بازهم شایعه و مهملات ملحدین و کفار
بازهم شایعه و مهملات ملحدین و کفار
متن شایعه:
حقوق بشر اسلامی:
ماده یکم:تمام افراد بشر آزاد هستند که در حیطه ای که اسلام برای آنها در نظر گرفته فکر کنند خارج از آن بر خلاف حقوق بشر اسلامی است.
ماده دوم: هیچ یک از افراد بشر برابر آفریده نشده اند افرادی مثل پیامبر اکرم یا امامها عزیز دردانه هستند و حقوق ویژه ای دارند.
ماده سوم:به بردگی گرفتن غیر مسلمانان آزاد است و حقوق برده داران کاملا محفوظ است و از هر ملت یا نژادی که باشند باید این حق آنها به رسمیت شناخته شود.
ماده چهارم: لا اکراه فی الدین، هرکس آزادست که هردینی که میخواهد برگزیند ولی ما غیر مسلمانان را هر کجا یافتیم حق گردن زدنشان محفوظ است.
ماده پنجم:هر مسلمانی آزاد است به عقاید دیگران توهین کند و این حق برای هر انسان مسلمانی با هر نژاد و ملیتی محفوظ است اما هیچ نژاد یا ملیتی حق ندارد به عقاید مسلمانان توهین کند چون ما یک میلیارد نفریم و تازه داریم با زاد ولد بسیار سریعی که داریم بیشتر هم میشویم.
ماده ششم: هر مرد و زنی با هر ملیت و نژادی با هم برابرند به شرطی که شوهر،پدر و برادر آن زن اجازه برابر بودن را به او داده باشند.
ماده هفتم:ازدواج مسلمانان با غیر مسلمانان باطل است،اما اگر مرد مسلمانی علاقه شدیدی به دختر غیرمسلمان داشت میتواند آن دختر را به بردگی ببرد و به عنوان کنیز از وی کام بگیرد.
ماده هشتم:هیچ کس حریم خصوصی ندارد و حق امر به معروف و نهی از منکر برای تمام مسلمانان حتی در خصوصی ترین مسائل اطرافیانشان به رسمیت شناخته میشود.
ماده نهم: حق هرگونه عملیات انتحاری که موجب به کشته شدن غیرمسلمانان شود اگر در راه رضای الله یا ترویج فرهنگ غنی اسلامی باشد برای تمام مسلمانان به رسمیت شناخته میشود و برای مسلمان مذکور حق سه عدد حوری با نون اضافه در بهشت محفوظ است..
ماده دهم : ورود به دین مبین اسلام کاملا آزاد است اما اگر کسی خواست خارج شود سرش را به عنوان گرو نگه میداریم باقی تنش را میتواند با خود ببرد.
ماده یازدهم:هر انسانی حق مالکیت دارد ولی اگر مسلمانان زورشان بیشتر بود میتوانند از غیرمسلمانان جزیه سنگین بگیرند.
ماده دوازدهم:مفاد اعلامیه ی حاضر را نباید طوری تفسیر کرد که برای اشخاص غیر مسلمان متضمن حقی شود که به موجب آن بتوانند وارد فعالیتی شوند یا به اقدامی دست بزنند که معطوف به پایمال کردن هر یک از حقوق و آزادیهای مذکور در اعلامیه حاضر برای مسلمانان عزیز و مظلوم شود.
تبصره: در صورتی که فردی مفاد فوق را زیر پا گذاشت اگر در این جهان مجازات نشد دلش را خوش نکند و مطمئن باشد در جهان آخرت آنقدر آهن داغ در ماتحتش فرو میکنیم که روزی ۱۰۰بار آرزوی مرگ کند.
