متن شایعه
متن شایعه
"می گویند : دختران باکره را در شب قبل از اعدام به نکاه در می آوریم و مهریه برای آنها تعیین میکنیم که بعد از اعدام به خانواده آنها تقدیم میکنیم.
آیا در اسلام حکمی مبنی بر عدم امکان اعدام دختر باکره وجود دارد؟"
پاسخ شایعه
1. این مسئله که در مجازات دختر باکره پیش از قصاص و کشته شدن، بکارت او گرفته می شود، یک تهمت آشکار است که از سوی دشمنان اسلام وارد شده است و این فریب کاران هیچ دلیلی مبنی بر این اتهام ندارند.
2. در صورتی که دختر باکره عمدا مرتکب قتل نفس شود و اولیای مقتول درخواست قصاص نمایند ، حکم قصاص با همان حالت باکره بودن جاری می شود. هر کسی که محکوم به قصاص گردد، با همان حالتی که محکوم به قصاص و اعدام شده باشد، اعدام می شود. فرق نمی کند دختر باکره باشد یا غیر باکره.(1*)
3. بهشت رفتن، نتیجه ایمان و عمل صالح است. بدون ایمان و عمل صالح، کسی به بهشت نمی رود. این که اگر دختر باکره در زمان دوشیزگی بمیرد، مستقیما به بهشت می رود، با مبنای فوق نمی سازد و در منابع دینی هم چنین چیزی وجود ندارد.
(1*) امام خمینی، تحریر الوسیله، مؤسسه دار العلم، قم، ج2، کتاب القصاص، م 49.
http://pasokhgoo.ir/node/49157
حق جو و حق طلب باشیم
لینک مطلب جهت انتشار: http://shayeaat.ir/post/70
"می گویند : دختران باکره را در شب قبل از اعدام به نکاه در می آوریم و مهریه برای آنها تعیین میکنیم که بعد از اعدام به خانواده آنها تقدیم میکنیم.
آیا در اسلام حکمی مبنی بر عدم امکان اعدام دختر باکره وجود دارد؟"
پاسخ شایعه
1. این مسئله که در مجازات دختر باکره پیش از قصاص و کشته شدن، بکارت او گرفته می شود، یک تهمت آشکار است که از سوی دشمنان اسلام وارد شده است و این فریب کاران هیچ دلیلی مبنی بر این اتهام ندارند.
2. در صورتی که دختر باکره عمدا مرتکب قتل نفس شود و اولیای مقتول درخواست قصاص نمایند ، حکم قصاص با همان حالت باکره بودن جاری می شود. هر کسی که محکوم به قصاص گردد، با همان حالتی که محکوم به قصاص و اعدام شده باشد، اعدام می شود. فرق نمی کند دختر باکره باشد یا غیر باکره.(1*)
3. بهشت رفتن، نتیجه ایمان و عمل صالح است. بدون ایمان و عمل صالح، کسی به بهشت نمی رود. این که اگر دختر باکره در زمان دوشیزگی بمیرد، مستقیما به بهشت می رود، با مبنای فوق نمی سازد و در منابع دینی هم چنین چیزی وجود ندارد.
(1*) امام خمینی، تحریر الوسیله، مؤسسه دار العلم، قم، ج2، کتاب القصاص، م 49.
http://pasokhgoo.ir/node/49157
حق جو و حق طلب باشیم
لینک مطلب جهت انتشار: http://shayeaat.ir/post/70
۱.۳k
۱۹ آبان ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.