر آن نمیتوان از مدارا سخن گفت، خصوصا حالا که دستشان علاوه بر خونهای ریخته شده هموطنان کشورمان و ملتهای مسلمان، به خون میهمان عزیز ملت ملت ایران هم آغشته است.
👈 کانال حمید رسایی:
@rasaee
۳۴۵
۲۵ آبان ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.