رجــــعــــتـــــــ
_ رجــــعــــتـــــــ_
شـــمـــ⑱ــاره
◁◆ اعتبار روایات
❄ پیامبر اسلام طبق روایات متواتر شیعه و سنّی، حدیث ثقلین را در مواقف متعدّد هم چون:
【روز عرفه در حجّة الوداع، هجدهم ذی الحجّة در غدیر خم، در مسجد مدینه و در نهایت در حجره مبارک خویش، هنگام ارتحال】 مکرّرا بیان فرموده است.
⇄انّی تارک فیکم الثّقلین
کتاب الله و عترتی
ما ان تمسّکتم بهما لن تضلّوا ابدا⇆
✱ همانا من دو چیز گران بها و ارزشمند را بین شما به جا میگذارم☜《کتاب خدا و عترتم》 اگر به این دو چنگ زنید، هرگز گمراه نخواهید شد.[1]
▣ البته رسول اکرم (ص)، مسأله
⇦جانشینی⇨ را در همان روزهایی که در مکّه به سر میبرد و هنوز حکومتی در مدینه تشکیل نداده بود، یک
⇦ مسأله الهی⇨ تلقّی میکرد.
این معنا، در چندین حدیث دیگر از نظر شیعه و سنّی آمده است که حدیث «یوم الدّار» یکی از آن ها است.
✍ پینوشتها:
[1].(و اعتصموا بحبل الله جمعیا)(سوره آل عمران: 103)؛ قرآن، طناب خدا است. به این طناب، اعتصام کنید. چون قرآن، معصوم از زوال است. اعتصام به معصوم، نقش عصمت دارد و اعتصام به غیر معصوم، اثری نخواهد داشت. چیزی که خود پایگاه ثابتی ندارد و مصون نیست، نمی تواند جای اعتصام دیگری باشد. قرآن هم خود مصون است و هم صائن دیگران. همچنین است عترت که قرآن ناطق است که هم معصوم است و هم عاصم. هم نمی لغزد، هم نمی گذارد دیگران بلغزند.
⛅ ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج به حق حضرت زینب سلام الله علیها ⛅
❤ اللّهُمَّ صَلِّ عَلیَ مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد وَ عَـجِّـلْ فَرَجَهُم ❤
✍ #رجعت #آخرالزمان #امام_زمان_عج #امام_غریب #انتظار #ظهور #یا_مهدی_ادرکنی #عجل_علی_ظهورک #بسیج_سایبری
شـــمـــ⑱ــاره
◁◆ اعتبار روایات
❄ پیامبر اسلام طبق روایات متواتر شیعه و سنّی، حدیث ثقلین را در مواقف متعدّد هم چون:
【روز عرفه در حجّة الوداع، هجدهم ذی الحجّة در غدیر خم، در مسجد مدینه و در نهایت در حجره مبارک خویش، هنگام ارتحال】 مکرّرا بیان فرموده است.
⇄انّی تارک فیکم الثّقلین
کتاب الله و عترتی
ما ان تمسّکتم بهما لن تضلّوا ابدا⇆
✱ همانا من دو چیز گران بها و ارزشمند را بین شما به جا میگذارم☜《کتاب خدا و عترتم》 اگر به این دو چنگ زنید، هرگز گمراه نخواهید شد.[1]
▣ البته رسول اکرم (ص)، مسأله
⇦جانشینی⇨ را در همان روزهایی که در مکّه به سر میبرد و هنوز حکومتی در مدینه تشکیل نداده بود، یک
⇦ مسأله الهی⇨ تلقّی میکرد.
این معنا، در چندین حدیث دیگر از نظر شیعه و سنّی آمده است که حدیث «یوم الدّار» یکی از آن ها است.
✍ پینوشتها:
[1].(و اعتصموا بحبل الله جمعیا)(سوره آل عمران: 103)؛ قرآن، طناب خدا است. به این طناب، اعتصام کنید. چون قرآن، معصوم از زوال است. اعتصام به معصوم، نقش عصمت دارد و اعتصام به غیر معصوم، اثری نخواهد داشت. چیزی که خود پایگاه ثابتی ندارد و مصون نیست، نمی تواند جای اعتصام دیگری باشد. قرآن هم خود مصون است و هم صائن دیگران. همچنین است عترت که قرآن ناطق است که هم معصوم است و هم عاصم. هم نمی لغزد، هم نمی گذارد دیگران بلغزند.
⛅ ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج به حق حضرت زینب سلام الله علیها ⛅
❤ اللّهُمَّ صَلِّ عَلیَ مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد وَ عَـجِّـلْ فَرَجَهُم ❤
✍ #رجعت #آخرالزمان #امام_زمان_عج #امام_غریب #انتظار #ظهور #یا_مهدی_ادرکنی #عجل_علی_ظهورک #بسیج_سایبری
۴۰۹
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۳)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.