رجــــعــــتـــــــ
_ رجــــعــــتـــــــ _
شـــمـ⑩ــــاره
◁◆ اعتبار روایات
آیاتی در قرآن می باشد که دلالت مستقیم بر حجّیت کلام و سنّت پیامبر دارد:
【1】⇦ خداوند متعال برای پیامبرش وحی کرده است که:
(وَ أنزَلنَا إِلَیکَ الذِّکرَ لِتُبَینَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیهِم)[1]
▣ ما قرآن را به تو نازل کردیم تا آن را برای مردم بیان کنی.
این آیه، صریح در اعتبار و حجّت بودن بیان پیامبر (ص) می باشد، درباره آن چه که از طرف خداوند برای هدایت نازل شده است.
【2】⇦( فَلاَ وَ رَبِّکَ لَا یُؤمِنُونَ حَتیَ یُحَکِّمُوکَ فِیمَا شَجَرَ بَینَهُم ثُمَّ لَا یِجَدُوا فِی أنفُسِهِم حَرَجًا مِّمَّا قَضِیتَ وَ یُسَلِّمُوا تَسلِیماً)[1]
▣ نه هرگز، به خدایت سوگند! اینان مؤمن نخواهند بود، مگر وقتی که تو را در اختلافاتشان حَکَم قرار دهند و از آن چه قضاوت می کنی، در دل خود نگرانی احساس نکنند و کاملاً تسلیم تو باشند.
در این آیه قضاوت پیامبر اکرم (ص) به طور کلّی و تسلیم شدن مردم در برابر آن، ملاک قرار داده شده است.
✍ پی نوشت ها
[1].سوره نحل: 44.
[2].سوره نساء: 65.
#رجعت #آخرالزمان #امام_زمان_عج #امام_غریب #ظهور #انتظار #یا_مهدی_ادرکنی #عجل_علی_ظهورک #بسیج_سایبری
شـــمـ⑩ــــاره
◁◆ اعتبار روایات
آیاتی در قرآن می باشد که دلالت مستقیم بر حجّیت کلام و سنّت پیامبر دارد:
【1】⇦ خداوند متعال برای پیامبرش وحی کرده است که:
(وَ أنزَلنَا إِلَیکَ الذِّکرَ لِتُبَینَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیهِم)[1]
▣ ما قرآن را به تو نازل کردیم تا آن را برای مردم بیان کنی.
این آیه، صریح در اعتبار و حجّت بودن بیان پیامبر (ص) می باشد، درباره آن چه که از طرف خداوند برای هدایت نازل شده است.
【2】⇦( فَلاَ وَ رَبِّکَ لَا یُؤمِنُونَ حَتیَ یُحَکِّمُوکَ فِیمَا شَجَرَ بَینَهُم ثُمَّ لَا یِجَدُوا فِی أنفُسِهِم حَرَجًا مِّمَّا قَضِیتَ وَ یُسَلِّمُوا تَسلِیماً)[1]
▣ نه هرگز، به خدایت سوگند! اینان مؤمن نخواهند بود، مگر وقتی که تو را در اختلافاتشان حَکَم قرار دهند و از آن چه قضاوت می کنی، در دل خود نگرانی احساس نکنند و کاملاً تسلیم تو باشند.
در این آیه قضاوت پیامبر اکرم (ص) به طور کلّی و تسلیم شدن مردم در برابر آن، ملاک قرار داده شده است.
✍ پی نوشت ها
[1].سوره نحل: 44.
[2].سوره نساء: 65.
#رجعت #آخرالزمان #امام_زمان_عج #امام_غریب #ظهور #انتظار #یا_مهدی_ادرکنی #عجل_علی_ظهورک #بسیج_سایبری
۸۵۳
۲۳ اسفند ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۳)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.