بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
قسمت چهارم :
انتخاب خوب، ملاکهایی دارد انتخاب خوب، در هر امری و هر چیزی، ملاکهایی دارد که اگر نداشت، انتخاب درست و خوب، میسر نمی گردید. حتی در انتخاب یک پیراهن برای خرید، ملاک هایی وجود دارد؛ چه رسد به انتخاب إله، دین، امام، یا انتخاب شغل و همسر، یا انتخاب رئیس جمهور و نمایندگان مجلس.
بدیهی است اگر کسی این ملاکها را نشناسد و رعایت نکند، انتخاب خوبی نخواهد داشت. بیتردید در انتخابهای سیاسی نیز قوم گرایی، اکتفا به شعارهای عوامفریبانه، یا انتخاب به خاطر بیان چند جمله به آذری، کُردی یا زبانهای دیگر، ملاک انتخاب اصلح نمیباشند.
قیامت و پرسش از انتخابها : در قیامت، خداوند متعال، از انتخاب های ما می پرسد؛ چرا که در آن چه به آن مجبور بودیم و امکان انتخابی نداشتیم، نه باز خواست دارد و نه پاداش یا عذاب!
خداوند سبحان، از ما نمیپرسد: تو چرا در فلان نقطه و از این پدر و مادر به دنیا آمدی -یا تو چرا مرد یا زن به دنیا آمدی؟! چراکه دراین امور، اختیار وامکان انتخابی نداشتیم.
اما میپرسد: تو چرا ایمان آوردی؟ یا چرا ایمان نیاوردی؟- تو چرا بندگی مرا بر گزیدی، یا چرا بندگی هوای نفس خود ودیگران را بر گزیدی؟
از منحرفان و خطاکاران میپرسد: چرا به جای پیروی از امامان بر حقی که منصوب کرده بودم و به تو امر نمودم که بشناس، دوست داشته باش و پیروی کن، از امامان باطل و الگوهای منحرف پیروی کردی؟! - چرا به جای ولایت سرپرستی و دوستی من و جریان آن در ولایت اهل عصمت علیهم السلام و ولایت اولیاء الله، ولایت ابلیس لعین، شیاطین جنّ و انس و طاغوتهای زمان را گردن نهادی؟!- چرا به جای دین حق اسلام، این همه دین و مکتب باطل را برگزیدی؟ - چرا به جای طرفداری، حمایت و دفاع از حق، به حمایت از باطل برخاستی؟! - چرا به جای کسب حلال، به سراغ کسب حرام رفتی؟! - چرا به جای راستی و درستی، دورغ و انحراف و گناه را برگزیدی؟!
سپس به اهل بهشت میفرماید: اینک به نتیجۀ انتخابهای خود، و البته به مراتب بهتر از آن چه عمل نمودید برسید؛ و به اهل جهنم می فرماید: اینک به نتیجه انتخابهای خود، البته معادل آن چه عمل نمودید برسید.
بنابراین،برای رشد و رفاه دنیوی و سعادت اخروی خود، باید در انتخاب های خود دقیقتر باشیم و با دانش و بیش و مطابق با اهداف متعالی، انتخاب نماییم،تا رستگار شویم.(پایان)
قسمت چهارم :
انتخاب خوب، ملاکهایی دارد انتخاب خوب، در هر امری و هر چیزی، ملاکهایی دارد که اگر نداشت، انتخاب درست و خوب، میسر نمی گردید. حتی در انتخاب یک پیراهن برای خرید، ملاک هایی وجود دارد؛ چه رسد به انتخاب إله، دین، امام، یا انتخاب شغل و همسر، یا انتخاب رئیس جمهور و نمایندگان مجلس.
بدیهی است اگر کسی این ملاکها را نشناسد و رعایت نکند، انتخاب خوبی نخواهد داشت. بیتردید در انتخابهای سیاسی نیز قوم گرایی، اکتفا به شعارهای عوامفریبانه، یا انتخاب به خاطر بیان چند جمله به آذری، کُردی یا زبانهای دیگر، ملاک انتخاب اصلح نمیباشند.
قیامت و پرسش از انتخابها : در قیامت، خداوند متعال، از انتخاب های ما می پرسد؛ چرا که در آن چه به آن مجبور بودیم و امکان انتخابی نداشتیم، نه باز خواست دارد و نه پاداش یا عذاب!
خداوند سبحان، از ما نمیپرسد: تو چرا در فلان نقطه و از این پدر و مادر به دنیا آمدی -یا تو چرا مرد یا زن به دنیا آمدی؟! چراکه دراین امور، اختیار وامکان انتخابی نداشتیم.
اما میپرسد: تو چرا ایمان آوردی؟ یا چرا ایمان نیاوردی؟- تو چرا بندگی مرا بر گزیدی، یا چرا بندگی هوای نفس خود ودیگران را بر گزیدی؟
از منحرفان و خطاکاران میپرسد: چرا به جای پیروی از امامان بر حقی که منصوب کرده بودم و به تو امر نمودم که بشناس، دوست داشته باش و پیروی کن، از امامان باطل و الگوهای منحرف پیروی کردی؟! - چرا به جای ولایت سرپرستی و دوستی من و جریان آن در ولایت اهل عصمت علیهم السلام و ولایت اولیاء الله، ولایت ابلیس لعین، شیاطین جنّ و انس و طاغوتهای زمان را گردن نهادی؟!- چرا به جای دین حق اسلام، این همه دین و مکتب باطل را برگزیدی؟ - چرا به جای طرفداری، حمایت و دفاع از حق، به حمایت از باطل برخاستی؟! - چرا به جای کسب حلال، به سراغ کسب حرام رفتی؟! - چرا به جای راستی و درستی، دورغ و انحراف و گناه را برگزیدی؟!
سپس به اهل بهشت میفرماید: اینک به نتیجۀ انتخابهای خود، و البته به مراتب بهتر از آن چه عمل نمودید برسید؛ و به اهل جهنم می فرماید: اینک به نتیجه انتخابهای خود، البته معادل آن چه عمل نمودید برسید.
بنابراین،برای رشد و رفاه دنیوی و سعادت اخروی خود، باید در انتخاب های خود دقیقتر باشیم و با دانش و بیش و مطابق با اهداف متعالی، انتخاب نماییم،تا رستگار شویم.(پایان)
- ۳۱۰
- ۰۲ مرداد ۱۴۰۴
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط