بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت دوم :
و چيزى از ثواب اعمالتان را كم نمى كند!(سوره محمد آیه 35)
اگر کسی در ایمان، تقوا، نیّت، خلوص، مواضع و عملکرد به حق و بر حق است، بدیهی است که آن را در گفتار و عمل خود نشان میدهد و این اعلام صریح مواضع است، نه تفرعن، عجب و تکبر!
میخواهند با این لفاظیها القا کنند که حتی اگر ایمان داشتید و در مقابل کفر و کافر قرار گرفتید،خود را حق به جانب ندانید اگر در مقابل ظالم قرار گرفتید و به شما ظلم می شود،به هیچ وجهی اظهار و مقابله نکنید حتی اگر می دانید که برحق هستید، به هیچ وجهی آشکار، علنی و اعلام ننمایید!این، ترویج کفر است که یعنی: پوشاندن حق!
خداوند متعال درباره بهترین گفتار که همان اظهار و علنی کردن است می فرماید: وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ - چه كسى خوش گفتارتر است از آن كس كه دعوت به سوى خدا مىكند و عمل صالح انجام مىدهد و می گويد: من از مسلمانانم؟!(سوره فصلت آیه 33)
و میفرماید: ادْعُ إِلَى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ - با حكمت و اندرز نيكو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشى كه نيكوتر است، استدلال و مناظره كن!پروردگارت، از هر كسى بهتر مىداند چه كسى از راه او گمراه شده است؛ و او به هدايت يافتگان داناتر است.(سوره نحل آیه 125)
و دهها آیۀ دیگر که به ضرورت اظهار حق به جانب بودن، برای کسی که برحق است، دلالت دارد.
شهداء: از شهداء مایه میگذارند و نام آنها را میآورند تا به القای خود قداست ببخشند!
یعنی چه که شهدا خود را حق به جانب نمی دیدند، با اینکه یقین داشت حق به جانب آنهاست، بالاخره اگر یقین داشتند که حق به جانب آنهاست، خود را حق به جانب میدیدند.
رزمنده اگرحق را نشناسد،مواضع خود را برحق نداند،کار خود را حق تشخیص ندهد که اصلاً به میدان جنگ نمیرود. او نمیرود که الزاماً کشته شهید شود، بلکه با مال و جان به میدان میآید که مبارزه کند، دشمن را هدف قرار دهد و از پای درآورد؛حال یا زنده میماند،یا مجروح میشود و یا به شهادت نیز نائل می گردد.
بنابراین، حضور یک مجاهد در میادین متفاوت جهاد فی سبیل الله و یا جنگ قتال فی سبیل الله، خودش بهترین و کاملترین اظهار و اعلام حق به جانبی میباشد.
آیا اهل عصمت علیهم السلام، خود را حق به جانب نمی دانستند؟!( پایان)( ص 1)
پاسخ قسمت دوم :
و چيزى از ثواب اعمالتان را كم نمى كند!(سوره محمد آیه 35)
اگر کسی در ایمان، تقوا، نیّت، خلوص، مواضع و عملکرد به حق و بر حق است، بدیهی است که آن را در گفتار و عمل خود نشان میدهد و این اعلام صریح مواضع است، نه تفرعن، عجب و تکبر!
میخواهند با این لفاظیها القا کنند که حتی اگر ایمان داشتید و در مقابل کفر و کافر قرار گرفتید،خود را حق به جانب ندانید اگر در مقابل ظالم قرار گرفتید و به شما ظلم می شود،به هیچ وجهی اظهار و مقابله نکنید حتی اگر می دانید که برحق هستید، به هیچ وجهی آشکار، علنی و اعلام ننمایید!این، ترویج کفر است که یعنی: پوشاندن حق!
خداوند متعال درباره بهترین گفتار که همان اظهار و علنی کردن است می فرماید: وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ - چه كسى خوش گفتارتر است از آن كس كه دعوت به سوى خدا مىكند و عمل صالح انجام مىدهد و می گويد: من از مسلمانانم؟!(سوره فصلت آیه 33)
و میفرماید: ادْعُ إِلَى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ - با حكمت و اندرز نيكو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشى كه نيكوتر است، استدلال و مناظره كن!پروردگارت، از هر كسى بهتر مىداند چه كسى از راه او گمراه شده است؛ و او به هدايت يافتگان داناتر است.(سوره نحل آیه 125)
و دهها آیۀ دیگر که به ضرورت اظهار حق به جانب بودن، برای کسی که برحق است، دلالت دارد.
شهداء: از شهداء مایه میگذارند و نام آنها را میآورند تا به القای خود قداست ببخشند!
یعنی چه که شهدا خود را حق به جانب نمی دیدند، با اینکه یقین داشت حق به جانب آنهاست، بالاخره اگر یقین داشتند که حق به جانب آنهاست، خود را حق به جانب میدیدند.
رزمنده اگرحق را نشناسد،مواضع خود را برحق نداند،کار خود را حق تشخیص ندهد که اصلاً به میدان جنگ نمیرود. او نمیرود که الزاماً کشته شهید شود، بلکه با مال و جان به میدان میآید که مبارزه کند، دشمن را هدف قرار دهد و از پای درآورد؛حال یا زنده میماند،یا مجروح میشود و یا به شهادت نیز نائل می گردد.
بنابراین، حضور یک مجاهد در میادین متفاوت جهاد فی سبیل الله و یا جنگ قتال فی سبیل الله، خودش بهترین و کاملترین اظهار و اعلام حق به جانبی میباشد.
آیا اهل عصمت علیهم السلام، خود را حق به جانب نمی دانستند؟!( پایان)( ص 1)
۴۰۶
۱۰ آذر ۱۴۰۳
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.