پاسخ
پاسخ بند 1
اول باید به شبهه افکن و نویسنده ی متن عرض کنیم که آیا به جز آیاتی که از اون برداشت های نادرست کردید 6236 آیه ای که وجود دارد را مطالعه کردید؟
کدام قرآن تعقل را محدود کرده؟
همان قرآنی که در جای جایه اون توصیه به تعقل کرده؟
عقل و اندیشه برترین نعمتی است که از جانب خداوند به انسانها ارزانی شده و کسانی رو که تعقل نکرده و از بندگی خداوند سر باز زدهاند بدتر از چهار پایان به شمار میاورد.تعقل در قرآن لزوما به معنای عقل مصطلح نبوده و هرجا که قرآن به تفکر و نگرشی جدید در راستای بندگی بیشتر و رهایی از بند ظلمت و تاریکی نفس دعوت کرده میتواند نشانهای از تعقل و تفکر باشد
حتی در یک آیه نیز بندگان خود رو امر به نفهمیدن و یا راهی را کورکورانه پیمودن نکرده است.از نگاه علامه طباطبائی خداوند متعال در قرآن کریم بیش از سیصد بار انسانها رو به استفاده و بهره گرفتن از این نیروی خدادادی دعوت کرده که میشود این ایات رو به اختصار اینچنین دسته بندی کرد
برای کوتاهی مطلب نمونه هایی ذکر میکنیم
-توبیخ مستقیم انسانهایی که تعقل نمیکنند
-دعوت به تعقل در مباحث توحیدی
-استدلال بر وجود معاد
-توبیخ تقلید کور کورانه:
«بگو: ای اهل کتاب! در دین خود، غلوّ (و زیاده روی) نکنید! و غیر از حق نگویید! و از هوسهای جمعیّتی که پیشتر گمراه شدند و دیگران را گمراه کردند و از راه راست منحرف گشتند، پیروی ننمایید
مائده 77
پاسخ بند 2
اولا تمام انسان ها از منظر قرآن سیاه و سفید و عرب و عجم و امثالهم برابر و برادرند و این به وضوح در قرآن هویداست
اما دلیل فضیلت ائمه:
پیشوایان معصوم (ع) از نظر ویژگی های انسانی و زیست طبیعی و هم از جهت دارا بودن دو نیرو در درون نیروی غریزه و شهوت و نیروی عقل و از نظر باز بودن راه نیک و بد ((((هیچ تفاوتی)))) با انسان های دیگر ندارند
همان گونه که در قرآن نیزخطاب به پیامبر آمده((( بگو من بشری همانند شما هستم))) .
اما عصمت؛مقام عصمت برخواسته از دو چیز است
-آگاهی به حقیقت گناه و تقوا
معصومان کسانی هستند که در این دو
متن شایعه:
حقوق بشر اسلامی:
ماده یکم:تمام افراد بشر آزاد هستند که در حیطه ای که اسلام برای آنها در نظر گرفته فکر کنند خارج از آن بر خلاف حقوق بشر اسلامی است.
ماده دوم: هیچ یک از افراد بشر برابر آفریده نشده اند افرادی مثل پیامبر اکرم یا امامها عزیز دردانه هستند و حقوق ویژه ای دارند.
ماده سوم:به بردگی گرفتن غیر مسلمانان آزاد است و حقوق برده داران کاملا محفوظ است و از هر ملت یا نژادی که باشند باید این حق آنها به رسمیت شناخته شود.
ماده چهارم: لا اکراه فی الدین، هرکس آزادست که هردینی که میخواهد برگزیند ولی ما غیر مسلمانان را هر کجا یافتیم حق گردن زدنشان محفوظ است.
ماده پنجم:هر مسلمانی آزاد است به عقاید دیگران توهین کند و این حق برای هر انسان مسلمانی با هر نژاد و ملیتی محفوظ است اما هیچ نژاد یا ملیتی حق ندارد به عقاید مسلمانان توهین کند چون ما یک میلیارد نفریم و تازه داریم با زاد ولد بسیار سریعی که داریم بیشتر هم میشویم.
ماده ششم: هر مرد و زنی با هر ملیت و نژادی با هم برابرند به شرطی که شوهر،پدر و برادر آن زن اجازه برابر بودن را به او داده باشند.
ماده هفتم:ازدواج مسلمانان با غیر مسلمانان باطل است،اما اگر مرد مسلمانی علاقه شدیدی به دختر غیرمسلمان داشت میتواند آن دختر را به بردگی ببرد و به عنوان کنیز از وی کام بگیرد.
ماده هشتم:هیچ کس حریم خصوصی ندارد و حق امر به معروف و نهی از منکر برای تمام مسلمانان حتی در خصوصی ترین مسائل اطرافیانشان به رسمیت شناخته میشود.
