بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
پاسخ قسمت سوم :
روایت از تسنن : پیامبر (صلوات الله علیه و آله) در بیماری منجر به رحلتشان، خطاب به همسرشان عائشه فرمودند: من همواره درد ناشی از غذای مسمومی را که در خیبر تناول نموده ام، در بدنم احساس می کردم و اکنون گویا وقت آن فرا رسیده که آن سمّ، مرا از پای درآورد.(صحیح بخاری، ج 5، ص 137)
بنابراین اسناد روایی و تاریخی معتبر، پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، به مرگ طبیعی و بدون عارضه و یا با عوارضی چون ذات الجنب - سینه پهلو و یا تب شدید ناشناخته یا ... به ایشان نسبت دادند، رحلت ننمودند،چنان که خودشان گواهی دادند که آثار همان زهر،سبب بیماری، تب و رحلتشان میباشد.
ملائکه کجا بودند؟ مأموریت ملائکه این نیست که انبیا، رسولان و اولیای الهی را از هر گونه گزند و آسیبی مصون و محفوظ بدارند. اگر چنین بود که هیچ یک انبیا و اولیای الهی، به هیچ دلیلی، از دنیا نمی رفتند و اکنون تمامی آنها زنده و حاضر بودند! در حالی که میدانیم تمامی آنها بدون استثنا آزار و اذیب شدند، برخی شکنجه شدند،و برخی دیگر نیز به شهادت رسیدند.مگر ملائکه الهی، از گروههای متفاوت و با مأموریتها گوناگون، در محراب مسجد کوفه، نزد امیر المؤمنین علیه السلام نبودند؟ مگر در آزارها و اذیتها، نزد حضرات خدیجه کبرا، فاطمه زهراء، زینب و سکینه علیه السلام نبودند؟ مگر نزد امام حسن مجتبی علیه السلام، هنگامی که جگر ایشان را مسموم کردند و یا نزد امام حسین علیه السلام در گودال قتلگاه، یا نزدسایر امامانی که ترور شدند، نبودند؟!
ملائکه خداوند متعال، با مأموریت های گوناگون، نزد ما و گرداگرد ما نیز هستند. برخی مأمور ثبت عملکردها هستند، برخی دیگر مأمور محافظت از چهار جهت هستند، برخی دیگر مأمور رزق هستند، برخی مأمور به بالا بردن دعا و برگرداندن استجابت و یا حتی رساندن عذاب الهی هستند.
اما، حضور فرشتگان در نزد آنان یا ما، دلیلی برای به هم خوردن نظام آفرینش، قوانین حاکم بر حیات و ممات، خنثی شدن تمامی بلاها و ابتلائات و زدودن آثار همه چیز نمیباشد.
وقتی مقدرات -قَدرها =اندازهها همه فراهم شد، قضای الهی نیز حتمی میشود. چه آن قضا خوشایند و مطلوب باشد و یا ناخوشایند و تأسف بار.
فرشتگان نیز مدبرات الامر هستند و به جز جاری نمودن فضا و فرمان الهی کاری نمیکنند. اگر به علت غفلت مسلمانان، تنبلی، تنپروری، انحراف، بیبصیرتی، ترس، سازش، بیتفاوتی و ...، مقدرات اندازهها برای فاجعهای چون کربلا جمع شد، حتماً ولیّ الله به مسلخ نیز کشانده میشود و سر از تنش جدا می شود؛ اگر چه تمامی ملائک آنجا جمع باشند.(پایان)
پاسخ قسمت سوم :
روایت از تسنن : پیامبر (صلوات الله علیه و آله) در بیماری منجر به رحلتشان، خطاب به همسرشان عائشه فرمودند: من همواره درد ناشی از غذای مسمومی را که در خیبر تناول نموده ام، در بدنم احساس می کردم و اکنون گویا وقت آن فرا رسیده که آن سمّ، مرا از پای درآورد.(صحیح بخاری، ج 5، ص 137)
بنابراین اسناد روایی و تاریخی معتبر، پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، به مرگ طبیعی و بدون عارضه و یا با عوارضی چون ذات الجنب - سینه پهلو و یا تب شدید ناشناخته یا ... به ایشان نسبت دادند، رحلت ننمودند،چنان که خودشان گواهی دادند که آثار همان زهر،سبب بیماری، تب و رحلتشان میباشد.
ملائکه کجا بودند؟ مأموریت ملائکه این نیست که انبیا، رسولان و اولیای الهی را از هر گونه گزند و آسیبی مصون و محفوظ بدارند. اگر چنین بود که هیچ یک انبیا و اولیای الهی، به هیچ دلیلی، از دنیا نمی رفتند و اکنون تمامی آنها زنده و حاضر بودند! در حالی که میدانیم تمامی آنها بدون استثنا آزار و اذیب شدند، برخی شکنجه شدند،و برخی دیگر نیز به شهادت رسیدند.مگر ملائکه الهی، از گروههای متفاوت و با مأموریتها گوناگون، در محراب مسجد کوفه، نزد امیر المؤمنین علیه السلام نبودند؟ مگر در آزارها و اذیتها، نزد حضرات خدیجه کبرا، فاطمه زهراء، زینب و سکینه علیه السلام نبودند؟ مگر نزد امام حسن مجتبی علیه السلام، هنگامی که جگر ایشان را مسموم کردند و یا نزد امام حسین علیه السلام در گودال قتلگاه، یا نزدسایر امامانی که ترور شدند، نبودند؟!
ملائکه خداوند متعال، با مأموریت های گوناگون، نزد ما و گرداگرد ما نیز هستند. برخی مأمور ثبت عملکردها هستند، برخی دیگر مأمور محافظت از چهار جهت هستند، برخی دیگر مأمور رزق هستند، برخی مأمور به بالا بردن دعا و برگرداندن استجابت و یا حتی رساندن عذاب الهی هستند.
اما، حضور فرشتگان در نزد آنان یا ما، دلیلی برای به هم خوردن نظام آفرینش، قوانین حاکم بر حیات و ممات، خنثی شدن تمامی بلاها و ابتلائات و زدودن آثار همه چیز نمیباشد.
وقتی مقدرات -قَدرها =اندازهها همه فراهم شد، قضای الهی نیز حتمی میشود. چه آن قضا خوشایند و مطلوب باشد و یا ناخوشایند و تأسف بار.
فرشتگان نیز مدبرات الامر هستند و به جز جاری نمودن فضا و فرمان الهی کاری نمیکنند. اگر به علت غفلت مسلمانان، تنبلی، تنپروری، انحراف، بیبصیرتی، ترس، سازش، بیتفاوتی و ...، مقدرات اندازهها برای فاجعهای چون کربلا جمع شد، حتماً ولیّ الله به مسلخ نیز کشانده میشود و سر از تنش جدا می شود؛ اگر چه تمامی ملائک آنجا جمع باشند.(پایان)
- ۲۴۶
- ۰۵ مرداد ۱۴۰۴
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط