حتما بخونین...
حتما بخونین...
نقد شبهه :
#شبهه :
#حضرت_محمد: حصیر کف خانه از زن نازا بهتر است!
پاسخ :
همه احادیث امالی مرحوم صدوق ره صحیح نیست بلکه گاها احادیث شاذ و مجعول الراوی در آن وجود دارد .حدیث را باید به ، قرآن و عقل عرضه نمود و این حدیث قطعا با توجه به اینکه در آن چهار حلال قطعی حرام اعلام گشته از احادیث مجعول محسوب می گردد . از طرفی به لحاط علم #طب نیز محتوی حدیث دچار اشکال است و دلالتی ندارد
پس به طور کلی روایت مطرو بوده و کنار گذاشته میشود
در خصوص روایت منقول از معصوم که در آن از زن نازا به عنوان کم ارزش تز از حصیر یاد شده بود . سند روایت به شرح ذیل است که به بررسی سند این روایت می پردازم :
« حدثنا ابوجعفر محمد بن علی بن الحسین بن موسی بن بابویه القمی حدثنا محمد بن ابراهیم بن اسحاق قال حدثنا ابوسعید بن علی العدوی قال حدثنا یوسف بین یحیی الاصبهانی ابویعقوب قال حدثنی ابوعلی اسماعیل بن حاتم قال حدثنا ابو جعفر احمد بن صالح بن سعید المکی قال حدثنا عمروبن حفص عن اسحاق بن نجیح عن حصیب عن مجاهد عن ابی سعید الخدری »
️ در سند این روایت « اسحاق بن نجیح ملطی ازدی » وجود دارد که در متون رجالی از وی به عنوان حدیث ساز و جاعل یاد شده است
همچنین « الحسن بن علی العدوی » که وی نیز تحت عنوان «ضعیفٌ جداً » در کتب رجالی یاد شده است
سند این روایت بر این اساس و به جهت راویان مخدوش می باشد
و نیز از جهات دیگر هم کاملا مطرود بوده که اختصاراً دیگر ذکر نکرده و به این بسنده میکنیم
@religious_studies
@Naghdeatheist
نقد شبهه :
#شبهه :
#حضرت_محمد: حصیر کف خانه از زن نازا بهتر است!
پاسخ :
همه احادیث امالی مرحوم صدوق ره صحیح نیست بلکه گاها احادیث شاذ و مجعول الراوی در آن وجود دارد .حدیث را باید به ، قرآن و عقل عرضه نمود و این حدیث قطعا با توجه به اینکه در آن چهار حلال قطعی حرام اعلام گشته از احادیث مجعول محسوب می گردد . از طرفی به لحاط علم #طب نیز محتوی حدیث دچار اشکال است و دلالتی ندارد
پس به طور کلی روایت مطرو بوده و کنار گذاشته میشود
در خصوص روایت منقول از معصوم که در آن از زن نازا به عنوان کم ارزش تز از حصیر یاد شده بود . سند روایت به شرح ذیل است که به بررسی سند این روایت می پردازم :
« حدثنا ابوجعفر محمد بن علی بن الحسین بن موسی بن بابویه القمی حدثنا محمد بن ابراهیم بن اسحاق قال حدثنا ابوسعید بن علی العدوی قال حدثنا یوسف بین یحیی الاصبهانی ابویعقوب قال حدثنی ابوعلی اسماعیل بن حاتم قال حدثنا ابو جعفر احمد بن صالح بن سعید المکی قال حدثنا عمروبن حفص عن اسحاق بن نجیح عن حصیب عن مجاهد عن ابی سعید الخدری »
️ در سند این روایت « اسحاق بن نجیح ملطی ازدی » وجود دارد که در متون رجالی از وی به عنوان حدیث ساز و جاعل یاد شده است
همچنین « الحسن بن علی العدوی » که وی نیز تحت عنوان «ضعیفٌ جداً » در کتب رجالی یاد شده است
سند این روایت بر این اساس و به جهت راویان مخدوش می باشد
و نیز از جهات دیگر هم کاملا مطرود بوده که اختصاراً دیگر ذکر نکرده و به این بسنده میکنیم
@religious_studies
@Naghdeatheist
۹۶۵
۰۸ اسفند ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.