ماده نهم: حق هرگونه عملیات انتحاری که موجب به کشته شدن غیرمسلمانان شود اگر در راه رضای الله یا ترویج فرهنگ غنی اسلامی باشد برای تمام مسلمانان به رسمیت شناخته میشود و برای مسلمان مذکور حق سه عدد حوری با نون اضافه در بهشت محفوظ است..
ماده دهم : ورود به دین مبین اسلام کاملا آزاد است اما اگر کسی خواست خارج شود سرش را به عنوان گرو نگه میداریم باقی تنش را میتواند با خود ببرد.
ماده یازدهم:هر انسانی حق مالکیت دارد ولی اگر مسلمانان زورشان بیشتر بود میتوانند از غیرمسلمانان جزیه سنگین بگیرند.
ماده دوازدهم:مفاد اعلامیه ی حاضر را نباید طوری تفسیر کرد که برای اشخاص غیر مسلمان متضمن حقی شود که به موجب آن بتوانند وارد فعالیتی شوند یا به اقدامی دست بزنند که معطوف به پایمال کردن هر یک از حقوق و آزادیهای مذکور در اعلامیه حاضر برای مسلمانان عزیز و مظلوم شود.
تبصره: در صورتی که فردی مفاد فوق را زیر پا گذاشت اگر در این جهان مجازات نشد دلش را خوش نکند و مطمئن باشد در جهان آخرت آنقدر آهن داغ در ماتحتش فرو میکنیم که روزی ۱۰۰بار آرزوی مرگ کند.
پاسخ
پاسخ بند 1
اول باید به شبهه افکن و نویسنده ی متن عرض کنیم که آیا به جز آیاتی که از اون برداشت های نادرست کردید 6236 آیه ای که وجود دارد را مطالعه کردید؟
کدام قرآن تعقل را محدود کرده؟
همان قرآنی که در جای جایه اون توصیه به تعقل کرده؟
عقل و اندیشه برترین نعمتی است که از جانب خداوند به انسانها ارزانی شده و کسانی رو که تعقل نکرده و از بندگی خداوند سر باز زدهاند بدتر از چهار پایان به شمار میاورد.تعقل در قرآن لزوما به معنای عقل مصطلح نبوده و هرجا که قرآن به تفکر و نگرشی جدید در راستای بندگی بیشتر و رهایی از بند ظلمت و تاریکی نفس دعوت کرده میتواند نشانهای از تعقل و تفکر باشد
حتی در یک آیه نیز بندگان خود رو امر به نفهمیدن و یا راهی را کورکورانه پیمودن نکرده است.از نگاه علامه طباطبائی خداوند متعال در قرآن کریم بیش از سیصد بار انسانها رو به استفاده و بهره گرفتن از این نیروی خدادادی دعوت کرده که میشود این ایات رو به اختصار اینچنین دسته بندی کرد
برای کوتاهی مطلب نمونه هایی ذکر میکنیم
-توبیخ مستقیم انسانهایی که تعقل نمیکنند
-دعوت به تعقل در مباحث توحیدی
-استدلال بر وجود معاد
-توبیخ تقلید کور کورانه:
«بگو: ای اهل کتاب! در دین خود، غلوّ (و زیاده روی) نکنید! و غیر از حق نگویید! و از هوسهای جمعیّتی که پیشتر گمراه شدند و دیگران را گمراه کردند و از راه راست منحرف گشتند، پیروی ننمایید
مائده 77
پاسخ بند 2
اولا تمام انسان ها از منظر قرآن سیاه و سفید و عرب و عجم و امثالهم برابر و برادرند و این به وضوح در قرآن هویداست
اما دلیل فضیلت ائمه:
پیشوایان معصوم (ع) از نظر ویژگی های انسانی و زیست طبیعی و هم از جهت دارا بودن دو نیرو در درون نیروی غریزه و شهوت و نیروی عقل و از نظر باز بودن راه نیک و بد ((((هیچ تفاوتی)))) با انسان های دیگر ندارند
همان گونه که در قرآن نیزخطاب به پیامبر آمده((( بگو من بشری همانند شما هستم))) .
اما عصمت؛مقام عصمت برخواسته از دو چیز است
-آگاهی به حقیقت گناه و تقوا
معصومان کسانی هستند که در این دو
۲۲.۶k
۲۱ فروردین ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۳)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.